heebo1974
Aktiivinen jäsen
Siis se on juuri se uusi ruuvitag. On olohuoneen pöydällä. Ja toinen f777 on yläkerran anturi.Voitko avata vähän anturien tietoja? Mistä tuo eac5 mittaa lämpötilaa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siis se on juuri se uusi ruuvitag. On olohuoneen pöydällä. Ja toinen f777 on yläkerran anturi.Voitko avata vähän anturien tietoja? Mistä tuo eac5 mittaa lämpötilaa?
Lisäsin vielä pari kysymystä.Siis se on juuri se uusi ruuvitag. On olohuoneen pöydällä.
Jep.. eli derivaatat meni näin:Lisäsin vielä pari kysymystä.

Johtuuko siitä, että olen selvinpäin uuden vuoden kynnyksellä, mutta eikös sun pitäisi tehdä tuosta keskiarvosensori, eikä mitata muutosta?
Sitähän minä en tiedä.Johtuuko siitä, että olen selvinpäin uuden vuoden kynnyksellä, mutta eikös sun pitäisi tehdä tuosta keskiarvosensori, eikä mitata muutosta?
Eli helpperinä statistics.

Kyllä varmaan pitäisiSitähän minä en tiedä.Eli todennäköisesti kyllä.
Ota nyt vähän edes skumppaa..![]()
"INDOOR": "sensor.ruuvitag_eac5_temperature",Indoor_rate derivaatta (tietenkin)
Indoor joko suora arvo tai average (esim. 5min)
Kyllä. Kysymys sitten kuuluukin, miksi sun arvot on ns. through the roof."INDOOR": "sensor.ruuvitag_eac5_temperature",
"INDOOR_RATE": "sensor.sensor_ruuvitag_eac5_temperature_derivative",
Eli ne on kuitenkin oikein ? Indoor on suora... ja derivative on se mitä äsken laitoin.
muutettuKyllä. Kysymys sitten kuuluukin, miksi sun arvot on ns. through the roof.
Mulla on tuossa aikaikkuna 1h. Ja isoin muutos vähän reilu 1c /h kun sulla jotain 18 tai mitälie.
Kokeiletko tuohon Time Window arvoksi 1h?
Joo, no ei mikään ihme, että vähän seilaa ML
Tekemällä oppii ja kokemusta karttuu. Ei tämä malli nyt maailmaa valloita, mutta jos tätä joskus muuallekin menee, niin hyvä että näitä ongelmia tulee nyt esille.Jep.. Olen vähän huono testaaja siinä mielessä, että niiiiin moni asia tässä on sellaista mistä en tajua hölkkäsen pöläystä. Eli vaikka tietyssä mielessä jofain osaankin vääntää, niin monessa asiassa tarvitsen kyllä tukea.![]()
Varsinkin tuon ruuvin tulon jälkeen tuo derivative tosiaan heitteli ihan hullun lailla. Vanhalla anturilla se ei ollut niin kamalaa.Jos positiiviseen keskittyy, niin kun tuo saadaan kuriin ja näyttämään järkeviä lukemia, niin tämä tulee jatkossa toimimaan sinulla huomattavasti paremmin.
Toisaalta, olen hämmästynyt, että miten se on voinut edes toimia auttavasti, kun tuo indoor rate on yksi tärkeimmistä arvoista, jonka perusteella lasketaan demandia.
Teen sen !!Kun sanoin, että juuri koskaan ei tarvitse resetoida oppia, niin nyt se kannattaa tehdä![]()
Seuraan samaa asiaa. Oletan, että vikalla rivillä on Why? Steady_gateMitä tämä tarkoittaa ?
katso liitettä 111247
Mietin vain, kun en tehnyt takkakytkintä, että vaikuttaako jotain ?
Ei tämän pitäisi olla online-riippuvainen. Tarkistan asian.Kiva, kun itsellä vaihtui nettiyhteys tänään, niin tottakai se on nyt poikki ja ei varmuutta siitä että koska se on taas päällä.
Nyt päivitin ja kun restarttasin HA:n, niin tämä skripti ei suostunut käynnistymään ilmeisesti kun tarvitsee jotain, joka on riippuvainen netistä. Esim säätietoja jne... Pakko varmuudeksi disabloida ja laittaa "vanhat" lämmitykset päälle siihen asti, että nettiyhteydet on palautettu.
Sain nettiyhteyden monen monen asiakaspalvelijan jälkeen vihdoin toimimaan.Uutta versiota dev-haarassa. Muutettu ML oppiminen mätsäämään Daikinin Demand-tasoja, sekä tehty uutena ominaisuutena demand-muutoksille jäädytetty aikaikkuna.
Edit: pyyhin pois, palaan tähän postaukseen kun varmistun asiasta.Laitetaas vähän tämän vuorokauden käppyröitä:
Alakertaa
katso liitettä 111354
katso liitettä 111352
katso liitettä 111358
katso liitettä 111353
Yläkertaa
katso liitettä 111355
katso liitettä 111356
katso liitettä 111359
Ylälkerran pumppu intoutui aamulla sulatteluun. Näköjään tuo apexchart on turhan hidas, joten ei nappaa aina noita sulatuslämpöjä tai siis todennäköisesti pyöristää ne kadoksiin.
ML käppyrä ei juuri nyt toimi. Se on kummallinen.. Välillä näkyy ja välillä ei. Tuntuu että ainakin firefox ei tykkää siitä.
Kun saisi nyt aikaiseksi, niin teen sellaiset yhtenäiset (aikajaksollisesti) käppyrät mistä on helppo vertailla sitten samana ajankohtana olevia lämpöjä, tehoja jne.
Näköjään tuo apexchart on turhan hidas
Ite en tykännyt Apexeista, hankalia työstää, kaatui selain yms. HA:n graafeilla mennään. Plotlyt näytti hienoilta, mutta heitin nekin pois, kun luulin, että ne kaataa selainta.Tuntuu että ainakin firefox ei tykkää siitä
Eikös siinä ole normi sulatuksen jälkeinen lämpötilan kiinni ajo?No sattuihan tuossa tietty sulatusta ja huoneenlämmön pudotusta. Ja hinnankin puolesta on tosi tasaista.
Eikös sitä pitäisi voida rajoittaa DC:llä ?Eikös siinä ole normi sulatuksen jälkeinen lämpötilan kiinni ajo?
Sitä ei pörssikään kaada.
Juu, QO mulla rajoittaa max 1600W, mutta sais lähtee vielä maltillisemmin. Voishan sen DC:n porrastaa tietysti. Viime talvena mulla oli pyynninmuutos automaatio niin se toimi aika hienosti, kun pyyntiä nostettiin portaittain. Pitäisköhän tehdä nyt sama kuitenkin?Eikös sitä pitäisi voida rajoittaa DC:llä ?
Joo, huomasin saman. Korjaus tulossa.En nyt tiedä toimiiko tämä nyt sitten oikein halutulla tavalla. Nyt ainakin mennään kalleimmilla tunneilla täyttä häkää...
katso liitettä 111384
No sattuihan tuossa tietty sulatusta ja huoneenlämmön pudotusta. Ja hinnankin puolesta on tosi tasaista.