Juuri muutto menossa meille uuteen taloon Turussa, jossa ILTO Comfort CE50/9. Talo ollut nyt kuukauden tyhjillään ja olen käynyt siellä muutaman kerran pintaremonttia tekemässä ja kantamassa tavaroita sisään. Pari kertaa on jo saunottukin. Talo on yhdessä kerroksessa 127 neliötä + 30 neliön autotalli+varasto. Kaikki lämpiää vesikiertoisella lattialämmityksellä. Lisäksi on takka ja ILP, joita kumpaakaan ei ole vielä käytetty. Lattialämmityksessä kiertopumppu ja ouman OH-80 ohjaamassa venttiiliä. Onko tosiaan erillinen kiertopumppu ja lattiapiirin erillinen ohjaus tarpeellinen tämän ILTOn kanssa vai pärjäisikö ilmankin?
Olen nyt koko viestiketjun lukenut läpi ja ei ihan luottavaisin mielin olla

Olen antanut edellisen asukkaan asetukset olla PILPissä poislukien tuon min. veden paluulämmön tipautin +25 -> +20 asteeseen. Talon lämpötilapyynti on +16 astetta ja huonetermarit täysin auki. Yhdessä makuuhuoneessa lämpö alimmillaan ollut 16,3 mutta muissa yli tämän; noin 17-19 astetta. Edellisillä asukkailla kokonaissähkönkulutus ollut noin 20000kWh/vuosi. Nyt talo on tyhjillään ja vaihdoin edellispäivänä asetuksista patterimoodin lattialämmitysmoodiin kun en ollut viestiketjussa ehtinyt ihan siihen saakka missä puhuttiin että kannattaa pitää patterimoodissa, vaikka talossa olisi lattialämmitys.
Vähän ihmettelen myöskin tuota energialaskuria tässä koneessa. Lukemat nyt:
Lämpöpumppu: 38177 kWh
Lisävastus: 69465 kWh
Käyntiaika: 30459 h
Kokonaisaika: 88510 h
Kyllä tästä pitäisi oikealla säädöllä saada vastausten osuus pienemmäksi. Täytyy nollata laskuri kun ensi viikolla pääsen takaisin paikalle. Laittelen kokemuksia kun niitä tulee. Syyskuun alkupuolen vuorokausikulutukset olleet 10kWh paikkeilla. Nyt vaihtelee 15-28kWh välillä. Talo siis tyhjillään.
Palataan asiaan!