IVT ja suuren kusetuksen maku

A

averhe

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

jule- sanoi:
Lämpö sanoi:
Ei se kuuluisa IVT taida olla modattu,muutenkuin tarroilla ja kymppitoiminnolla...

Niin ja se kymppi toiminto löytyy Sharpistakin , joten kyseen alaiseksi jää , onko softissakaan eroa. ;)
Todennäköisesti Sharpin kaukosäätimestä löytyy ylläpito , mutta nappia ei ole vain asennettu eikä kuorta rei'itetty tuolta kohtaa. :cool:
Olen pari kuukautta yrittänyt kertoa arvoisalle yleisölle, että se kymppitoiminto kaukosäätimeen tehdään Ruotsissa ja siitä veloitetaan IVT-nimellä n. 1100€, muuten se on tasan Sharp. Piste
 
J

jule-

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

averhe sanoi:
Olen pari kuukautta yrittänyt kertoa arvoisalle yleisölle, että se kymppitoiminto kaukosäätimeen tehdään Ruotsissa ja siitä veloitetaan IVT-nimellä n. 1100€, muuten se on tasan Sharp. Piste
No eiköhän se kaukosäädin tehdä ihan siellä samassa kiinalaisessa tehtaassa mistä lähtee maailmalle jos jonkin näköistä kaukoa. Ei niitä modata misssään , ei edes Ruotsissa. ;)
Oletkos averhe saanut jo aukauistua Sharpin kaukosäätimen? Siellä kun varmasti on nuo kosketuspinnat 10C toiminnolle. Samalla voisi löytyä sen kiinalaisen valmistajan nimi. :cool:
 
L

Lämpö

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

kyllä se 10-tominto löytyy ainakin jr-mallin kaukosäätimestä :) ja alkuperä thaimaa
 
J

jule-

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Lämpö sanoi:
kyllä se 10-tominto löytyy ainakin jr-mallin kaukosäätimestä :) ja alkuperä thaimaa
Siis Sharpissa suoraan 10C toiminto ja nappi? ??? Saiskos tästä mahdollisesti ihan konkreettista kuvaa?
Tosin mainostivat Elektroluxiakin saatavan 10C toiminnolla. ::)
 
I

ILP15

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Aippi sanoi:
Kukahan täällä kusettaa ja ketä. Tänne kirjoittaa IVT toiminnasta kaverit joiden kannattaisi katsoa pari kertaa itseään peilistä. Oma toiminta on sitä että kerran vuodessa vaihtuu firman nimi ja vanhat rästit jää yhteiskunnalle. Tuo Sulpun ja Tukeksen herääminen on aiheuttanut heille nelkoista housujen vapinaa ja täällä yritetään sitten mollata vaikka oma toiminta on mitä on. En myy IVT pumppuja mutta tiedän että IVT TOIMINTA ON KYLLÄ VALON KESTÄVÄÄ, MITÄ TÄNNE KIRJOITTAVILLA VEIJAREILLA EI OLE. Täällä esiintyy asiantuntijoina kavereita jotka vuoden parin kokemuksella ja linjaauton kuljettajan ja ikkunaasentajan peruskoulutuksella antavat asiantuntija lausuntoja. Onneksi valistunut kuluttaja osaa tehdä omat johtopäätöksensä myös rivien välistä.



Jumakauta Aippi. ! Hyvä Hyvä.. Osuit AIVAN naulankantaan. Tuota kirjoittamaasi "ajatusta" ei voi paremmin ilmaista.
NYT vain ollaan kädet ristissä ja odotellaan että Sulpu, Tukes ja KAIKKI maahantuojat pistävät "veijareilta" pelin poikki. SE AIKA tulee vielä.

Ps. Ei tämän asia merkistä ole kiinni VAIN TOIMINTA TAVASTA.


;D ;D ;D ;D ;D ;D
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

jule- sanoi:
Lämpö sanoi:
kyllä se 10-tominto löytyy ainakin jr-mallin kaukosäätimestä  :) ja alkuperä thaimaa
Siis Sharpissa suoraan 10C toiminto ja nappi?  ??? Saiskos tästä mahdollisesti ihan konkreettista kuvaa?
Tosin mainostivat Elektroluxiakin saatavan 10C toiminnolla.  ::)

Eipä ainakaan Sharpilta löytynyt mitään konkreettista, AY-XPC12JHR manuaalissa oli oheinen kuva kakesta.
Sen sijaan Electroluxista EXH12HXI löytyy 10C ylläpito, ks. kuva kakesta ohessa. (Muista Electroluxin malleista ei löytynyt näppäintä. http://www.electrolux.se/node240.aspx ja tuonne EHX tai ESD)

Vertailuksi IVT 12JHR-N kaken kuva.
 
M

MasaVaari

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Pitkästä aikaa käväsin täällä foorumilla. Ihan samat uskonsoturithan täällä meuhkaa kuin aiemminkin. Ite ostin IVT:n reilu vuosi sitten, enkä todellakaan minkään sulatusvastuksen kanssa tai ilman. Katselin myös äsken näitä testien arvoja ja esittelyjä. Empä löytänyt toista pumppua jolla ei olisi pakkasrajaa. Itselläkään ei ole kertaakaan pumppu piiputtanut -30c pakkasilla. Minulle riitti ostoaikaan se, että kapine toimii Oulun korkeudellakin luotettavasti ja tehokkaasti, ja niin on tapahtunut. Kun pumppu liikkuu samanhintaisten pumppujen kanssa aina vähintää kolmen kärjessä, testin maksajasta riippuen jopa kärjessä, se passaa minulle. Maksoin kapineesta 2300€ avaimet käteen, sähkö- yms asennuksineen tiiliseinän lävistykset ja nollarajan odottelun asennuksineen.

Olen seurannut parikymmentä vuotta energiankulutustani ja myös ulkolämpötiloja lähes päivittäin, niin olen nyt todennut takaisin maksuaikani liikkuvan varovaisesti arvioiden 3v kieppeissä, ehkä karvan alle. Itse seuraan vain ja ainoastaan päämittarin päivä ja yösähkön kulutusta. Kun 2,5 m3:n akkuvaraajan lämpöä olen voinut talvisaikaan laskea prikymmentä astetta, myös käyttöveden osalta ilppi tekee säästöä kun patteriverkostossa vesi kiertää huonelämpöisenä suntti kiinni. IVT on laatutuoteiden kärkipäässä, enkä ymmärrä pätkääkään elämää, joka keskittyy tällaiseen pilkun........ een. Pumpulla on myös 5 vuoden täystakuu, otti se muiden merkkien käyttäjiä miten päähän tai ei. Vaikka aloittajakin käytti sanaa kusetus, itse en käytä sitä näiden omien pumppujensa uskonsotureiden kusetuksesta, vaikka mieli tekisi.

Kaikkea hyvää kuitenkin kaikenmerkkisille harrastuksillenne. Minulle riittää, että on lämmintä ja mukavaa puhtaassa sisäilmassa. :)
 

Sammypiru

Vakionaama
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

On se ihme, jos ei edes lämpöpumppuihin keskittyneellä keskustelupalstalla pureuduta niihin pilkkuihin. IVT on varmasti hyvä laite Oulussakin, mutta se ei poista tässä ketjussa keskusteltua tosiasiaa.

Huoltoaseman baarissa keskustelu voidaan jättää yleisemmälle tasolle, mutta täällä mielestäni kuuluu ja pitää takertua pienimpiinkin yksityiskohtiin, niin positiivisiin kuin negatiivisiinkin.
 

Espeliini

Aktiivinen jäsen
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Jep, se ei ole takuu vaan vakuutus. Kyllä sen sitten huomaa kun tulee jotain vikaa ;)
(toivottavasti ei kuitenkaan tule)

Hinta on Oulun miehellä ollut ihan kohtuullinen, tosin "vastaavia" pumppuja saa halvemmallakin... mutta myös kalliimmalla... eikö se aina ole niin?
 

jarip

Vakionaama
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

MasaVaari sanoi:
Pitkästä aikaa käväsin täällä foorumilla. Ihan samat uskonsoturithan täällä meuhkaa kuin aiemminkin. Ite ostin IVT:n reilu vuosi sitten, enkä todellakaan minkään sulatusvastuksen kanssa tai ilman. Katselin myös äsken näitä testien arvoja ja esittelyjä. Empä löytänyt toista pumppua jolla ei olisi pakkasrajaa. Itselläkään ei ole kertaakaan pumppu piiputtanut -30c pakkasilla. Minulle riitti ostoaikaan se, että kapine toimii Oulun korkeudellakin luotettavasti ja tehokkaasti, ja niin on tapahtunut. Kun pumppu liikkuu samanhintaisten pumppujen kanssa aina vähintää kolmen kärjessä, testin maksajasta riippuen jopa kärjessä, se passaa minulle. Maksoin kapineesta 2300€ avaimet käteen, sähkö- yms asennuksineen tiiliseinän lävistykset ja nollarajan odottelun asennuksineen.

Olen seurannut parikymmentä vuotta energiankulutustani ja myös ulkolämpötiloja lähes päivittäin, niin olen nyt todennut takaisin maksuaikani liikkuvan varovaisesti arvioiden 3v kieppeissä, ehkä karvan alle. Itse seuraan vain ja ainoastaan päämittarin päivä ja yösähkön kulutusta. Kun 2,5 m3:n akkuvaraajan lämpöä olen voinut talvisaikaan laskea prikymmentä astetta, myös käyttöveden osalta ilppi tekee säästöä kun patteriverkostossa vesi kiertää huonelämpöisenä suntti kiinni. IVT on laatutuoteiden kärkipäässä, enkä ymmärrä pätkääkään elämää, joka keskittyy tällaiseen pilkun........ een. Pumpulla on myös 5 vuoden täystakuu, otti se muiden merkkien käyttäjiä miten päähän tai ei. Vaikka aloittajakin käytti sanaa kusetus, itse en käytä sitä näiden omien pumppujensa uskonsotureiden kusetuksesta, vaikka mieli tekisi.

Kaikkea hyvää kuitenkin kaikenmerkkisille harrastuksillenne. Minulle riittää, että on lämmintä ja mukavaa puhtaassa sisäilmassa. :)

Tässä ketjussahan ei ole haukuttu IVT:tä pumppuna vaan sitä, että valehdellaan sulatuksen tapahtuvan pelkästään kuumakaasulla. Jos ja kun pumppu on Sharp, johon on vaihdettu tarra joka maksaa 700 e, siinäkin on jo yhdenlainen kusetus.

Nuo MasaVaarin plussat, energiansäästö, matalat käyttölämpötilat ja puhtaat lämpimät sisäilmat toteutuvat kaikilla merkeillä. Vaikka IVT menestyisikin testeissä mainiosti, sen hinta/energiansäästö-suhde on huono. Onhan ferrarikin tehokas, mutta lada hakkaa sen hinta/teho-suhteessa.

Tuo kolmen vuoden takaisinmaksuaika IVT:n kohdalla lienee aika optimistinen. Sehän tarkoittaisi sähkölaskussa säästöä vuotta kohti 770 e. Silloin sähköä olisi säästynyt lähes 10000 kWh. Onko laittaa todellisia lukemia? Toisaalta 700 e halvempi pumppu (sharp, tai mikä tahansa) oli tällöin maksanut itsensä takaisin jo kahdessa vuodessa! Jos oletetaan sen säästön toteutuneen, niin IVT tuottaa 6 vuodessa 2300 e nettoa. Sharp olisi tuottanut samassa ajassa 4600 e.....
 
M

MasaVaari

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

jarip sanoi:
Tässä ketjussahan ei ole haukuttu IVT:tä pumppuna vaan sitä, että valehdellaan sulatuksen tapahtuvan pelkästään kuumakaasulla. Jos ja kun pumppu on Sharp, johon on vaihdettu tarra joka maksaa 700 e, siinäkin on jo yhdenlainen kusetus.

Nuo MasaVaarin plussat, energiansäästö, matalat käyttölämpötilat ja puhtaat lämpimät sisäilmat toteutuvat kaikilla merkeillä. Vaikka IVT menestyisikin testeissä mainiosti, sen hinta/energiansäästö-suhde on huono. Onhan ferrarikin tehokas, mutta lada hakkaa sen hinta/teho-suhteessa.

