Voikohan siihen luottaa, että eri valmistajien saman luokituksen suodatinkankaat ovat oikeasti samanlaisia tai yhtä tasokkaita? Olen nyt ensimmäistä kertaa ostamassa leikattavaa suodatinkangasta, ja mulla ei ole mitään hajua, mistä nykyiset suodattimeni on hankittu - olen reilun kolme vuotta leikannut suodattimeni kangasrullista, jotka perin talon myyjältä.

Oletan, että kangas on G4, koska paksuus on n. 14 tai 15 mm ja se on molemmilta puolilta samanlainen (toisin kuin esim. m5 ilmeisesti). Perintökankaat ovat nyt loppumassa, joten uutta on ostettava.
Tätä kangasta ajattelin kokeilla, kun paikallisesta K-raudasta ainakin saa suoraan hyllystä. Netissä nyt on sitten lukuisia sivustoja täynnä suodattimia, mutta helpointa olisi hakea tuo PROFin kangas liikkeestä.
Olen myös tilaamassa tässä muista syistä ilmanvaihdon tarkistusta ja säätöä, niin nyt olisi hyvä tilaisuus tietenkin vaihtaa samalla parempaan suodatinkankaaseenkin ennen sitä. Toisaalta talossa ei ole ollut mitään savuhajuhaittoja tms, niin kai tuo oletettu G4-kankaani ihan pätevä on, eikä sinänsä ole tarvetta esim. M5- tai F7A-suodattimeen.