Panasonic t-cap 9kw H20 virhe

eliel

Aktiivinen jäsen
Täällä on ehkä 5 kertaa jäädytetty kone ja ainostaan kerran on jotain hajonnut. Kaikki muut paitsi levylämmönvaihtimen saa irti ja sisälle lämpimään. Paisuntasäiliön kun poistaa käytöstä ja hyötykäyttää sieltä löytyvän vastuksen levylämmönvaihtimen lämmitykseen niin on jo aika turvassa.

Täällä siis vesikiertopuoli eristetty kokonaan ja lämmönvaihtimessa tuo lämmityskaapeli.
Jos tulee pumppujumi tai muu ongelma, niin sisältä menee sulut kiinni ja ulkoa pumppu irti letkuista. Kaikki vesipuolen osat sisälle ja lämmönvaihdin tyhjäksi imurilla ja taloon meneviin putkiin sulanapitokaapelit.

Jos hyllyssä olisi varapumppu voisi strategia olla eri.

Ilmavesi

Aktiivinen jäsen
Mulla tuo H20 on tullut kaksi kertaa, pumppu on nyt aika tarkkaan viiden vuoden ikäinen. Sain täältä foorumin kautta ostettua varapumpun, olen nyt tehnyt niin että vaihdan pumpun syksyllä ja putsaan pois otetun.
Tällaista toimintatapaa minäkin ajattelin. Olisi kyllä hyvä olla varastossa pumppuun liitettävät muoviputketkin.
Mulla pumppu lämmittää puskuritankkia, mutta lattialämmityskierron Grundfos saa sen verran kiertoa aikaiseksi myös ulkoyksikköön että sielläkin virtaa vähän vaikka sen pumppu olisikin jumissa. Tai ainakin ekalla jumikerralla lämmönvaihdin ja sille menevät putket olivat selvästi lämpimiä vaikka ilma oli kylmä ja pumppu oli ollut toista vuorokautta jumissa.
Minulla on myös Grundfos Alpha 2 lattialämmityksen kiertovesipumppu, joka on liitetty releen välityksellä vilpin piirikortin extra pump -liitäntään. Releen avulla voin tarvittaessa käyttää puskurivaraajan sähkövastusta, jos vilp ei ole käytössä. En tiedä, johtuiko tästä kiertovesipumpusta, että tiistaiaamuna ohjain näytti H65 "Sulatuksen vesikierron virhe". Olin edeltävänä päivänä muuttanut kokeilumielessä "lämmityksen käynnistykseen" -asetuksen tehdasarvon 5 arvoon 15. Kun muutin arvon takaisin viiteen virheilmoituksen jälkeen, pumppu käynnistyi. En tiedä, johtuiko virhe tästä arvon muutoksesta vai jostain muusta kuten lattialämmityksen kiertovesipumpusta. Sinänsä sen ei pitäisi johtua lattialämmityksen kiertovesipumpusta, sillä kyseinen asennustapa on Panasonicin asennusohjeessakin.

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom