Uusi NZxxYKE malli

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Jos osaan tulkita testitulosta oikein, niin tämä laite pärjäsi kilpailijan teettämässä testissä aika hyvin jos vertaa vaikka paljon tätä laitetta kalliimpaan Mitsubishin uusimpaan malliin RZ35. Eli hinta-laatusuhde varmasti kohdillaan.
Sulatuksien osalta näin näyttäisi olevan. Ihan järkevästi NZ35YKE tuossa sulattelee -25 C saakka. Täyttä puhallusta laite ei testiasetuksilla kuitenkaan antanut. Kovemmalla pyynnillä olisi voinut puhaltaa sen mitä pyydettiinkin, mutta nyt selkeästi kennolämpötila rajoitti puhallustehoa. Nyt puhallusmaksimilla puhalsi noin 756 m3/h, SM mukaan maksimi olisi 960 m3/h (SHi) ja Hi 900 m3/h.

En tiedä onko RZ-mallissa nyt joku epäsuhta ulkoyksikön höyrystystehon vs. sisäyksikön lauhdutustehon välillä kun laite puhalsi nyt oikeasti täysillä koko ajan. Olisiko tuo ollut syynä tiheään sulatteluun? Toisaalta RZ-mallin testissä ulkoilman kosteus oli kovimpia pakkasia lukuunottamatta korkeampi kuin NZ-mallin testissä. RZ-mallin testissä oli ilmankosteus yli 95%.
 

Juha2U

Tulokas
Entinen 19 vuotta uskollisesti palvellut Panasonic CS-E9GKEW on alkanut pätkiä, joten lienee aika vaihtaa uuteen. Tyytyväisenä entiseen Panasoniciin järkeilin, että uusi voisi olla myös Panasonic. Tai jos ei Panasonic niin ainakin Japanin merkki. Olisiko tämä NZ25YKE sopiva korvaaja 120m2 taloon, lämmitys etusijalla nykyisin? Toisaalta myös HZ25ZKE olisi tarjolla hieman kalliimpana. Se taas on Mitsubishi Electric LN25 mallin kanssa aikalailla saman hintainen, onko noiden paremmuudesta näkemystä? Näiden mallien kanssa on kyllä tavallinen kuluttaja aika sekaisin...

 

Kalahari

Jäsen
Moi. Nz25yke on ruvennut temppuilemaan. Ulkoyksikön kenno menee kauttaaltaan ihan tukkoon/jäähän? Kone autotallissa ylläpito lämmityksellä, asetus +11C. Kone ostettu -23 helmikuussa, siitä asti toiminut moitteetta. Vika koodiksi antoi 11 ? Mahtaako olla vaan kylmäaine vajausta? Pitääkö vikakoodi kuitata jotenkin pois? Ja mahtaako näissä olla kahden vuoden takuu?
Tiedoksi kaikille. Ei ollut kylmäaine vajausta. Viaksi epäiltiin paisuntaventtiilin kelan tai ulkoyksikön kortin rikkoutumista. Tällaisessa tapauksessa kuulemma suositellaan uusimaan molemmat samalla kertaa. Jos kela on viallinen voi rikkoa kortin ja myös toisinpäin. Molemmat uusittiin ja nyt kone toimii taas normaalisti. Ollut kuulemma aika yleinen vika tässä mallissa.
 

Saukko

Jäsen
NZ25YKE-1 näyttäisi olevan tarjouksessa 1099e. Saanko tuplasti kalliimmalla Daikinilla tai Mitsulla tuplasti paremman koneen? Pumppuja olisi tulossa kaksi kappaletta 100 m2 omakotitalon lämmitykseen.
 

LrppLs

Jäsen
NZ25YKE-1 näyttäisi olevan tarjouksessa 1099e. Saanko tuplasti kalliimmalla Daikinilla tai Mitsulla tuplasti paremman koneen? Pumppuja olisi tulossa kaksi kappaletta 100 m2 omakotitalon lämmitykseen.
Uskallan oman kokemuksen pohjalta ko. laitteesta väittää, että tuolla hinnalla on erittäin hyvän hinta-laatusuhteen omaava laite vähän kovemmillekin pakkasille lämmityskäyttöön.
 

Tekniikkatulitaloon

Aktiivinen jäsen
NZ25YKE-1 näyttäisi olevan tarjouksessa 1099e. Saanko tuplasti kalliimmalla Daikinilla tai Mitsulla tuplasti paremman koneen? Pumppuja olisi tulossa kaksi kappaletta 100 m2 omakotitalon lämmitykseen.
NZ35YKE tuntui riittävän 20 asteen pakkaseen kun 20 vuotta vanha mitsu tarvi takkaa avuksi jo 10 asteen pakkasessa. Anturin siirtoon kannattaa henkisesti varautua tai olla välittämättä katkokäynnistä.
 

Husky

Hyperaktiivi
Hyvin riittää teho jopa -25 asti. Kylmemmässä kuin -15 saattaa ilmetä sulatushulluutta = ääripitkien sulatusten lisäksi toistuvat aivan liian usein.

Katkokäynti on ärsyttävää ja epäilen, että COPia huonontaa myös.

Itse olisin valmis maksamaan useampia satasia lisähintaa Daikinista. Itse kun ostin tämän, niin hintaero taisi olla luokkaa 400€, mutta olisiko Yken hinta tipahtanut
 

iro

Vakionaama
NZ25YKE-1 näyttäisi olevan tarjouksessa 1099e. Saanko tuplasti kalliimmalla Daikinilla tai Mitsulla tuplasti paremman koneen? Pumppuja olisi tulossa kaksi kappaletta 100 m2 omakotitalon lämmitykseen.
Omat kokemukseni HZ25:sta. Minulla sisäyksikkö hieman ahtaassa paikassa jossa ilma ei pääse vapaasti liikkumaan sen ympärillä, tuon seurauksena katkokäynti huononsi COPia. Sisälämpöä mittaavan anturin siirto kauemmas sisäyksiköstä poisti ongelman.
 

Jule

Vakionaama
Omat kokemukseni HZ25:sta. Minulla sisäyksikkö hieman ahtaassa paikassa jossa ilma ei pääse vapaasti liikkumaan sen ympärillä, tuon seurauksena katkokäynti huononsi COPia. Sisälämpöä mittaavan anturin siirto kauemmas sisäyksiköstä poisti ongelman.
HZ mallia ei varsinaisesti kannata NZ malliin verrata.. tosin tietysti tuollaisen ongelman korjaus pätee mihin tahansa laitteeseen.
 

Saukko

Jäsen
Itse olisin valmis maksamaan useampia satasia lisähintaa Daikinista. Itse kun ostin tämän, niin hintaero taisi olla luokkaa 400€, mutta olisiko Yken hinta tipahtanut
Ainakin monen suosima Daikin Perfera 30 on tällä hetkellä 700e kalliimpi, joten jos nyt ei ihan tuplasti kalliimpi niin reilusti kuitenkin.
 
Back
Ylös Bottom