IP kamerat ulkovalvontaan

Harrastelija

Hyperaktiivi
Nuo suljinajat tulevat ehkä olemaan ikuinen ”ongelma”. Tai ainakin siihen asti kunnes joku keksii hyperherkän kennon.
Itsellä on tarkoitus kiertää ongelmaa (älykästä?) pihavalaistusta lisäämällä. Vaikuttaa kyllä siltä että näin syksyllä valoa pitää olla tosi paljon jotta edes kohtuullisen kuvan saa.

Käsittääkseni monessakaan kamerassa ei ole ns aukon säätöä (iris?). Eli sopiva valoisuus saadaan vain suljinaikaa säätämällä.
Eli kennon epäherkkyyden takia pimeällä joutuu käyttämään pitkää valotusaikaa. Tässä sitten käy helposti niin että liikkuvat kohteet ovat vain haamuja.
Päivällä puolestaan voi olla hyvinkin kirkasta. Ilman aukon säätöä tarvitaan jopa 1/1000 tai vieläkin lyhyempiä aikoja. 1/100 on liian pitkä aika jos liike on nopeampaa.

Minun kameroissa valitaan min JA max suljinajat (esim 1/25 - 1/100000). Päivän kirkkauden mukaan aika sitten säätyy tuolle välille.

Juuri oli lehdessä uttu jostain mökkinaapurista. (Riista)kamerakuvasta ei kuulemma voinut tunnistaa naapuria eli ei syytettä. Taisi olla IR pohjainen valaistus. Tosin tarina on hieman sekava.
”Kyltti-iskuja oli kaikkiaan neljä, mutta Etelä-Karjalan käräjäoikeus pitää naisen osalta näytettynä vain riistakameran taltioimaa kertaa.”
”Lokakuussa 2022 taltioituneesta riistakameran kuvasta ei voi oikeuden mukaan tunnistaa siinä näkyvää henkilöä.”
En tiedä tarkoittaako tuo jälkimmäinen lause että niistä kolmesta tapauksesta yhdestä olisi ollut kamerakuvaakin.
 

tuna

Vakionaama
On täällä kekseliästä väkeä.
Kuvaako se kännykän muistikortille ja varmaan siis ikkunan läpi? Varmaan siis saa jonkin sovelluksen, joss liiketunnistin?
Ikkunan läpi kyllä, mutta streamaa vain videota kamerapalvelimelle joka hoitaa liiketunnistukset ja tallennukset.
 

Husky

Hyperaktiivi
Tuo varmaan hoituu wifillä eikä tarvii SIM-korttia ja tuo kamerapalvelin maksaa kuussa jotakin.
Ja jos on liiketunnistinvalot pihassa niin valaistus hoituu niillä.
Täytyy pitää tämä idea mielessä
 

fraatti

Hyperaktiivi
Nuo suljinajat tulevat ehkä olemaan ikuinen ”ongelma”. Tai ainakin siihen asti kunnes joku keksii hyperherkän kennon.
Itsellä on tarkoitus kiertää ongelmaa (älykästä?) pihavalaistusta lisäämällä. Vaikuttaa kyllä siltä että näin syksyllä valoa pitää olla tosi paljon jotta edes kohtuullisen kuvan saa.

Käsittääkseni monessakaan kamerassa ei ole ns aukon säätöä (iris?). Eli sopiva valoisuus saadaan vain suljinaikaa säätämällä.
Eli kennon epäherkkyyden takia pimeällä joutuu käyttämään pitkää valotusaikaa. Tässä sitten käy helposti niin että liikkuvat kohteet ovat vain haamuja.
Päivällä puolestaan voi olla hyvinkin kirkasta. Ilman aukon säätöä tarvitaan jopa 1/1000 tai vieläkin lyhyempiä aikoja. 1/100 on liian pitkä aika jos liike on nopeampaa.

Minun kameroissa valitaan min JA max suljinajat (esim 1/25 - 1/100000). Päivän kirkkauden mukaan aika sitten säätyy tuolle välille.