Tuo kolmen vuoden takaisinmaksuaika IVT:n kohdalla lienee aika optimistinen. Sehän tarkoittaisi sähkölaskussa säästöä vuotta kohti 770 e. Silloin sähköä olisi säästynyt lähes 10000 kWh. Onko laittaa todellisia lukemia? Toisaalta 700 e halvempi pumppu (sharp, tai mikä tahansa) oli tällöin maksanut itsensä takaisin jo kahdessa vuodessa! Jos oletetaan sen säästön toteutuneen, niin IVT tuottaa 6 vuodessa 2300 e nettoa. Sharp olisi tuottanut samassa ajassa 4600 e.....

Valitettavasti minulla ei ole syytä muuttaa sanaakaan siitä mitä sanoin. Luvut ja takaisinmaksuajat pitävät paikkansa, minulle se riittää erittäin hyvin ja myyjä myi sitä mitä lupasikin. IVT on lukuisten vertailujen ja testien mukaan hintalaatusuhteessaan parin kolmen huippumerkin joukossa. Toki oikeilla / väärillä säädöillä voi tumpeloida kaikkikin säästöt. Kohteen tiedot alla. Niinkauan kun joku ei todista väitteitään itse täällä ja marssita IVT'tä raastupaan, on turha jatkaa aiheesta. Puoleltani ei aiheetta enempää.
ps. se energian säästö pumpun aikana on todellakin ollut reilusti yli 10000kwh/v sekä lämmitys, että käyttövesipuolella (selviää ed. tekstissäni). Mukana myös ulkoilma keskilämpötilojen painotus. Eikä ole poltettu avotulta sisätiloissa kalikan kalikkaa.

pps. Sen verran tulen vastaan, että on ehdottomasti moraalitonta ja vastoin hyvää kauppatapaa puhua vastoin todellisuutta, myös IVT'llä.
 
P

peruspumppu

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

MasaVaari sanoi:
jarip sanoi:
Tässä ketjussahan ei ole haukuttu IVT:tä pumppuna vaan sitä, että valehdellaan sulatuksen tapahtuvan pelkästään kuumakaasulla. Jos ja kun pumppu on Sharp, johon on vaihdettu tarra joka maksaa 700 e, siinäkin on jo yhdenlainen kusetus.

Nuo MasaVaarin plussat, energiansäästö, matalat käyttölämpötilat ja puhtaat lämpimät sisäilmat toteutuvat kaikilla merkeillä. Vaikka IVT menestyisikin testeissä mainiosti, sen hinta/energiansäästö-suhde on huono. Onhan ferrarikin tehokas, mutta lada hakkaa sen hinta/teho-suhteessa.

Tuo kolmen vuoden takaisinmaksuaika IVT:n kohdalla lienee aika optimistinen. Sehän tarkoittaisi sähkölaskussa säästöä vuotta kohti 770 e. Silloin sähköä olisi säästynyt lähes 10000 kWh. Onko laittaa todellisia lukemia? Toisaalta 700 e halvempi pumppu (sharp, tai mikä tahansa) oli tällöin maksanut itsensä takaisin jo kahdessa vuodessa! Jos oletetaan sen säästön toteutuneen, niin IVT tuottaa 6 vuodessa 2300 e nettoa. Sharp olisi tuottanut samassa ajassa 4600 e.....

Valitettavasti minulla ei ole syytä muuttaa sanaakaan siitä mitä sanoin. Luvut ja takaisinmaksuajat pitävät paikkansa, minulle se riittää erittäin hyvin ja myyjä myi sitä mitä lupasikin. IVT on lukuisten vertailujen ja testien mukaan hintalaatusuhteessaan parin kolmen huippumerkin joukossa. Toki oikeilla / väärillä säädöillä voi tumpeloida kaikkikin säästöt. Kohteen tiedot alla. Niinkauan kun joku ei todista väitteitään itse täällä ja marssita IVT'tä raastupaan, on turha jatkaa aiheesta. Puoleltani ei aiheetta enempää.
ps. se energian säästö pumpun aikana on todellakin ollut reilusti yli 10000kwh/v sekä lämmitys, että käyttövesipuolella (selviää ed. tekstissäni). Mukana myös ulkoilma keskilämpötilojen painotus. Eikä ole poltettu avotulta sisätiloissa kalikan kalikkaa.

pps. Sen verran tulen vastaan, että on ehdottomasti moraalitonta ja vastoin hyvää kauppatapaa puhua vastoin todellisuutta, myös IVT'llä.
höpö höpö
 

jarip

Vakionaama
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

peruspumppu sanoi:
MasaVaari sanoi:
jarip sanoi:
Tässä ketjussahan ei ole haukuttu IVT:tä pumppuna vaan sitä, että valehdellaan sulatuksen tapahtuvan pelkästään kuumakaasulla. Jos ja kun pumppu on Sharp, johon on vaihdettu tarra joka maksaa 700 e, siinäkin on jo yhdenlainen kusetus.

