Vs: 5000 EEV ja 320l varaaja asennettu
Itsellä ei ole omakohtaista kokemusta/mittausdataa 5000EV mallin sielun elämästä, mutta sitä vanhempaa kapillaariversiota 5500 olen logannut jo pari vuotta.
5500-mallissa lämpötilasäädön parametrit (PID) eivät ole kovin hyvin kohdallaan ja kompuran kierrokset lähtevät helposti soutamaan edestakaisin. Osuvissa olosuhteissa toimivat kyllä stabiilistikin.
Kuvauksesi viittaa samaan "omituisuuteen". Lämpötilasäädön toimintaparametreja pitäisi säätää/hidastaa, mutta siihen ei säätöruuveja löydy.
Saavuttamasi COP=3,6 on +9 "C lämpötilassa ihan kohdillaan ja ei tuo säädön veivaaminen sitä taida pahasti heikentää.
Pakkasella ja isommilla tehoilla säätö rauhoittuu, kun vekottimen tehot alkavat olemaan "kaakossa".
mc sanoi:Kumma vekotin tuo pikku-Ulti.
Näillä pakkasilla (+9) ja maltillisella pyynnillä (35) lämmitys tapahtuu vajaan tunnin jaksoissa..
- noin 30 min, 600W, tulistus 4..5K, kk korkeimmillaan 57C
- noin 15 min, 450W, tulistus alle 0K, kk tippuu 45C paikkeille
- muutaman minuutin loppukiri, jopa 750W, tulistus hetken melkein 4K, kk jää alle 50C
Luulisi olevan tehokkaampiakin toimintatapoja, mutta jospa tuossa on joku suuri (kiinalainen) viisaus.. :
Pollucomien kertoman mukaan cop kuitenkin 3,6.
.. ja FD25lla yli 5.![]()
Itsellä ei ole omakohtaista kokemusta/mittausdataa 5000EV mallin sielun elämästä, mutta sitä vanhempaa kapillaariversiota 5500 olen logannut jo pari vuotta.
5500-mallissa lämpötilasäädön parametrit (PID) eivät ole kovin hyvin kohdallaan ja kompuran kierrokset lähtevät helposti soutamaan edestakaisin. Osuvissa olosuhteissa toimivat kyllä stabiilistikin.
Kuvauksesi viittaa samaan "omituisuuteen". Lämpötilasäädön toimintaparametreja pitäisi säätää/hidastaa, mutta siihen ei säätöruuveja löydy.
Saavuttamasi COP=3,6 on +9 "C lämpötilassa ihan kohdillaan ja ei tuo säädön veivaaminen sitä taida pahasti heikentää.
Pakkasella ja isommilla tehoilla säätö rauhoittuu, kun vekottimen tehot alkavat olemaan "kaakossa".

