Sama ongelma täällä, ja ohjauspaneeli ollut kokonaan pimeä jo useita vuosia. En ollut keksinyt mitään tapaa saada sitä toimimaan, enkä minäkään siihen Enerventiltä apua saanut, kun aikanaan kyselin. Silloin olisi vielä piirikorttia saanut, mutta se taisi olla niin kallis, etteivät sitä edes tosissaan kehdanneet tarjota, koska ilmanvaihtolaite muuten toimi ja asetukset pysyivät. Annoin itsekin asian olla.Ohjauspaneelista katoaa valot määrittelemättömäksi ajaksi, eikä valojen sammuminen ole seurausta ohjauspaneeliin koskemisesta.
Valojen sammuessa ilmanvaihto toimii normaalisti. LTO kenno pyörii eikä puhallusteho/poistoteho muutu valojen sammuttua.
Ohjauspaneeli ei ota vastaan komentoja kun valot eivät pala. Valot syttyvät takaisin itsestään joskus muutaman tunnin kuluttua, joskus seuraavana päivänä.
Kun ohjauspaneelin irrottaa asennuskehyksestä ja nyppää pienen datakaapelin paneelin takaa irti ja kytkee takaisin muutaman kerran, niin valot palaavat ja paneeli toimii taas moitteettomasti 1-10 päivää.
Olen tässä pelannut muiden ongelmien kanssa ja raplannut konetta yhtenään päälle ja pois, ja kerran sattumalta huomasin, että paneelin ledit olivat syttyneet, ja siitä jopa pystyi konetta ohjaamaan! Piti oikein kuva ottaa. Asia tosin "korjaantui" heti seuraavalla kerralla, kun jouduin sammuttamaan koneen
Täytyypä kokeilla tuota kaapelin vekslauskikkaa. Olisi kyllä mukava tietää miten tästä ongelmasta pääsisi kokonaan eroon. Varmaan ainakin rakentamalla jonkun kokonaan toisenlaisen ohjauksen. Mun vuonna 2010 valmistuneen laitteen sähkökaavio kertoo, että siinä voisi käyttää noita todellisia "old school" kiertokytkin ohjaimia joista muut käyttäjät kertovat. Ainakin noihin kytkentöihin pääsisi jollain systeemillä kiinni tuntematta ohjauspaneelin käyttämää protokollaa.
Onko siihen olemassa lyhyt vastaus/linkki/viittaus miten koneen ohjaus hoidetaan edistyneemmin? Kyselen yleisen periaatteen tasolla mielenkiinnon vuoksi. Pahoittelut jos tämä on vähän tyhmä kysymys, mutta olen uusi foorumilla, enkä vielä lukenut kaikkea 29 sivua kommentteja.