Harrastelija
Hyperaktiivi
Nuo suljinajat tulevat ehkä olemaan ikuinen ”ongelma”. Tai ainakin siihen asti kunnes joku keksii hyperherkän kennon.
Itsellä on tarkoitus kiertää ongelmaa (älykästä?) pihavalaistusta lisäämällä. Vaikuttaa kyllä siltä että näin syksyllä valoa pitää olla tosi paljon jotta edes kohtuullisen kuvan saa.
Käsittääkseni monessakaan kamerassa ei ole ns aukon säätöä (iris?). Eli sopiva valoisuus saadaan vain suljinaikaa säätämällä.
Eli kennon epäherkkyyden takia pimeällä joutuu käyttämään pitkää valotusaikaa. Tässä sitten käy helposti niin että liikkuvat kohteet ovat vain haamuja.
Päivällä puolestaan voi olla hyvinkin kirkasta. Ilman aukon säätöä tarvitaan jopa 1/1000 tai vieläkin lyhyempiä aikoja. 1/100 on liian pitkä aika jos liike on nopeampaa.
Minun kameroissa valitaan min JA max suljinajat (esim 1/25 - 1/100000). Päivän kirkkauden mukaan aika sitten säätyy tuolle välille.
Juuri oli lehdessä uttu jostain mökkinaapurista. (Riista)kamerakuvasta ei kuulemma voinut tunnistaa naapuria eli ei syytettä. Taisi olla IR pohjainen valaistus. Tosin tarina on hieman sekava.
”Kyltti-iskuja oli kaikkiaan neljä, mutta Etelä-Karjalan käräjäoikeus pitää naisen osalta näytettynä vain riistakameran taltioimaa kertaa.”
”Lokakuussa 2022 taltioituneesta riistakameran kuvasta ei voi oikeuden mukaan tunnistaa siinä näkyvää henkilöä.”
En tiedä tarkoittaako tuo jälkimmäinen lause että niistä kolmesta tapauksesta yhdestä olisi ollut kamerakuvaakin.
Itsellä on tarkoitus kiertää ongelmaa (älykästä?) pihavalaistusta lisäämällä. Vaikuttaa kyllä siltä että näin syksyllä valoa pitää olla tosi paljon jotta edes kohtuullisen kuvan saa.
Käsittääkseni monessakaan kamerassa ei ole ns aukon säätöä (iris?). Eli sopiva valoisuus saadaan vain suljinaikaa säätämällä.
Eli kennon epäherkkyyden takia pimeällä joutuu käyttämään pitkää valotusaikaa. Tässä sitten käy helposti niin että liikkuvat kohteet ovat vain haamuja.
Päivällä puolestaan voi olla hyvinkin kirkasta. Ilman aukon säätöä tarvitaan jopa 1/1000 tai vieläkin lyhyempiä aikoja. 1/100 on liian pitkä aika jos liike on nopeampaa.
Minun kameroissa valitaan min JA max suljinajat (esim 1/25 - 1/100000). Päivän kirkkauden mukaan aika sitten säätyy tuolle välille.
Juuri oli lehdessä uttu jostain mökkinaapurista. (Riista)kamerakuvasta ei kuulemma voinut tunnistaa naapuria eli ei syytettä. Taisi olla IR pohjainen valaistus. Tosin tarina on hieman sekava.
”Kyltti-iskuja oli kaikkiaan neljä, mutta Etelä-Karjalan käräjäoikeus pitää naisen osalta näytettynä vain riistakameran taltioimaa kertaa.”
”Lokakuussa 2022 taltioituneesta riistakameran kuvasta ei voi oikeuden mukaan tunnistaa siinä näkyvää henkilöä.”
En tiedä tarkoittaako tuo jälkimmäinen lause että niistä kolmesta tapauksesta yhdestä olisi ollut kamerakuvaakin.