Juuri oli lehdessä uttu jostain mökkinaapurista. (Riista)kamerakuvasta ei kuulemma voinut tunnistaa naapuria eli ei syytettä. Taisi olla IR pohjainen valaistus. Tosin tarina on hieman sekava.
”Kyltti-iskuja oli kaikkiaan neljä, mutta Etelä-Karjalan käräjäoikeus pitää naisen osalta näytettynä vain riistakameran taltioimaa kertaa.”
”Lokakuussa 2022 taltioituneesta riistakameran kuvasta ei voi oikeuden mukaan tunnistaa siinä näkyvää henkilöä.”
En tiedä tarkoittaako tuo jälkimmäinen lause että niistä kolmesta tapauksesta yhdestä olisi ollut kamerakuvaakin.
En tiedä onko jossain kamerassa iris säätöä. Ainakin näissäkin on valikoissa moinen mutta siitä ei voi valita mitään muuta.
1696221279369.png


Itse säädöllä oli sen verran dramaattinen vaikutus että näkökyky palasi kameroille myös yöllä. Olin jossain vaiheessa muuttanut suljinajan 1/12 -> 1/50 liiketerävyyden takia ja tuo vaikutti sen verran että yöllä ei näkynyt enää kuin mustaa. Tämä kuva on nyt ilman ulkopuolista valaistusta klo 2.20 otettu 1/12s ajalla. Silmällä ulkona ei näe tuolloin enää mitään.
1696221461158.png
 

pamppu

Hyperaktiivi
Kattelin tuossa kanssa iankaikkisen Foscamini kuvanlaatua ja meinasin mennä setupeihin, niin meinas mennä sormi suuhun. Siihen kun ei pysty kirjautumaan sisään, ellei ole sen ikioma plugin asennettuna ja se plugin taas ei toimi missään muussa kuin internet explorerissa. Ei edes edgessä.

No vielä löytyi nurkista moinenkin ihme… Joku vuosi sitten toiseen osoitteeseen ostin jotain opticameja ja ne taas vaati jonkun windows-sovelluksen konffien tekemiseen. Ei hyvä sekään.

Mikä olisi kelvollinen kamera, jonka konffit tehdään kaikkineen puhtaasti selaimella, eikä ole tuollaista pelleilyä? Mutta nuo pluginit ja sovellukset käy hermoon, niistä ole kuin harmia. Ja nykyään tietty vielä jotkut saattaa pakkosyöttää pilvitiliä siihen päälle. Mihinkään en halua rekisteröityä kun ostan asioita itselleni.

Kai se on vaan uskottava että tuosta on aika jättänyt ja uusien kuvanlaatu on tuhannesti parempi. Mulla kytkentä tulis varmaan edelleenkin Synologyn surveillance stationiin, joka on hämmästyttävän pätevä tuollaiseksi nassin mukana tulevaksi.
 

Harrastelija

Hyperaktiivi
Mullakin oli jossain kamerassa joku IE plugin juttu. Uudemmissa malleissa ei tarvinut ja osaan vanhempia oli päivitys jolla perus selaimet toimi.
Kannattaa tarkistaa päivitykset.

Noin muutenkin kameraa ostaessa kannattaa käydä katsomassa milloin ko malliin on tullut viimeiset päivitykset. Jos on pidempi aikaa niin odotettavissa on ettei ole tulossakaan. Yllättävän lyhyen aikaa tulee päivityksiä vaikka on tuote joka melkeinpä kestää isältä pojalle.
Mites se olikaan se uusi direktiivi jossa valmistajat velvoitetaan tuomaan päivityksiä (tosin siinäkin aika oli lyhyt). Toivottavasti tuo koskee tietoturvapäivityksiä. Ne on mielestäni tärkeämpia kuin mahdolliset uudet ominaisuudet joille suurimmalla osalla ei ole käyttöä.
 