Nuo MasaVaarin plussat, energiansäästö, matalat käyttölämpötilat ja puhtaat lämpimät sisäilmat toteutuvat kaikilla merkeillä. Vaikka IVT menestyisikin testeissä mainiosti, sen hinta/energiansäästö-suhde on huono. Onhan ferrarikin tehokas, mutta lada hakkaa sen hinta/teho-suhteessa.

Tuo kolmen vuoden takaisinmaksuaika IVT:n kohdalla lienee aika optimistinen. Sehän tarkoittaisi sähkölaskussa säästöä vuotta kohti 770 e. Silloin sähköä olisi säästynyt lähes 10000 kWh. Onko laittaa todellisia lukemia? Toisaalta 700 e halvempi pumppu (sharp, tai mikä tahansa) oli tällöin maksanut itsensä takaisin jo kahdessa vuodessa! Jos oletetaan sen säästön toteutuneen, niin IVT tuottaa 6 vuodessa 2300 e nettoa. Sharp olisi tuottanut samassa ajassa 4600 e.....

Valitettavasti minulla ei ole syytä muuttaa sanaakaan siitä mitä sanoin. Luvut ja takaisinmaksuajat pitävät paikkansa, minulle se riittää erittäin hyvin ja myyjä myi sitä mitä lupasikin. IVT on lukuisten vertailujen ja testien mukaan hintalaatusuhteessaan parin kolmen huippumerkin joukossa. Toki oikeilla / väärillä säädöillä voi tumpeloida kaikkikin säästöt. Kohteen tiedot alla. Niinkauan kun joku ei todista väitteitään itse täällä ja marssita IVT'tä raastupaan, on turha jatkaa aiheesta. Puoleltani ei aiheetta enempää.
ps. se energian säästö pumpun aikana on todellakin ollut reilusti yli 10000kwh/v sekä lämmitys, että käyttövesipuolella (selviää ed. tekstissäni). Mukana myös ulkoilma keskilämpötilojen painotus. Eikä ole poltettu avotulta sisätiloissa kalikan kalikkaa.

pps. Sen verran tulen vastaan, että on ehdottomasti moraalitonta ja vastoin hyvää kauppatapaa puhua vastoin todellisuutta, myös IVT'llä.
höpö höpö

Missä testissä pumppujen hinta/laatusuhdetta on yleensä verrattu?
 

jarip

Vakionaama
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Hih, käväisin maalämpöosastolla ja sielläkin oli huomioitu tämä keskustelu. Siellä eräs IVT-fani kommentoi seuraavasti:

Hehe...varsinainen mustamaalausyritys!

Tottakai sinne ulkoyksikköön menee sähköjohto, kuten kaikissa muissakin ilmalämpöpumpuissa. Ei se kompressori ja tuulettimen puhallin millään pyhällä hengellä pyöri. Tuolla kaapelilla ei ole mitään tekemistä ulkoyksikön sulattamisen kanssa.
 
J

jule-

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Niin... Sähkökaapeli ja vastuskaapeli ovat eri asia. :D

http://www.kyronlahdenporakaivo.fi/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?num=1241422192
 
P

paleltaa

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku


näkyy olevan kiinassa valmistettu nelitieventtiili
 
S

simppa

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Mutta se on varta vasten pohjolan oloihin suunniteltu ;D
 

JmHK

Jäsen
Sattumoisin löysin tämän keskustelun.

Keskustelu on päättynyt noin 10 vuotta sitten.
Ei selviä tuliko seuraamuksia vai vaiettiinko asia ja aika on vienyt tämän mennessään.

Miten sulatus hoidetaan nyt?

Boschin mainoksessa on maininta:
"Ulkoyksikön sulatuksessa käytetään kuumakaasutekniikkaa. Toiminto pitää pohjalevyn lämpimänä eikä sähkövastusta tarvita, mikä säästää energiaa."
 
Back
Ylös Bottom