- Keskustelun aloittaja
- #81
Eniten tuosta on ainakin hyötyä näin käyräohjauksella ajettaessa, jos on tiloja, joissa pitää olla enemmän tai vähemmän jatkuva lämmityskierto kuten kylppäri. Jos haluaa tuolloin kuitenkin koittaa jotain säästää esim. kesäkaudella eli ei ihan koko ajan olisi lämmityspyyntöä ja kiertovesipumppua pyörimässä, niin tuolla anturin ajastuksella nyt se onnistuu kahteen ajankohtaan vuorokaudessa.Tämä on hyödyllistä tietoa! Kun nyt olet tätä testaillut ja miettinyt, niin mihin käyttöskenaarioon tästä ajastuksesta saadaan paras hyöty, ja mitkä ovat ongelmat, jotka voi ratkaista vain tällä tavoin? Onko jotain kokoonpanoa, johon tämä ei sovellu?
Vakio pelkkä sisälämmön perusteella tehtävä ohjaus ei oikeastaan tarvitse noita ajastuksia ollenkaan, kun se ei muutenkaan tee mitään, jos tavoitelämpö on jo saavutettu. Voi tietysti ajatella toisinkinpäin, että jos sisälämmön käyttäjä haluaisi jostain syystä johonkin aikaan lämmityksen pakotettuna päälle, niin sitten se onnistuisi tuolla anturin ajastuksella. Toisaalta tuossa tilanteessa voisi käyttää käyttötarkoituksesta riippuen noita muitakin ajastuksia, jotkä taas käyrän kanssa eivät ainakaan toimi. Ilman käyrää tosin Mitsu sitten saattaa puskea maksimilämpöistä lämmitysvettä systeemiin, kun se jää laitteen omaan harkintaan millä yrittää tavoitelämmön saavuttaa.