Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Myyjäliikkeelle, joka välitti viestin eteenpäin maahantuojalle.Mihin olette tehneet näitä "tutkintapyyntöjä"?
Jos Suomen toshiballe, niin lienee hukkaan heitettyä aikaa.
Omien mittausten mukaan tuo FD25 on ihan kelpopeli vielä, jos vain sille antaa tarpeeksi töitä (koppi on huono alle 1,5kw antoteholla). Jos harrastuneisuutta riittää voi siihen laittaa foorumilta löytyvän ns. mitsurunnerin kiinni, joka parantaa sulatuslogiikkaa hurjasti. Tarkemmat ohjeet löytyy https://lampopumput.info/foorumi/threads/msz-ln-sulatushuijaus.31223/ ketjusta.Olen yrittänyt seurata viestiketjua kohtuu aktiivisesti, mutta en silti ole ihan täysin pysynyt mukana. Itse olen harkinnut yli 10 vuotta vanhan Mitsubishi FD25:n vaihtamista uudempaan, mutta onko niin, että pelkän paremman COP:n tavoittelun kannalta se ei ole järkevää? Onko tämä tässä viestiketjussa mainittu Toshiban ongelma vain joitain yksilöitä koskeva vai laajempikin ongelma? Onko markkinoilla enää yhtään oikeasti hyvää ILP:iä lämmityskäyttöön? Daikin ehkä, mutta sekin ilmeisesti nyt pilataan uudella pohjalevyllä.
Miks vasta joulukuussa?Onneks ei tarvii lämmitellä näillä talvee vaan laitan maalämmön joulukuussa hyrskyttämään.
Miks vasta joulukuussa?

Niinpä, jos tuo kuvan Gas leakage on liian suurta.Voisiko näissä olla ohivuoto 4-tieventtiilissä tai sitten kompressorin tiivistysvika?
Tuosta on kokemusta Panan H16 vian yhteydessä. Tuolloin luistimen palautusjousi katkesi ja luistin ei seurannut aina epäkeskoa roottoria. Kovemmilla tehoilla toimii OK, mutta usein sulatuksen yhteydessä tuli jumi tai ei tuottanut ollenkaan painetta tms.Niinpä, jos tuo kuvan Gas leakage on liian suurta.
Premium saa takkiin ainaki pienemmän ilmamäärän takia? Polari puhaltaa 821m3h ja tossa 20min testissä +43c.Voisiko näissä olla ohivuoto 4-tieventtiilissä tai sitten kompressorin tiivistysvika?
Ei vielä tiedä onko ominaisuus vai joku viallinen erä vai mikä. Itse en ole ILP-asiantuntija, mutta sellainen käsitys on, että viimeisen 10v aikana lähinnä kyky toimia kovemmissa pakkasissa on parantunut näissä. FD25:n max kyky taisi olla -25? Nykyään luvataan -30C ja epävirallisesti -35C. Että en pitäisi mitään kiirettä kauppaan ryntäämisessä, tuotteita ja tarjouksia kannattaa toki pitää silmällä. Uuden Daikin pohjavastuksen osalta eikai tiedetä mikä sen logiikka on. Tässä 25+:ssa se voi kytkeytyä pakkasessa päälle, vaikka laite ei ole edes päällä.joitain yksilöitä koskeva vai laajempikin ongelma?
Premium saa takkiin ainaki pienemmän ilmamäärän takia? Polari puhaltaa 821m3h ja tossa 20min testissä +43c.
Tikkuaskin kokoset mittarit. +21c heitto -0.2 ja +0.5c, +30c ilmassa ero pysyy samana. Lasinen elohopeamittari meni rikki, mutta saman suuntasia tuloksia silläkin oli.Onks toi 43deg puhallusilma mitattu lämpöanturilla vai infrapunamittarilla?
Ompa kova puhallus polarissa kyl. Eipä kyl ikinä arvannu et ois kannattanu ottaa polarit mielummin.
Tässä juuri käynnistin -12C:ssä 25+pumpun ja poistoilmassa teippiä käyttäen sain coppeja mitkä vaihteli 2,34:stä 2,57:ään 75% kuormarajoituksella. Tuossa databookissa on mielenkiintoista miten rajusti kulutus muuttuu kun kuorma menee 70% -> 80%, siis 705W edestä.
---------
Nyt tiputin max kuormituksen 50%:iin ja kulutus tippui 1300 watista alle tuhanteen, mittaillaan kohta uusiksi.
Noniin, 951 wattiin tippui kulutus ja sillä mittasin n. 2,9 copin, ulkoyksikössä jonkin verran huurretta kun yli tunnin ollut päällä.
Kokeiltu on ja kokeilin vielä uudestaan. Eipä muuta tilannetta mihinkään. FD vetelee tasaisesti paljon paremmin kuin tämä 25+Kokeilkaa puuhis ja derae bootata pumppu kokonaan virrattomana jos saatte tuollasia 1,8 luokkaa olevia, syklin loppua kohden jopa 1,5 koppeja täysteholla kuten mä sain ja kahtokee onko eroa.
Kokeiltu on ja kokeilin vielä uudestaan. Eipä muuta tilannetta mihinkään. FD vetelee tasaisesti paljon paremmin kuin tämä 25+
Jostain olen repäissyt omaan COP-laskuriin tällaisen kaavan ilman tiheydelle.Pitäiskö mun käyttää ilman tiheytenä -9 pakkasella jotain muuta ku 1,2?
Tämä ns. "RAFUn-kaava", jota itsekin käytän. En tiedä tuon estimaatin aluperäistä lähdettä.Jostain olen repäissyt omaan COP-laskuriin tällaisen kaavan ilman tiheydelle.
tiheys = 1.301 - (0.00525 * puhlt) + (0.000023 * puhlt * puhlt)
Kysäisin aiemminkin, mutten huomannut vastausta sulatusten pituuksista.Alko sulatuksen tasan klo 7 ja päätty klo 7:09, vois ens sulatuksen käydä kattomassa pihalla.
Kyllä on viileässä tilassa.Tai onko pumppu jossain missä on ilma viileää luokkaa 10-15 astetta?
Tätäkö kannattaa ajella näillä pakkasilla siis 50% teholla? Itsellä ollut 75% tähän saakka, mutta voisi kokeilla pysyykö tämä 100 neliön talo lämpimänä pienemmällä.Kyllä on viileässä tilassa.
Tuntuu että 5/5 puhallus pakottaa pumpun korkeammalle kulutusteholle. Alle 500 wattia oli kulutus auto-puhalluksella ja 965W nousee täydellä puhalluksella ja coppi n. kolmosen luokkaa eli n. 3000w fööni, kun käytössä on 50% tehorajoitin ja ulkona -12C. Ampronen IR-450:llä mitattuna. Eiköhän mun mittaukset ollu Tossun osalta tässä. Ne joilla hyötysuhde ei ole lähelläkään databookkia, voi vertailla valmistus-sarjanumeroita muhun ja keskenään.
Ja edelleen huomionarvoista tuossa databookissa, että kulutus ampuu kattoon jos kuorma nousee 80% tasolle ja coppi on heipparallaa.
. Ei huono. Näyttäs kestävän aika flättinä näin kovallakin pakkasella, millasia päiviä ei älyttömästi oo keski-suomen leveyksillä per talvi. Sulattelee suht harvoin ja noin 10min puhallusten loppu-alku väli. Vetää pitkiä pätkiä tällä puolitehoasetuksella ja lämpöteho ei tälläkään pakkasella himmaa loppua kohden vaan kestää ~saavutetussa Dt maksimissa sinne saakka koko lämmitysjakson.

No johan on. Tässähän menee ihan sekaisin, kun koko viestilanka ollut premium+ paskuutta testien osalta ja nyt se pakkasilla vaikuttaakin pätevältä laitteeltaToinen sykli ja ihan samoissa vetää tossu. Ottoteho 1900w eikä 1880w.
Mitäs näistä vois päätellä. Maksimitehot menee databookin käyrille hyvin. Osatehoilla koppi vähän paranee, mutta ei lähelläkään databookin "maalämpökoppeja". Ylläpitohommissa nähtävästi erittäin hyvä koppi, koska piharakennusten kulutus kasvaa prosentiaalisesti suurin piirtein sen mitä lämmitystarve kasvaa prosentuaalisestiTuo viimeisin on aika uskomaton imo, mut tässähän on koko talvi aikaa logata ja seurata pitäen kaiken samanlaisena.
katso liitettä 90767
Kyllä ainakin mulla maksimi antotehot jää luvatusta aika reilusti. Mutta tosiaan osatehoilla jää coppi jälkeen hurjasti, ottotehoa laite hörsii ihan liikaa.Toinen sykli ja ihan samoissa vetää tossu. Ottoteho 1900w eikä 1880w.
Mitäs näistä vois päätellä. Maksimitehot menee databookin käyrille hyvin. Osatehoilla koppi vähän paranee, mutta ei lähelläkään databookin "maalämpökoppeja".