Harrastelija

Hyperaktiivi
Eihän sitä iristä voi säätää jos sitä ei ole.
Yhdellä valmistajalla iris on ainakin optionaalinen. Kaupassa en ole yhtään heidän iris versiota nähnyt. Hinta varmaan sen verran paljon kalliimpi että noita ei jälleenmyyjät tilaa tehtaalta kuin erikoistapauksissa.
Iris on siis mekaniikka jolla voidaan säätää paljonko objektiivin läpi pääsee valoa. Valokuvauksessa puhutaan aukon (aperture) koosta eli esim F2.8, F4, F5.6, F8 merkinnät.
Tuo aukko vaikuttaa mm syväterävyyteen. Isolla aukolla syväterävyysalue on pieni. Etäisyyden säätö pitää tehdä tarkemmin.
Pienellä aukolla syväterävyysalue on laajempi eli lähellä ja kaukana olevat kohteet näkyvät terävänä kun tarkennus on tehty ”puoleenväliin”.
Jos iristä ei ole niin aukko on aina iso. Objektiivin max aukkokoko.
 
K

korsteeni

Vieras
kuinhan tuo nedis wifi smart hd outdoor pääsee reittimen läpi puhelimeen?
ei ole kysynyt ssid eikä salasanaa enkä moisia missään vaiheessa ole antanut sille
reitittimessä näkyy sen ip mutta siihen en pc'llä pääse millään
kaiken järjen mukaan siihen pitäisi päästä kun onvif on ruksattu
kokeilin HA'lla mutta sekään ei tunnista
aika turvattomalle tuntuu moinen käytäntö, luulin että toimii vain puhelimen kantamalla mutta kotiverkkoa se käyttää luvatta
 

haraldh

Vakionaama
Yleensä puhelimen appi luovutttaa wifiverkon kirjautumistiedot kameralle asennusvaiheessa. Lause alkaa isolla kirjaimella ja loppuu pisteeseen.
 

Eräilves

Aktiivinen jäsen
Reolinkin kameroita useampikin itsellä käytössä. Löytyy NVR:rään kytkettynä poe virralla toimivat, sekä erikseen olevat wifin kautta näkyvät kamerat. Ei mitään moitittavaa useamman vuoden aikana kyllä ole löytynyt.

Hyvin näyttää esmes kun kettu käy pihassa ja muut liikkehet. Ja suapi hyvän videon vaikka kun lumihommiaki tekköö ;)

 

Harrastelija

Hyperaktiivi
No jaa… Ei tuota Reolinkkiäkään voi yleisesti kehua. ”Hyvyys” riippuu varmaan mallista ja kameran paikasta.
Mökillä muutama R:n wifi malli. Yksikin kamera saattaa aiheuttaa toistasataa hälytystä päivän aikana kun puiden varjot liikkuu yms. Ja noita kun on useampi niin menee sähköposti äkkiä ”tukkoon” ja siivoamiseen menee aikaa..
Herkkyyden pienentäminenkään ei auta ja se samalla pienentää tunnistusaluetta.
 

DtiJ

Jäsen
No jaa… Ei tuota Reolinkkiäkään voi yleisesti kehua. ”Hyvyys” riippuu varmaan mallista ja kameran paikasta.
Mökillä muutama R:n wifi malli. Yksikin kamera saattaa aiheuttaa toistasataa hälytystä päivän aikana kun puiden varjot liikkuu yms. Ja noita kun on useampi niin menee sähköposti äkkiä ”tukkoon” ja siivoamiseen menee aikaa..
Herkkyyden pienentäminenkään ei auta ja se samalla pienentää tunnistusaluetta.

A-malleilla ei tuota tapahdu (älykäs objektientunnistus. (auto/ihminen/eläin ja vain niistä tulee ilmoitus)

Esim itsellä RLC-510A toimii moitteettomasti, ei liikaa ilmoituksia. Kakkoskamerana RLC-511W josta ilmoitukset pois juurikin tuosta syystä. Nuo "tyhmät" mallit sopiikin paremmin käyttöön jossa halutaan vain tarpeen mukaan katsoa live kuvaa esim pihasta..
 
Viimeksi muokattu:

jiikoo

Vakionaama
Ei tuo tunnistus kuvasta toimi oikein koskaan ulkona ainakaan. Paljon parempi on pistää joku passiivinen infrapunatunnistin laukaisemaan hälytys ja viestiä käyttäjälle siitä.
 

Harrastelija

Hyperaktiivi
Kyllä se AI kotona näyttäs jotenkin toimivan (ei reolink). Kohteen pitää vaan olla melko lähellä. Jos naama on yhden pikselin kokoinen niin eipä siitä voi sanoa onko se ihmisen naama vai joku puun lehti.
Yo tarkoittaa että kovin laajaa aluetta ei pysty yhdellä kameralla valvomaan paitsi jos henkilöt saa kulkemaan läheltä kameraa. Piha-alueella harvemmin onnistuu. Tai tarvitaan useita kameroita.
 
Viimeksi muokattu:

maanma

Vakionaama
Kun kamerassa IR menee automaattisesti päälle pimeässä niin varas pystyy sen IRn "näkemään" apulaitteella. Känny kamera saattaa riittää.

Ikkunan takaa kun kuvaa niin IR sumentaa ikkunan heijastuksella.

Toinen apulaite on radioliikenne häiriön tuottaja sopiville taajuuksille.
 
K

korsteeni

Vieras
foscamit näkyy pimeässä paljaalla silmällä 50 metrin päähän
ei tarvitse varkaan varustaua lisälaitteilla havaitakseen
hyvä ennalta ehkäisevä suoja
 
K

korsteeni

Vieras
Yleensä puhelimen appi luovutttaa wifiverkon kirjautumistiedot kameralle asennusvaiheessa. Lause alkaa isolla kirjaimella ja loppuu pisteeseen.
koitin kaikin konstein etsiä sitä lausetta kamerasta sekä reitittimestä
en löydä
mitähän siinä mahdollisesti on?
 

jalittam

Aktiivinen jäsen
Mä hommasin pari settiä Tapo (TP-link) kameroita joulua edeltäneestä alesta.
Akkukäyttöset, hubi muistikortilla ja maksullisella pilvimahdollisuudella. Lie jottai kotiautomaatiokikkareitakin saatavilla toho hubiin, ennoo perehtyny, viel.
Pystyy livekuvaa katteleen kännykällä ja jutteleen verkon yli, mikki ja kaiutin kameras. Jottai älykästä tunnistustakin lie, harjottelu/säätö vaihees.
Toimii pimeelläkin, tarvittaes kamera valasee ja huutaa.

Lähinnä koirien touhujen seurantaan hommasin. 4kpl kameroita ja yks bonus hubi ny hyllys.
 

Husky

Hyperaktiivi
Mä hommasin pari settiä Tapo (TP-link) kameroita joulua edeltäneestä alesta.
Akkukäyttöset, hubi muistikortilla ja maksullisella pilvimahdollisuudella. Lie jottai kotiautomaatiokikkareitakin saatavilla toho hubiin, ennoo perehtyny, viel.
Pystyy livekuvaa katteleen kännykällä ja jutteleen verkon yli, mikki ja kaiutin kameras. Jottai älykästä tunnistustakin lie, harjottelu/säätö vaihees.
Toimii pimeelläkin, tarvittaes kamera valasee ja huutaa.

Lähinnä koirien touhujen seurantaan hommasin. 4kpl kameroita ja yks bonus hubi ny hyllys.
Akkukäyttö kuulostaa kiinnostavalta! Kauankohan akku kestää pakkasilla?
Voiko vaan ottaa akun lataukseen ja heittää takaisin, että jatkaa mihin jäi vai pitääkö räpeltää?
Noita ei siis saa wifillä johonkin nettipalvelimelle muuta kuin maksulla. Mitä meinaa hub-muistikortti?
Mitä maksaa yksi kamera? Ja laita tarkempi malli niin voi katsoa mistä löytyisi
 

jalittam

Aktiivinen jäsen
Ei oo pihalla akkukäyttöstä.
Sisällä pari kk vähällä aktiviteetilla, 90% akkua jälellä. Akun kesto riippuu käytöstä tietty. Akku mallia irrotettava, irtoakkujakin saa. Usbiliitin akkupaketissa, voi ladata myös kameras paikallaan olles.

Varsinki sisätilois jees, ku ei tartte jatkoroikkia vedellä. Paikan etsiminen ja vaihto helppoa.

Nettipalvelusta en tiedä, muutako mul luuris äppi, millä voi etänä räplätä;
Tallentaa, katella fiidiä, huudella, vaik sireeni päälle, jne. Ei maksa.
Jos videota haluais tallentaa (liki rajattomasti?) pilveen, se maksaa jottain. Mulla siin hubissa muistikortti, mihin saa tallennettua. Yhteen hubiin saa max 4 kameraa ja joitain kymmeniä ei-kuvaavia laitteita.
Wifillä romut yhteydes hubiin. Interwebsin yli yhteys hubiin.
 

Husky

Hyperaktiivi
Mainitaan tuossa ulkokäyttö. Onko kellään palstalaisella ulkona ollut noita?
Ei haittaa jos ei kuvaa jossakin alla -10, kunhan ei mene rikki
 

jalittam

Aktiivinen jäsen
Jahka saan aikaseks, yks menee ulos.
Tuskin pakkanen panee paskaks, ku speksattu ulkokäyttöön. Akunkestoa vaan epäilen.
Tosin eipä lie paha rasti, jos parin/muutaman kk välein pitäis latailla.

Ja jos paskottuu, ni lie menee takuuseen, ku ulkokäyttöä mainostavat.
 

Harrastelija

Hyperaktiivi
Varaudu lataamaan parin viikon välein... Olen hieman pessimistinen tommoisiin lupauksiin.

”Akunkesto jopa 180 päivää”
Valmistajat ovat hyviä ”optimoimaan” tuotteidensa ominaisuuksia.
Noin hatusta heittäsin että sisäistä valoa ei ole käytetty tuon 180 päivän aikana. Se tarkoittaa että pimeässä kamera ei ole ollut tuon 180 päivän aikana tai kamera on ollut aktiivisena (ajastimella) vain päivänvalon aikana. Ilman valoa kamera ei voi tunnistaa liikettä.
Veikkaan myös että tuo 180 päivää on saavutettu niin ettei yhtään liikettä ole ollut tuona aikana. Eli ei tarvi lähettää hälytyksiä, kuvia eikä videoita minnekään. Voi jopa olla että liikkeentunnistus on ollut sammutetttuna. Liikkeentunnistus (kuvankäsittely) vie paljon tehoja.
Samoin kaikki kuvanparannukset ovat olleet sammutettuna.

Eli tuo 180 päivää on saatu tilanteessa millä ei ole mitään tekemistä käytännön kanssa. Epäilen suuresti sanomaasi 2-3 kuukauden kestoakin.

Kännykkä kestää muutaman päivän vaikka sillä ei tekisi mitään. Kamera kestää varmasti pidempään kuin kännykkä.

Mielenkiinnolla odotan käytännön kokemuksia (pakkasessa). Olisi hyvä jos voisit kertoa kokemuksesi täällä.
 

jalittam

Aktiivinen jäsen
Juuei kannata akkukäyttöistä laittaa, jos ei halua.
Mulla siis liki joutilaana 8% akut huvennu 2kk aikana. Hankala kestosta tosiaan mitään sanoa. En minä mainosta, kuha kerroin tomsestaki vaihtoehosta.

Ledilamppua ei tartte poltella ees pimeessä, jos ei halua. Mustavalkovideota saa pienemmällä kulutuksella, tarvittaes.

Mulla ny lähinnä koirien (4kpl) seurantaan kamerat, kun ovat keskenään. Pumit ovat joko hyperaktiivisia äänekkäitä tai makaavat hiljaa.
Liveä välillä pällistelly, aktiviteettiautomaatioaktivointitallennus viel kokeilun asteella.

Pelkkiä rosmoja varten veikkaisin akunkin kestävän ookoo. Ei ne vartin välein ryntäile.

Jahka automaattikyylän saan neppailtua ja yhden akkukameran pihalle, ni kerron toki testidataa.
Sain just D-linkin meshin laitettua, ni wifi kantaa hyvemmin uloskin. Imurikaan ei kadota verkkoa. Roboimuri siis.

Tapolla löytyy myös kohdetta seuraava kamera. Eli semne liikkuvainen, ei akkukäyttöne.
 

jalittam

Aktiivinen jäsen
Nii.
Tapolaiset ilmottaa äpin kautta, jos aktiviteettia. Varmaan muutkin vastaavat laitteet.

Tosin niistä muista mulla ei kokemusta.

Eka meinasin jottai halvinta, mitä löytyy. Sit hunteerasin. Sama wifin jatkajaksi eka meinasin toistimia - olis saanu paskemman setin samaan rahaan, mitä mesh oli halvennukses.

Mä oon entinen nörtti. Nykyään haluun päässä vaan helpolla.
 

pamppu

Hyperaktiivi
Nostetaas vanhaa aihetta. Onko viimeaikaisia onnistumisia tai pettymyksiä kamerakaupoilla? Tarttis jo uusia ikivanhaa kalustoa.

Itsellä kriittinen piste menee siinä että paikallisverkossa pitää toimia, eikä laite saa vaatia pilveä toimiakseen, asennukseen tai konfigurointiin. Käytännös tallennusalustana on mulla Synologyn surveillance station.

Uudella hauetaan parempaa resoa, parempaa hämäränäköä. Kunnon antenni tarttis olla, kun langaton verkko ei ole vahvimmillaan noissa kamerapaikoissa. Sitäkin tosin vois kehittää kyllä, mutta se on eri tarina.
 

grendy

Vakionaama
Itse päädyin Reolinkin wifi-kameroihin ja oon ollut ihan tyytyväinen. Hirveästi ei oo ulkolaitteista kyllä kokemusta muista merkeistä, mutta pääosin hyviä pelejä ja Saksan Amazonista saa ihan kohtuu hintaan.
 

Husky

Hyperaktiivi
Itse päädyin Reolinkin wifi-kameroihin ja oon ollut ihan tyytyväinen. Hirveästi ei oo ulkolaitteista kyllä kokemusta muista merkeistä, mutta pääosin hyviä pelejä ja Saksan Amazonista saa ihan kohtuu hintaan.
Minkälaisia käyttölämpötiloja valmistaja lupailee?
Usein taitaa olla minimi luvattu nolla astetta, nutta ilmeisesti väki käyttää ulkona silti, vai?

Miksei voisi olla pilvitallennus, ei kai muuta ongelmaa ole kuin kk-maksu, mutta muistaisin kuulleeni, että joillakin se olisi ilmainen, miten on?
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Miksei voisi olla pilvitallennus, ei kai muuta ongelmaa ole kuin kk-maksu, mutta muistaisin kuulleeni, että joillakin se olisi ilmainen, miten on?
Itsellä nuo Deco kamerat saisi pilveen, mutta ovat paikallisella muistikortilla varustettuja ja nauhotteisiin yms. pääsee ihan samalla tavalla etänäkin käsiksi kuin pilvessäkin, niin enpä ole nähnyt mitään tarvetta tuolle pilvelle. Pilvi toisi tietty lisäturvaa, jos Alfred vie tai tuhoaa koko kameran, niin onpahan nauhotteet jo pilvessä turvaan tallennettuina, myös nämä Alfredin tekoset. Itsellä nuo fyysiset kamerasijainnit vain ovat sellaiset, jotta ne pitää esim. ampua sieltä alas, muutoin niihin käsiksi pääseminen saattaa olla "hiukan" haastavaa.
 

pökö

Kaivo jäässä
80 euron akku-Nedis ottaa säkkipimeässä tällaista kuvaa. 2-3 kk välein lataus.
Kuva tallentuu jonnekin ja niitä voi katsella, pilvipalvelua en ottanut
 

Liitteet

  • Screenshot_20240928-220444.png
    Screenshot_20240928-220444.png
    202,3 KB · Katsottu: 138

pamppu

Hyperaktiivi
IR:llä vai ilman?

Onko ulkokameroita ilman IR:ääkin, näkeekö semmoiset jotain aivan pimeässä?

80 euron akku-Nedis ottaa säkkipimeässä tällaista kuvaa. 2-3 kk välein lataus.
Kuva tallentuu jonnekin ja niitä voi katsella, pilvipalvelua en ottanut

Tuohan näyttää pätevältä, aloin rapsutella ajatusta uudesta kamerasijainnista, jossa sähköä ei ole mutta verkko voisi kantaa.. Akkukameran kanssa ilmeisesti täytyy tehdä niinpäin että liiketunnistus on kameran päädyssä, akku ei kestäne jatkuvasti puskea dataa verkkoon. Mulla nyt muuten on niin että tuo surveillance station tekee tallennuspäätökset. Hmm.

Miksei voisi olla pilvitallennus, ei kai muuta ongelmaa ole kuin kk-maksu, mutta muistaisin kuulleeni, että joillakin se olisi ilmainen, miten on?

Ainakin omalla kohdallani valitsen itse pilveni mihin tallennan, enkä halua taas yhtä uutta tiliä jonnekin (niitä on aivan liikaa), saati päästää jotain kiinapilveä käsiksi kuvamateriaaliin, tai olla riippuvainen siitä, että onko se valmistaja pystyssä 5v päästä pilvineen. Käytän omaa tallennusta ja omia varmuuskopiointiratkaisuja.
 

grendy

Vakionaama
Minkälaisia käyttölämpötiloja valmistaja lupailee?
Usein taitaa olla minimi luvattu nolla astetta, nutta ilmeisesti väki käyttää ulkona silti, vai?
En tiedä mitä lupaa mutta kyllä ne ihan ulkona on tarkoitettu toimiviksi. Ja toimi viime talven useampi kappale ilman mitään ongelmia :)
 

Husky

Hyperaktiivi
Itsellä nuo Deco kamerat saisi pilveen, mutta ovat paikallisella muistikortilla varustettuja ja nauhotteisiin yms. pääsee ihan samalla tavalla etänäkin käsiksi kuin pilvessäkin, niin enpä ole nähnyt mitään tarvetta tuolle pilvelle. Pilvi toisi tietty lisäturvaa, jos Alfred vie tai tuhoaa koko kameran, niin onpahan nauhotteet jo pilvessä turvaan tallennettuina, myös nämä Alfredin tekoset. Itsellä nuo fyysiset kamerasijainnit vain ovat sellaiset, jotta ne pitää esim. ampua sieltä alas, muutoin niihin käsiksi pääseminen saattaa olla "hiukan" haastavaa.
Tämä kuulostaa hyvältä. Itsellä saa varaston tuuletusriteliköstä piuhan kameralle eli voisi olla sukossa.
Täytyy googletella saisiko tuollaisia Decoja jostain kaupasta. Kai sitä nyt voi Kiinastakin tilata mutta yleensä tällaiset haen kaupasta vaikka maksaakin enempi.
80 euron akku-Nedis ottaa säkkipimeässä tällaista kuvaa. 2-3 kk välein lataus.
Kuva tallentuu jonnekin ja niitä voi katsella, pilvipalvelua en ottanut
Tallentaako siis liiketunnistimella ettei tule liikoja kuvia?
Mutta tämäkin kyllä kiinnostava. Hienoa että on jo systeemeitä. 20v sitten viimeksi perehdyin ja olisi pitänyt jokin lämmitettävä ottaa luokkaa 2000 eurolla

Riistakameran kanssa muuten huomasin että olisi hyvä jos voi rajata tunnistusalueen, kun se tunnisti pirun kaukaa tiheän pensasaidan takaa.

Ja tallennuksessa täytyisi olla kierto, että alkaa tallentaa vanhojen päälle kun täyttyy. Tuon paimentaminen oli kypsää ja aina myöhässä. Pari viikkoa mahtui
 

fraatti

Hyperaktiivi
Onko ulkokameroita ilman IR:ääkin, näkeekö semmoiset jotain aivan pimeässä?
Noi Hikvisionin colorvu kamerat on ilman irrää. Niissä on kyllä valaisuun normaalit ledit jos sellaisia haluaa käyttää. Tuossa joku esimerkki.

Sellaisissa paikoissa, jossa epäilee mahdollisesti olevan liikettä on liiketunnistin hyvä. Ihan omankin liikkumisen kannalta ja tietysti helpottaa sitten kameroitakin.

Itse säädän aukkoa auringonlaskun mukaan.
 
Back
Ylös Bottom