Rynnäkköhirvi
Jäsen
- Keskustelun aloittaja
- #81
Jokin vika tässä Pansussa tosin on, sillä sulatuksen alussa kuuluu useimmiten voimakas viheltävä ääni, kaksi tai kolme eri "säveltä" laskevalla melodialla. Kuuluu sekä ulkona että sisällä yhtä voimakkaasti. Toisinaan päästää vain normaalin tuhahduksen. Tämä vika lähtee selvitykseen, katsotaan mitä asialle on tehtävissä.
Meillä pumppu sulattaa melko tiheästi, jopa epänormaalin tiheästi verrattuna muiden kokemuksiin. Kovillakin pakkasilla, kuivalla ilmalla sulattaa lähes aina tunnin välein. Välillä työskentelee kaksi tuntia kerrallaan sulatusten välissä. Pumppu lämmittää 130 neliön kokoista asuintilaa 2005 valmistuneessa talossa. Lisäksi lämmitetään uunia nyt kovilla pakkasilla vähintään joka toinen päivä, lauhemmalla kerran-pari viikossa.
Voisikohan tuo dbwarriorin 2. kohdan havainto selittää tuota lyhyttä sulatusväliä? En ole omassa tuollaista kyllä havainnut. Eli jos kotiautomaatio vähentää lämpötilan pyyntiä niin kävisi tuo 2. kohta kun pumppu olisi menossa huililleJos intoa riittää niin voitko verifioida onko seuraavat sulatus algot vielä käytössä tuollaisessa 2020 vuosimallisessa panskussa:
1. Miinus 6 astetta kylmemmässä sulatukset tulee viimeistään 3h välein
2. Miinus 6 astetta kylmemmässä jos pumppu on käynyt 40+min ja oltaisiin menossa huilille niin tehdään sulatus
Nuo olen bongannut omasta pumpusta(HZ25TKE)
Tuo 2. kohta hämäs mua alussa todella paljon kun en oivaltanut että miksi uunin luukun aukaisu pakkas kelillä aiheuttaa 4minuutin päästä sulatuksen, jos sulatuksen tarve anturoidaan ulkoyksikön antureista![]()
