kurre orava
´niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen...´
- Keskustelun aloittaja
Aikamoinen savotta oli täälläkin tuo reiän aukaisu, meinasi melkein usko loppua välillä kun tuntui että mitkään jumalat eivät nyt olleet Kurren mukana hommia edistämässä. Pääsin eilen noin 48 sentin syvyyteen mutta sit loppui syöttö kesken koneesta kun tuo jalusta oli pultattu seinään syöttöpuolella. Varsin pian selvisi sekin ettei se ainakaan mikään tavanomainen kierre ollut tuossa eikä varsinkaan 1 1/4". Kooltaan kierre oli ihan hivenen tuumaista putkikierretää pienempi mutta nousua oli silmämääräisesti paljon putkikierrettä enemmän. Pläräsin illalla hetken nettiä ja löysin kun löysinkin paikallisen firman Kärsämäessä joka oli erikoistunut timanttityökaluihin. Aamulla soitto heille, jatkovarsi löytyi heillä hyllyssä ja vakuuttelivat et käytännössä kaikilla suurilla timanttikupeilla on tuo samainen kierre. Kävin sen noutamassa kun oli muutakin asiaa Turkuun. Kilohinta tuolla oli ilmeisesti enemmän kun sisäfile, mummonmarkoissa olisi mennyt vanha Kekkonen aika tasan. Mutta elämä on. Sadattelin kuitenkin kotiin tullessa kun ei se kierre tietty kuitenkaan sopinut noihin omiin vehkeisiin eli maanantaina täytynee palauttaa tuo. Toki kaupassa jo hiukan pisti silmään se et tuossa kierteen harja on aika leveä mitä se ei tuossa omassa sit kuitenkaan ollut.
Eli olin takaisin lähtöruudussa mutta hiukan köyhempänä. Ei auttanut sit kun rakennella omatekoista kiinnityspaikkaa tuolle poran jalustalle jolla sain sen syöttämään toisesta suunnasta ja pääsin siten koneella ihan kiinni seinään. Sellainen syntyi vesivaneripaloista ja ruuveista.
Ei kun kiinni seinään ja laskin tuolla poraavani jäljellä oleva sentit. Olin laskenut että 60 senttiä syvälle kun pääsee niin pitäisi tulla ulos hormiin vaan eipä tullutkaan, ilmeisesti hormin alaosassa on heti tuollainen kymmenen sentin sivusiirtymä.. Jouduin vielä nakertamaan hiukan harkkoakin jotta kone meni kolmisen senttiä harkkoon sisälle ja 70 sentin kohdalla olin sit vihdoin hormin sisällä. Reuna jäi hiukan rosoiseksi tuossa kun syöttö ei ihan tuohon viimeiseen senttiin enää riittänyt. Olisi pitänyt siirtää seinäkonsolia jos sen viimeisen sentin olisi halunnut porata mutta siistin tuon sit käsin. Tuohon tulee kuitenkin 150 millinen putki sisälle ja keraaminen eriste ympäri niin ei nuo reunat niinkään haittaa. Ja putken kun laittaa paikoilleen niin kukaan ei niitä näekään...
Mutta joo, oli kieltämättä aikamoinen savotta. Jos olisi ollut oikeanlainen jatkovarsi niin olisi päässyt aika paljon helpommalla. Mutta hoitui toki näinkin.
Eli olin takaisin lähtöruudussa mutta hiukan köyhempänä. Ei auttanut sit kun rakennella omatekoista kiinnityspaikkaa tuolle poran jalustalle jolla sain sen syöttämään toisesta suunnasta ja pääsin siten koneella ihan kiinni seinään. Sellainen syntyi vesivaneripaloista ja ruuveista.
Ei kun kiinni seinään ja laskin tuolla poraavani jäljellä oleva sentit. Olin laskenut että 60 senttiä syvälle kun pääsee niin pitäisi tulla ulos hormiin vaan eipä tullutkaan, ilmeisesti hormin alaosassa on heti tuollainen kymmenen sentin sivusiirtymä.. Jouduin vielä nakertamaan hiukan harkkoakin jotta kone meni kolmisen senttiä harkkoon sisälle ja 70 sentin kohdalla olin sit vihdoin hormin sisällä. Reuna jäi hiukan rosoiseksi tuossa kun syöttö ei ihan tuohon viimeiseen senttiin enää riittänyt. Olisi pitänyt siirtää seinäkonsolia jos sen viimeisen sentin olisi halunnut porata mutta siistin tuon sit käsin. Tuohon tulee kuitenkin 150 millinen putki sisälle ja keraaminen eriste ympäri niin ei nuo reunat niinkään haittaa. Ja putken kun laittaa paikoilleen niin kukaan ei niitä näekään...
Mutta joo, oli kieltämättä aikamoinen savotta. Jos olisi ollut oikeanlainen jatkovarsi niin olisi päässyt aika paljon helpommalla. Mutta hoitui toki näinkin.
Viimeksi muokattu: