Power World R290 laitteista juttelin tehtaalle

sanpsa

Aktiivinen jäsen
Teräsputki kierteillä kuulostaa mielenkiintoiselta. Jos noita pattereita vaihtaa myös niin kierrevehkeille voisi olla siinäkin käyttöä.

Jotenkin kuulostais tuo pexi näppärältä, suora linja autotallin läpi kattilalle, muutamat putket siinä tulee eteen katonrajassa ja loiva taivutus kattilan yhteisiin, jotenkin kuvittelisin ton 32mm pexin tuohon taipuvan, mutta enpä oo ikinä moista käsitellyt

Esäätäjä

Vakionaama
Teräsputki kierteillä kuulostaa mielenkiintoiselta. Jos noita pattereita vaihtaa myös niin kierrevehkeille voisi olla siinäkin käyttöä.

Jotenkin kuulostais tuo pexi näppärältä, suora linja autotallin läpi kattilalle, muutamat putket siinä tulee eteen katonrajassa ja loiva taivutus kattilan yhteisiin, jotenkin kuvittelisin ton 32mm pexin tuohon taipuvan, mutta enpä oo ikinä moista käsitellyt
Käyttämällä niitä valmiitä metallisia taivutuskulmia putki ei väännä liitoskohtaa ja pysyy siististi siinä taivutussäteellä mikä ok.

sanpsa

Aktiivinen jäsen
Millä aikataululla olette saaneet jonkinlaisen seurantakoodin. Joku B/L dokumentti luvattu toimitettavan ajastaan pariviikkoa sitten kun laite oli lähtenyt tehtaalta.

vellu

Aktiivinen jäsen
Millä aikataululla olette saaneet jonkinlaisen seurantakoodin. Joku B/L dokumentti luvattu toimitettavan ajastaan pariviikkoa sitten kun laite oli lähtenyt tehtaalta.
Ei laivarahtiin ole oikein seurantakoodia. Sain tietää laivan, jolla pumppu tuli ja sitten Saksan päädyssä DHL lähetti seurantakoodin.

RauskiH

Vakionaama

Ei laivarahtiin ole oikein seurantakoodia. Sain tietää laivan, jolla pumppu tuli ja sitten Saksan päädyssä DHL lähetti seurantakoodin.
FCL lähetykset toimitetaan yleensä satamaan muutamia päiviä ennen laivan lähtöä ja LCL lähetykset 10-14 päivää ennen lähtöä. B/L lähettäjä saa yleensä muutamassa päivässä laivan laiturista irtoamisen jälkeen ja siitä löytyy laiva ja konttitiedot ja arvioitu ETA.

Laiva- tai konttitiedolla voi seurata laivan etenemistä. Tällä hetkellä on hyvä huomoida että suurin osa Aasian rahdista kiertää Afrikan mikä tuo normaaliin laivarahtaiin n.10-14d lisää.

Riippuen siitä onko lähetetty FCL vai LCL niin toimituksesta lähettäjältä saapumiseen euroopan satamaan on tällä hetkellä syytä varata 5-7 jopa 8 viikkoa

ves_ku

Aktiivinen jäsen
Meidän kolmen pumpun tilaus lähti muistaakseni 6.1 liikkeelle. Tilaus tehtiin ja maksettiin juuri ennen vuoden vaihdetta. Laiva näyttää olevan juuri saapumassa Englannin kanaaliin ja on huomenna Rotterdamissa. Paperit taisin saada 17.1 kun niintä olin ensin tiedustellut. Eli 33-35 päivää kestää matka Afrikan kiertämällä.

MetaX

Aktiivinen jäsen
Minkäslaisia tehoja näistä isommista PW:n pumpuista on irronnut kovemmilla pakkasilla? Onko joku mittaroinut?

rapu

Jäsen
Minulla on irronnut -22 kelissä laitteen oman mittaroinnin mukaan +10kw muistaakseni copin ollessa jotain kahden hujakoilla. Kun kääntää tehot täysille niin vielä pari kilowattia lisää mutta cop tippuu 1.5-1.8

rapu

Jäsen
Smarttia silloin kun pitää nostaa varaajan lämpöä. Olen huomannut että tulee ylivoimaisesti paras kwh/€ tällöin.
Sitten kun halutaan pitää päällä ilman katkoa, mennään silentilla.
Powerfulia ajettu vain testimielessä toistaiseksi.

Marska

Jäsen
Tilasin 28.12. Tavara lähti 4.1. ja laittoivat valokuvia lähetetystä laitteesta. Kysyin seurantakoodia 10.1. ja sanoivat ettei ole vielä ja laittavat heti kun saadaan. Eivät laittaneet koskaan. Odottelin vain enkä kysellyt ja pienoinen kutina oli, että menikö rahat kankkulan kaivoon.
Sitten 7.2. tuli DHL:ltä viesti, että paketti on Puolassa ja sain seurantakoodin. DHL siirsi Suomen toimituksen Postille ja sieltä on viestitetty, että huomenna 15.2. klo 10-14 välillä on paketti minulla pihassa.
Koko rahtiajaksi tulee siis 42 vrk. Aika hyvin arvioitu, kun tarjouksessa lupasivat: "And it takes about 40 days to reach Finland after delivery".
Toimittaja on Pool World eikä Power World. Malli on PD40-CRL-DC-MD. Käsittääkseni kummatkin kokoaa ne samoista osista, mutta ei ole identtiset, vaikka tyyppinumero on sama. Kaapin mittakuvatkin poikkeaa toisistaan ja vesiputkiliitännät on eri kohdissa.

Amigo

Aktiivinen jäsen
Tilasin 28.12. Tavara lähti 4.1. ja laittoivat valokuvia lähetetystä laitteesta. Kysyin seurantakoodia 10.1. ja sanoivat ettei ole vielä ja laittavat heti kun saadaan. Eivät laittaneet koskaan. Odottelin vain enkä kysellyt ja pienoinen kutina oli, että menikö rahat kankkulan kaivoon.
Sitten 7.2. tuli DHL:ltä viesti, että paketti on Puolassa ja sain seurantakoodin. DHL siirsi Suomen toimituksen Postille ja sieltä on viestitetty, että huomenna 15.2. klo 10-14 välillä on paketti minulla pihassa.
Koko rahtiajaksi tulee siis 42 vrk. Aika hyvin arvioitu, kun tarjouksessa lupasivat: "And it takes about 40 days to reach Finland after delivery".
Toimittaja on Pool World eikä Power World. Malli on PD40-CRL-DC-MD. Käsittääkseni kummatkin kokoaa ne samoista osista, mutta ei ole identtiset, vaikka tyyppinumero on sama. Kaapin mittakuvatkin poikkeaa toisistaan ja vesiputkiliitännät on eri kohdissa.
Onko sulla tuollainen linkin mukainen paisuntasäiliöllä varustettu malli?

https://de.poolworldheatpump.com/Co...39013/Poolworld-R32-Hybrid-Series.pdf?rnd=754

Edit: Eihän se ole vielä saapunutkaan. Luin vähän hätäisesti.

rapu

Jäsen
Oletko muuten huomannut, että tuo silent-mode vaihtuu itsekseen smart-modeen?
Huomasin joo kerran. Tulkitsin asian niin että jos silentilla ei jaksa pitää / nostaa lämpöä, lyö se enemmän tehoa peliin?
Tai ihan arvailuahan toi on mutta olosuhteet silloin viittasivat siihen.

Marska

Jäsen
Onko sulla tuollainen linkin mukainen paisuntasäiliöllä varustettu malli?

https://de.poolworldheatpump.com/Co...39013/Poolworld-R32-Hybrid-Series.pdf?rnd=754

Edit: Eihän se ole vielä saapunutkaan. Luin vähän hätäisesti.
No, tänään saapui. En ole vielä kurkistanut sisälle. Nostelin sen paikoilleen vasta. Spekseissä tosiaan lukee expansion vessel, mutta mulla on vanhastaan jo paisuntasäiliö. Ehkä huomenna saan liitettyä koneen varaajaan ja sähkösyötön kiinni ja pääsee kokeilemaan.

Amigo

Aktiivinen jäsen
Poistaisin tuon paisuntasäiliön ulkoyksiköstä heti kättelyssä jäätymisriskinä. Ilmakello ja safety valve myös mielestäni jäätymisriski?
Sieppaa.JPG

rapu

Jäsen
Pidä kaikki ronppeet vaan kiinni ja jos jäätyy ni sitten vasta mietit millä purkkavirityksellä saat vielä toimimaan.
Jos jäätymisriskejä pelkää ni kättä taskuun ja splittiä hakemaan . Tai sähköovalia sisätiloihin.

Marska

Jäsen
No, tänään saapui. En ole vielä kurkistanut sisälle. Nostelin sen paikoilleen vasta. Spekseissä tosiaan lukee expansion vessel, mutta mulla on vanhastaan jo paisuntasäiliö. Ehkä huomenna saan liitettyä koneen varaajaan ja sähkösyötön kiinni ja pääsee kokeilemaan.
Pool Worldin pumppu nyt kondiksessa ja oletusasetuksilla alkoi lämmittelemään. Tämän Control Panelin asetukset poikkeaa aika lailla verrattuna Power World pumppuun, joiden sielunelämää tässä threadissa olen seurannut.

En ruvennut tietenkään mitään osia irti repimään :D

Jos hyvin toimii, niin halvalla pääsin. Tämä PD40-CRL-DC-MD (3-vaihesyöttö) rahteineen maksoi jotain 2600 € ja kun itse asentelin kaikki, tuli muut värkit siihen päälle 200-300 €.

Lähdin liikkeelle tästä:
https://www.alibaba.com/product-det...erted-central-heating-pump_1600294442670.html
Laitoin chattiin myös whatsapp-numeroni ja Rose-niminen myyjä laitteli whatsappina tarjousta. Pumppu piti maksaa pankkisiirtona, joka oli aikamoinen riski, koska käytiin kauppaa Alibaban ohi. Mutta kaikki lupaukset piti paikkansa ja laite vaikuttaa ammattimaiselta. Dokumentoinit on tosin heikkoa, esim. toimituksessa oli pari pitkällä johdolla olevaa lämpötila-anturia, joista ei manuaalissa löytynyt mitään mainintaa, mihin on tarkoitettu ja mihin liitetään. Nyt taitaa mennä ainakin viikonloppu manuaalin tonkeroenglantia lukiessa, jotta pääsisi vähän selville eri toimintamoodeista. 2 v takuu siten, että laittavat varaosia tulemaan, itse saa asentaa.

Marska

Jäsen
Laitoitko mitään ulkopuolista mittarointia millä näkisi suoritusarvoja?
Ei vielä, on suunnitelmissa. Nyt on ollut leutoa ja pumppu on käynyt 2 tuntia kerrallaan, välissä taukoa 6 tuntia. Eli kun eilen illalla sen käynnistin, niin neljä käyntikertaa on vasta tullut. Mulla on lämpötilan ohje vain 35°C, koska vesikierto on lattialämmitykseen. Hystereesiä on 5°C eli se sahaa 30° ja 35° väliä.
1708189843998.png

Amigo

Aktiivinen jäsen
Hyvältä näyttää. Lämmittääkö pumppu varaajaa josta shuntilla lattialämmitykseen? Kuinka iso varaaja sulla on? Kyselen koska koitan miettiä itselle sopivaa systeemiä.

Marska

Jäsen
Hyvältä näyttää. Lämmittääkö pumppu varaajaa josta shuntilla lattialämmitykseen? Kuinka iso varaaja sulla on? Kyselen koska koitan miettiä itselle sopivaa systeemiä.
Juuripa noin. Varaaja on 900 litrainen. COP-arvosta sai karkean arvon siten, että pumppu on minulla verstaan kWh-jälleenmittarin takana ja nyt pyhänä muuta kulutusta on vain vähän eli se mittasi periaatteessa vain pumpun ottamaa tehoa.

1708264588163.png

Tuossa mittasin yhden jakson perusteella, että tuon 2 tunnin aikana, kun pumppu kävi, se vei 5 kWh. Sitten kun pumppu pysähtyi, sai lämpötilakäyrän laskevasta derivaatasta ja 900 litran vesimäärästä lasketuksi, että koko 8 tunnin jaksossa lämpöä saatiin14 kWh. COP-arvo oli siten 2,8. Ulkolämpötila oli tuona aikana -4 ... -9°C. Kovempia pakkasia toivotaan, niin saisi sieltäkin lukemia. Taidan kytkeä tuon kWh-mittarin jatkossa mittaamaan vain pumppua niin voi pitemmällä aikavälillä saada terkemman kuvan.

5epi

Aktiivinen jäsen
Muutamalla on jo käytössä ja kovia pakkasiakin oli ja tehot riitti.
Kokeilitteko maksimi veden lämpöä?
Lähtevän veden pitäisi nousta 75 asteeseen.
Tämä on erittäin mielenkiintoinen pointti omallakin kohdalla, kun on suuri varaaja.

Markush

Aktiivinen jäsen
En usko että suuren varaajan vetäminen 75 asteeseen kannattaa. 22kw laitteella 3 kuution varaajalla ajan itse. Huomaan että suuret varaajan lämmön nostot verottaa liikaa hyötysuhdetta. 50 minulla maksimi mihin olen ajanut. Sillä pääsee nyllä leudommilla keleillä meillä koko työpäivän kalliiden hintojen yli. Tiukoilla pakkasilla se tarvitaan pattreille koko ajan, mutta riittää.

Marska

Jäsen
En usko että suuren varaajan vetäminen 75 asteeseen kannattaa. 22kw laitteella 3 kuution varaajalla ajan itse. Huomaan että suuret varaajan lämmön nostot verottaa liikaa hyötysuhdetta. 50 minulla maksimi mihin olen ajanut. Sillä pääsee nyllä leudommilla keleillä meillä koko työpäivän kalliiden hintojen yli. Tiukoilla pakkasilla se tarvitaan pattreille koko ajan, mutta riittää.
Mulla on lattialämmitys ja 35°C riittää varaajaan. Vain kovimmilla pakkasilla tarvitaan yli 30 asteen vesikiertoa. Ja käytövettä en lämmitä tuolla, koska mulla on pannuhuone 30 m päässä asuinrakennuksesta. Aikanaan lämmitin kattilassa käyttövedenkin, mutta 60-asteisen veden kierrätys lämpökanaalin kautta haukkasi 90% käyttöveden lämmitystehosta. Laitoin sitten asuinrakennukseen tavallisen sähkökäyttöisen lämminvesivaraajan. Menee monta kuukautta kesällä, kun ei tarvitse pannuhuoneessa olla mitään lämpöä päällä.

Marska

Jäsen
Käyttäjä @Marska

Miten / mihin sulatusvedet on ohjattu? En huomannut kuvasta.
Toistaiseksi saa pudota maahan ja jäätyä siihen klimpiksi. On siinä tilaa alla aikamoiseen määrään. Kesällä täytyy kai jotain allasta kehittää alle ja siitä sadevesiviemäriin. Ei minusta ole mieltä talvella haaskata lämpöä, jotta saa johdetuksi vetenä viemäriin. Tuleehan katoltakin valtavat määrät räystäiden alle, kevätaurinko sitten sulattaa.

vellu

Aktiivinen jäsen
Onkos tuosta räystään alta suora reitti yläpohjaan? Tuo pumppu päästää aikamoiset höyryt pihalle sulatuksen aikana, joten niiden meno yläpohjaan kannattaa estää.

Marska

Jäsen
Onkos tuosta räystään alta suora reitti yläpohjaan? Tuo pumppu päästää aikamoiset höyryt pihalle sulatuksen aikana, joten niiden meno yläpohjaan kannattaa estää.
Hyvin tuuletettu ullakkotila siellä on. Tuolla kohtaa on pannuhuone ja sen yläpohja on ns. villaelementtiä eli kahden profiilipellin välissä vuorivilla. Nuo mahdolliset höyryt menee siis pellielementin yläpuolelle.

sanpsa

Aktiivinen jäsen
Sain tänään rahtikirjat pumpusta, pariviikkoa meni näköjään, että se saatiin laivan kyytiin ja merille. Näyttäisi laiva tulevan suorinta reittiä eurooppaan.

RauskiH

Vakionaama
Sain tänään rahtikirjat pumpusta, pariviikkoa meni näköjään, että se saatiin laivan kyytiin ja merille. Näyttäisi laiva tulevan suorinta reittiä eurooppaan.
Tuleeko Suezin läpi? Onko jonkin kiinalaisen varustamon laiva kun kaikki isot varustamot kiertävät lähes poikkeuksetta hyväntoivon niemen

sanpsa

Aktiivinen jäsen
Laiva on OOCL:n eli joku kiinalainen tuo taitaa olla. Marinetrafic ainakin näyttäs oikoreittiä, sithän sen näkee jonkin viikon päästä.

Back
Ylös Bottom