R
Ruivo
Vieras
Vs: 5000 EEV ja 320l varaaja asennettu
F3 Current or voltage detector failure --> Change outdoor PCB.
F3 Current or voltage detector failure --> Change outdoor PCB.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ruivo sanoi:Mulla pyöri tuo EEV5000 tasan kaksi viikkoa ja sitten hyytyi virheilmoitukseen F3. Viikon odottelin uutta ulkoyksikön korttia ja sen tultua asensin paikoilleen. Mutta vika ei korjaantunut heti tuli uudestaan sama virheilmoitus F3. Tuliko tehtyä virheostos ja säästettyä väärässä paikassa. Nyt lupasivat ultilla lähettää jonkun uuden osan ulkoyksikköön ja uuden sisäyksikön piiirikortin. Aika uskomatonta toimintaa. Myydään asiakkaalle laite, johon asiakas sitten vaihtelee lähes kaikki uudet osat että saataisiin toimimaan.
Onkohan näitä f3 koodeja tullut muillakin. Tiedän ainakin yhden mitä ei vielä reklamoitu laite oli käytössä noin 2-3kk ennen kuin rupes pukkaa koodia.Voisikohan olla joku samanlainen juttu kuin panalla oli aikoinaan.Ruivo sanoi:F3 Current or voltage detector failure --> Change outdoor PCB.
Esäätäjä sanoi:Eihän noihin sais edes koskea ilmankylmälupaa vaikka sähköosista onkin kyse, niin niihinkin tarvittais sähköluvat...Toki itsekin teen kaikkia putki- ja sähkötöitä, mutta omalla vastuulla.
Ruivo sanoi:Sähköasentaja olen ja myös hituvirta asiat on hanskassa, joten ei ongelmaa noiden korttien ja sähköjen kanssa. Ei noiden korttien vaihtoon tarvita lupia.
Nyt pumppu on jouten kun ei toimi ja tallin lattialämpövedet lämpiää sähköllä, halpaa ! Tein reklamaation Ultimatemarketille ja osoitin sen ihan johtoportaalle asti. Katsotaan mitä siihen vastaavat ja kuinka pian. Nythän se nähdään miten reagoivat asiakkaan kannanottoon muuallakin kuin huollon puolella, joka vain lähetteli uusia osia joita vaihtelin useaan otteeseen tuloksetta. Tuntuu vaan uskomattomalta että asiakas ostaa uuden laitteen johon sitten joutuu itse vaihtamaan lähes kaikki vaihdettavissa olevat komponentit. Reilu kauppias minun mielestä lähettäisi jo ensi kerralla uuden laitteen kun ensimmäinen ei toimi. Laitetoimittajahan on viallisesta laitteesta vastussa käsittääkseni.
mikkoimp sanoi:MIELESTÄNI tuo ultimaten tapa eli uuden osan lähettäminen on ihan toimiva systeemi, jos se pitäisi jonkun korjaajan kautta asennuttaa niin se veisi huomattavasti kauemmin aikaa niinkuin joillakin merkeillä on ainoana vaihto-ehtona kun olen väliin ruinannut että lähettäkää nyt se osa kun en viitsisi millään montaa viikkoa odottaa että joku käy tekemässä jonkun pienen homman...
ja itse siis olen myös sähkö/kylmä-asentaja.
ja tuohon kodinkonehuoltoon lukeutuvaan huoltoon ei sähkölupia tarvita, kunhan vain tietää mitä tekee...
Onkohan tämä tarina saanut onnellisen lopun vai tuleekohan jatko osia vielä monta. Jännityksellä odotan kuin tämä tarina päättyy.Ruivo sanoi:Tänään kävi taas kylmäkoneasentaja paikallistamassa F3 vian syytä. Ulkoyksiköstä vuosi kylmäainetta yhdestä mutkasta ja kennokin vuosi. Kennoviasta ei tietoa miksi vuosi, ei näkyvää vikaa mutta ulkoyksikön mutka joka vuosi oli asentajan mielestä aika jyrkkään taivutettu. Asentaja lupasi soitella ultimatelle, eli nyt sitten odottelen vissiinkin uutta ulkoyksikköä. Toivotaan, että näistä vikakoodeista ja kuvauksista olisi apua toisillekkin joilla samaa vikaa ilmoittelee. Ja siis tuo mutka, josta vuoti oli ulkoyksikön sisällä siellä aika pahalla paikalla. Vuodon näki selvästi.
Moro,kimmok sanoi:Onkohan tämä tarina saanut onnellisen lopun vai tuleekohan jatko osia vielä monta. Jännityksellä odotan kuin tämä tarina päättyy.
Pikku EEV pumppaa -23..-24 C saakka, sitten tulee Fd. Pyynti pumpulta on koko ajan 32 C. Ouman säätää kiertoon käyräpisteilläHooVee sanoi:mc: miten kone toimii noihin pakkasiin asti sinulla?
Lähtee se lopulta. Sama homma kun liian kuumaa kesällä. Välillä kovin yrittää, muttei onnistu (liite).Master-T sanoi:Mitenkä se on ton fd stopin tultua n. -24 asteessa, niin lähteekö pumppu itekseen käyntiin kun lämpötila lämpenee vai pitääkö se kuitata jotenkin...?

tnurmine sanoi:Tauti vaan leviää
Eli ns. EEV liikasyöttöongelma, Ultimate on alkanut käsittelemään asiaa tällä viikolla.
HooVee sanoi:Eli koneen käydessä siellä pitäisi aina mennä kuplimatonta nestettä?

SLJK sanoi:Vanhemmissa VILP 5500 inverter malleissa (kapillaarikone) lasissa kuplii minimitehoilla, laitteen täyttömäärästä riippumatta. Kapillaari laskee siis liikaa tavaraa läpi kun mennään kompuran minimikierroksilla.
EEV:n olettaisi korjaavan tämän ongelman.
VILP 5500 inverter mallin COP romahtaa, kun mennään minimitehoille. Nestelasi kertoo silloin ulkoyksikölle palautetun tavaran olevan osittain kaasumaisessa muodossa (kuplia ikkunassa).

HooVee sanoi:kesäkeleillä kk-lämmöt olivat kyllä korkeammat? Ja asennuksen uskon menneen ok.

Ei kupli - kuplii - lirisee tehoista riippumatta..HooVee sanoi:Kuplimisesta: ei kuplinut kun kerran satuin koneen käydessä paikalle. En tiedä millä tehoilla kävi. Ei siis paljon auta tutkimuksissa, mutta näköjään siis joskus kuplii, joskus ei.
mc sanoi:Kesäkeleissä pysyi nestelasi täydempänä.
Ultilta yritin saada sivistyneen arvauksen tarvittavasta kylmäaineen määrästä, johon täsmävastauksena..
"Asennusohjeessa on aika hyvin kerrottu valmistajan antamat ohjeelliset minimäärät kylmäaineen lisäämiseksi. Kylmäkoneasentaja lisää ainetta tarpeen mukaan."