Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ahaa. Eli premiumiakin kahta eri versiota? Minulla ei taida olla sitten tuota historia premiumia, täytynee se hommata tai sitten tikku kiinni. Jos tikun laittaa kiinni niin pitääkö se tllennus jotenkin laittaa päälle vai miten se toimikaan?Kumpi premium sinulla on? Historiapremiumilla saa tuloilman ja sen historian näkyviin.
Patteritermari on hyvä modi ja toimii. Laitatin sen RN1 rinnalle ja avaankin talvella RN1:stä mielenrauhaksi hieman. Termari hoitaa loput.
Termostaatin asennuksen jälkeen näyttäisi että tuloilma seilaa siinä 18 - 21 asteen välillä. Näkyi olevan nestetäyttöinen termostaatti ja varmaankin johtuu siitä. Kaasutäyttöinen reagoi ilmeisesti jonkun verran nopeammin ja pitää tuloilman lämmön varmaan paremmin vakiona. Toki tuo meidänkin tarkkuus varmaan riittää jos vertaa siihen että ei ole termostaattia ollenkaan.
Alla laskulta venttiilien tyypit, joita meidän asennuksessa käytettiin:
- Patteritermostaatti Oras M30 5000 Irtoanturi 44300
- Patteriventtiili TA-TRV-3 DN 15 Suora ilman yhdist
- Patteriliitin TA DN 15 Kova
Eli 5m irtoanturi on meillä, 3m riittäisi mutta ei tuntunut löytyvän. 2 metrin anturilla oleva ei riitä, nim. kokemusta on. Patteritermostaatin anturi pantiin meillä tuloilmakanavan kylkeen Armaflex-teipillä, on mielestäni toiminut hyvin.
Koitan iltasella muistaa laittaa kuvan.
Rn1 asetus vaikuttaa myös,Termostaatin asennuksen jälkeen näyttäisi että tuloilma seilaa siinä 18 - 21 asteen välillä
Tässä alla kuvia. Irtoanturi viety tuloilmaputkeen kumisella läpiviennillä mutta laitoin kotelot jo päälle en viittinyt kuvia varten purkaa kotelointia.Saisiko tästä kuvia?
Irtoanturi viety tuloilmaputkeen kumisella läpiviennillä
Noin 30cm PILP:n suodatinkotelon yläpuolella. Niben oma näyttäisi olevan tuossa suodatinkotelon yläosassa, komponentti BT22Kuinka korkealle tuloilmakanavaan laitoit anturin?
Missäköhän kohtaa niben oma anturi sijaitsee?
Hieman terminologiaa. Olen tilannut näitä nipan nimellä... mapressnippa. Pistoliittimet on yleensä itsetiivistyviä.- Pistoliitin suora UK 15X1/2
- Pistoliitin suora SK 15X1/2
Ok. Pääasia että asia käy selväksi, laskulla luki noin siitä kopsasin suoraan.Hieman terminologiaa. Olen tilannut näitä nipan nimellä... mapressnippa. Pistoliittimet on yleensä itsetiivistyviä.
Pistoliittimet | Lämpö ja vesi sekä prosessiputkistot
www.onninen.fi
Moikka, selvisikö sulla tämä? Päivitin Niben softan tänään uusimpaan versioon 9071R7 kolmisen vuotta vanhsta versiosta 8816R2, ja nyt tekee mulla ihan samaa ("Laitteella ei ole yhteyttä Nibe Uplinkiin").Vajaa viikko sitten ukkonen iski talon yllä. Netin kuitupurkki ja WLAN modeemi menivät jumiin. Näiden uudelleen käynnistys palautti laitteet toimintakuntoon. D-Link kytkin tosin meni rikki.
Salaman iskiessä Nibe oli kytketty nettiin kytkimen kautta. Myöhemmin Nibe ilmoitti olevansa irtikytketty eikä pääse nettiin. Laite on nyt liitetty suoraan kuitupurkkiin jonka kaikki lähdöt on todettu toimiviksi. Edelleenkään ei Nibe pääse nettiin eikä tällöin pysty pyytämään uutta yhdysmerkkijonoa.
Huolto on varmaan tilattava, mutta onko jotain vinkkejä tai asiaa mitä en ole huomannut katsoa?
Näkyy muuten oma pumppukin olevan Uplinkissä punaisena juuri nyt eikä mitään muutoksia ole tehty. Oiskohan Niben päässä ongelmia.Moikka, selvisikö sulla tämä? Päivitin Niben softan tänään uusimpaan versioon 9071R7 kolmisen vuotta vanhsta versiosta 8816R2, ja nyt tekee mulla ihan samaa ("Laitteella ei ole yhteyttä Nibe Uplinkiin").
Pilppi vastaa pingiin, nimipalvelu toimii yms. ihan kuten ennen päivitystäkin, mutta pilviyhteys ei muodostu. Niben uudelleen käynnistys ei auta, juurikaan muuta ei ole toistaiseksi tullut mieleen koittaa. Lähtöpisteeseen ei viitsisi palata, niin pitänee alkaa lataamaan käänteisessä julkaisujärjestyksessä noita vanhempia softia koneeseen, jos jokin niistä toimisi...
sama mulla, mutta tekevät huoltotöitä: "We're performing some maintenance at the moment which might temporarily affect the availability and functionality of the service. This does not affect the system's functionality with regards to heating and cooling. Sorry for the inconvenience, we'll be back online shortly."Näkyy muuten oma pumppukin olevan Uplinkissä punaisena juuri nyt eikä mitään muutoksia ole tehty. Oiskohan Niben päässä ongelmia.
Ja täällä myös. Eli odottelua vain, eiköhän yhteydet palaa pian. Tai ainakin joskus.sama mulla
Ihan vetämällä irti.Hei hou, onko tässä tuloilmapuhaltimen moottorin liittimessä koneen pään vastakappaleesa mitään lukitusta vai ihan vetämällä pois ja paikalleen?
Thx! Homma paketissa eli puhallin vaihettu ja toimiikin edelleen vielä Toi valkonen liitin on kyllä todella hazardin olonen. Tommonen reunaliitin kun miettii on kaikella avoin siinä jne eli ajan kysymys kun rupee hapettumaan jne jneIhan vetämällä irti.
Foorumilla on mun tekemät lyhkäset ohjeet laakerivaihdosta.
Edit.saattaa vähä kipinöidä takas laitossa jos ei mee suoraan paikalleen. Laita kone kylmäksi etusulakkeelta mikäli epävarma.
Säästö on hyvin pieni, mitätön esim viikon aikana.Loma-asetuksesta kysymys, Nibessä pystyy käyttöveden teon säätää kokonaan pois.
Mahtaako tuoda kummoisia säästöjä tähän aikaan vuodesta..
Yritän tässä jo talven varalta vähän varautua esim. siihen, että estäisin sähkön käytön sähkön ollessa kallista, mutta eihän se onnistu, jos Nibe käyttää sähköä enemmän estosta huolimatta. Näytölläkin näkyy se lisäyksen eston symboli.