Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Todennäköisesti. Ei sitä hamppua paljon tarvitse mutta varmuuden vuoksi laitetaan pari kierrosta kiellon päälle. Ohjehan on että kierteiden harja näkyy mutta jotta niin saa tehtyä niin täytyy hamppua annostella ja se on hidasta joten niin ei tehdä.Miten tiukka pitää olla hamppu+kitti vääntää kiinni? Laitanko liikaa hamppua, kun 3/4" liitoksia saa jo vääntää ihan kunnolla 30 cm jakoavaimella? Siis sormin menee 1-2 kierrosta ja sitten aika pian kiristyy reilusti. Käyttövesijakotukkeja tuli tänään koottua. Onnline/Hela 3+2 ja 4+2 ja lisäksi päähän kulmaliitin 22 mm PEXille.
Ei. Itsekin tein alkuunsa liian 'paksuja'. Tekemällä oppii, ja en ole kuullut ainoastakaan hamppu+kitti paketilla rikotusta osasta. Pakko olla valmistusvirhe jos näin käy. Uskoisin siis näin.Eli ei haittaa olla kireä? Ei halkea tms? Saa nähdä sitten pitääkö. Ehkä jo huomenna.
Jännä juttu muuten, että Uponorin 2021 hinnastoss tuo (LVI 2072943) maksaa 0,68 € ALV 0%, mutta Onnisella näkyy listahintana 1,54 € ja mun hintana 0,83 €. Alhsellillä 0,79/0,74. Taloon.comista saa ALVillisena 0,70.
Toi on kyllä Suomi voitti Euroviisut ja helvetti jäätyi -tasoa jos Taloon.comista saa jotain edullisemmin kuin jostain muualta.Jännä juttu muuten, että Uponorin 2021 hinnastoss tuo (LVI 2072943) maksaa 0,68 € ALV 0%, mutta Onnisella näkyy listahintana 1,54 € ja mun hintana 0,83 €. Alhsellillä 0,79/0,74. Taloon.comista saa ALVillisena 0,70.
Kokeilin keittiön hana auki keskellä eli luulisi olevan yhteys. Ei tullut kylppärin tyhjästä kuuman hanakulmasta mitään. Tai oli tuossa siis suoraliitin sululla sulku avattuna.Kyllä kylmä ja kuuma sekoittuu hanan ollessa auki mutta aika isolla vastuksella.
Näin minäkin olen luullut. Tuli juuri ostettua muutama GL15 Lapikas levy K-Raudasta. Tilialennuksilla n. 18 €/kpl. Taloon.comissa näytti olevan n. 13€/kpl. Saakos jostain halvemmalla?jos Taloon.comista saa jotain edullisemmin kuin jostain muualta.
Taloon.comin rahti tuolle reilut 200€...Näin minäkin olen luullut. Tuli juuri ostettua muutama GL15 Lapikas levy K-Raudasta. Tilialennuksilla n. 18 €/kpl. Taloon.comissa näytti olevan n. 13€/kpl. Saakos jostain halvemmalla?
Kappas. Säälittävää. Vastenmielistä (ja laitonta) tuo jatkuva tarjousväite kaikista tuotteista.Taloon.comin rahti tuolle reilut 200€...
No, tuo onkin tehdastoimituksen rahti. K-raudan pihaankin roudatussa levyssä noin neljännes hinnasta on toimituskuluja eli ihan linjassa tuo taloon.comin hinta on.Kappas. Säälittävää. Vastenmielistä (ja laitonta) tuo jatkuva tarjousväite kaikista tuotteista.
No tuossa tulee jo marginaalisesti halvemmaksi. Mun lähin K-Rauta tuo pihaan tavaraa n. 60 €/kuorma. Mun hinnoilla siis K-Rauta on halvempi jonnekin 40-50 kpl saakka. Lisäksi sinne saa ilmaiseksi palauttaa ylimääräiset, toki itse kuskaten esim. heiltä lainatulla peräkärryllä. Kai sitä 60 kpl erästä saisi jo enemmän alennusta?60kpl tilausmäärällä rahti olisi vajaa 300€ ja tavara tulee kotipihaan. Ihan joka jannu ei saisi tuota pakettia ostettua K-raudasta tuohon hintaan kotiin toimitettuna
Makitan hinnoittelu on kyllä hetkittäin mielenkiintoista. Saksanmaalta saa välillä noita välillä puolella siitä hintaa millä rautakauppa ostaa noita Makitalta.No tuossa tulee jo marginaalisesti halvemmaksi. Mun lähin K-Rauta tuo pihaan tavaraa n. 60 €/kuorma. Mun hinnoilla siis K-Rauta on halvempi jonnekin 40-50 kpl saakka. Lisäksi sinne saa ilmaiseksi palauttaa ylimääräiset, toki itse kuskaten esim. heiltä lainatulla peräkärryllä. Kai sitä 60 kpl erästä saisi jo enemmän alennusta?
Rakennustarvikkeissa ei taida olla oikein hyödyllisiä hintavertailuja, kuten tietotekniikalle ja kodinkoneille. Työkaluille sentään on ja ne ovat kalliita pääosin. Juuri tilasin Saksasta Makitan akkuhöylän. K-Raudasta olisi saanut mukaan 295 erikseen kysyttynä tarjouksena, hinta.fi halvin Suomessa 246 ja Saksasta kotiin toimitettuna 192 €.
Ei taida olla tuota suojaputkessa alle 50 m mittaisena. Näyttää hinnaksi mulle yli 4 €/m ALV0%.Mitä muten maksaa tukussa 18mm PEX suojaputkessa (25m)...
Piti laittaa sitten vessan kytkemättömistä kulmaliittimista putken pätkä kylmästä kuumaan, jotta saa taas kuumaan veteen kytketyn astianpesukoneen käyttöön ennen kuin on valmius kytkeä oikea syöttö myös kuumaan käyttöveteen. Keittiöhanan pesukonehana oli juuttunut kuumalle. Ei käänny edes putkipihdeillä. Hana toki vaihdetaan, kun remppa etenee keittiöön.Kokeilin keittiön hana auki keskellä eli luulisi olevan yhteys. Ei tullut kylppärin tyhjästä kuuman hanakulmasta mitään. Tai oli tuossa siis suoraliitin sululla sulku avattuna.
Tuolla näyttää olevan, hinnat vai sitten 3-kertaisia tuohon saksalaiseen nettikauppaan verrattuna.Mm. profil.fi myy alkaen 3dl paisareita.
Yhdistäjä on yhdistäjä, tasotiivisteellinen lienee sitten tasotiivisteyhdistäjä.
Mistä tietää onko jossain osassa G- vai R-kierre, jos sitä ei sanota? Siis lähinnä kun netistä katson sopivia palikoita tuon MLP:n asennukseen. Entä mistä tietää pitääkö laittaa tasotiiviste vai hamppua? Onko siis kahden G-kierteen välillä aina tasotiiviste? R-kierteessä käytetään aina hamppua käsittääkseni, siis jos edes toinen (uros) on R.
Millä nimellä (suomi, saksa, englati) kulkee osat, joissa on pyörivä mutteri. Siis jotka saa auki putkea pyörittämättä ja on tasotiivisteellä. Tuollainen kai on syytä laittaa lämmönvaihtimien ja MLP:n yhteisiin, joissa on G1 tai G3/4 uroskierre sileällä tasotiivistepäällä. Saako noita myös helmiliitoslähdöllä vai ainoastaan kierteellä.
No onkos tuo nyt sitten G vai R kierteellä?
Vesimittariliitin on yksi nimi. Niitä on eri mitoilla ja löytyy myös suljettavia.Millä nimellä (suomi, saksa, englati) kulkee osat, joissa on pyörivä mutteri. Siis jotka saa auki putkea pyörittämättä ja on tasotiivisteellä
Kiitos! Tuollahan niitä alkoi löytymään ja sulkukin olisi hyvä olla, jos vain on täysaukkoinen eli ei tuota painehäviötä tolkuttomasti.Vesimittariliitin on yksi nimi. Niitä on eri mitoilla ja löytyy myös suljettavia.
Joo tuon Verschraubung-nimen olin löytänytkin jo. Sillä myydään kyllä varsin erilaisia osia. Manomano ei muistaakseni Suomeen toimita, mutta sullahan olikin se postilokero Saksassa.Tässä yksi linkki (Manomano on kauppapaikka)
Englanniksi taitaa mätsätä "pipe union".Millä nimellä (suomi, saksa, englati) kulkee osat, joissa on pyörivä mutteri.