Joo, ymmärrän että COP kyllä pitääki tippua kovin noissa suuremmissa pakkasissa, mutta tuo alle 1 cop -20:Ssä, ja datan puutteen takia uskon että tuossa -15 tietämillä aletaan koluutella taas 1:stä. Markkinointi speksit kuitenkin lupaa -7 kohdilla sen 2.85 COP:n 35 asteisella vedellä joka kai pitäisi olla saavutettavissa? Itsellä asteiden mennessä tuonne -2:een veden pyyntihän on jotain alle 30 asteista ja silti jäädään kauas tuosta?Ok. Mutta jos kuitenkin laite tekee lämpöä kakkosen copilla, niin on se kuitenkin aika hyvä.
Jos -15 pakkasissa mennään n. kakkosen copilla se on ihan hyvä. Ei pana sen kummempaan noissa pakkasissa pysty.
Lattialämmössä mulla on kaikki piirit auki, eikä sitä kuristella termostaateilla, ilmeisesti tuon pitäisi riittää pitämään se H98? erska poissa.^Olen kuulopuheen perusteella ollut siinä uskossa, että Panaa ei 'voi' kytkeä ilman välisäiliötä, koska silloin Panan virtausmittaus antaisi vikakoodia. Selvästikin asia ei ole noin. En kyllä ymmärrä miten homma toimii silloin kun Pana päättää lepuuttaa itseään ja samaan aikaan talon kv-pumppu senkun pumppaa...
Minustakin 40C on l-lämmölle kova pyynti - etenkin kun se menee suoraan lämmityskiertoon. Itsellä max.pyynti 37C, ja välisäiliössä sekoituttuaan menee kiertoon 2,5-3C viileämpänä (deltaT 6). Toki asiaan vaikuttaa myös leivinuunin lämmittäminen pakkaskaudella. -20c:ssä COP tyypillisesti 1,8.
Ai niin - oletko tsekannut että Panan sisäyksikön lämpöanturit näyttävät keskenään samaa? Noista luvuistahan se COP:n laskee.
Olin itteasiassa virheellisesti tuohon kirjoittanut että pyynti olisi vielä 40, olin jo tuohon kuvaan tipsauttanut sen 37:n. Tipsauttelen vielä allemmas josko se auttaa asiaan yhtään. Kai se täytyy yrittää vielä noita arvoja säätää, mutta huono maku tästä kamppeesta jäi jo tuon toisessa langassa käsitellyn ääniongelman takia.