IVT ja suuren kusetuksen maku

SON

Vakionaama
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

helvar sanoi:
kyllä taitaa itse jutun aloittajalla olla kusetuksen makua jutussa!
mistähän koneesta kuvatkin ovat peräisin , eivät ainakaan aidosta ivt:stä. aidossa ivt:ssä on pohjapellin sulanapito hoidettu kuumakaasulla.
sulatusvastuksiin sortuvat vain kiinan koijarit. ilmeisesti tällä on vain tarkoitus pönkittää sharpin myyntiä.
ylläpidon pitäisi jo herätä ja poistaa tälläiset turhat provokatiiviset asiattomuudet!

Osaako kukaan suomentaa mitä tämän kirjoittaja oikein tarkoittaa ;D
 
P

pellepeloton

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

SON sanoi:
helvar sanoi:
kyllä taitaa itse jutun aloittajalla olla kusetuksen makua jutussa!
mistähän koneesta kuvatkin ovat peräisin , eivät ainakaan aidosta ivt:stä. aidossa ivt:ssä on pohjapellin sulanapito hoidettu kuumakaasulla.
sulatusvastuksiin sortuvat vain kiinan koijarit. ilmeisesti tällä on vain tarkoitus pönkittää sharpin myyntiä.
ylläpidon pitäisi jo herätä ja poistaa tälläiset turhat provokatiiviset asiattomuudet!

Osaako kukaan suomentaa mitä tämän kirjoittaja oikein tarkoittaa ;D

Kyllä on niin "murteella" kirjoitettua tekstiä että on vaikia suomentaa, mutta voisi kirjoittajan arvioida olevan kotoisin jopa "sylttytehtaalta" saakka......ivt?
 
F

Freeze

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

:cool:
Niin jos ne kuvat on jostain muusta, kuin IVT:n ILPistä, niin miksi ne kuvat löytyy IVT:n teknisistä dokumenteista. ;D
 
S

Sörkän Sälli

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

helvar sanoi:
kyllä taitaa itse jutun aloittajalla olla kusetuksen makua jutussa!
mistähän koneesta kuvatkin ovat peräisin , eivät ainakaan aidosta ivt:stä. aidossa ivt:ssä on pohjapellin sulanapito hoidettu kuumakaasulla.
sulatusvastuksiin sortuvat vain kiinan koijarit. ilmeisesti tällä on vain tarkoitus pönkittää sharpin myyntiä.
ylläpidon pitäisi jo herätä ja poistaa tälläiset turhat provokatiiviset asiattomuudet!

Olen seuraillut keskustelua IVT:n ilpin tiimoilta niin kauppaamista kuin laitetta itseään ja käyttäjiä niin juolahti mieleen, että asian kevennykseksi katselen muutamia humorimielellä katseltuja sanontoja sanontoja IVT:n tiimoilta:

"Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa",
"Kyllon rahaa, mutton reirekki kipiät.
"Aina itte itteni oon kehunu ja aina oon kehutuksi tullu."
"Vituttaa nii nottei veri kiärrä "
"Kyllähän se köyhiä vituttaa, mutta ei se meitä koske"
"Sinne meni niin ku hohtimet kaivoho"
"Jos perästä kuuluu niin sitte itketähän muttei etukätehen"
"Karkaa käsistä ku entisen poijan mopo"
"Holtti pois niinku Huupposen munasta"
"Sekaisin kuin termiitti puujojossa"
"Nopeet elää, hitaat kuolee ja tyhmien eväät syödään eka"
 

PauliG

Vakionaama
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Ihmetyttää miksei IVT kommentoi asiaa mitenkään.
Uskoakseni tieto sinnekinpäin on kulkenut (näin pikkulinnut ovat kertoneet).

Udotellaan josko asiakkaat ryhtyisiä vaatimaan vastinetta mainoksille? (ryhmä kanne)..
 

Espejot

Hyperaktiivi
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

PauliG sanoi:
Ihmetyttää miksei IVT kommentoi asiaa mitenkään.

Nämä asiat yritetään ENSIKSI vaieta kuoliaaksi, SITTEN kokeillaan puolitotuuksia ja LOPUKSI kun homma on reisillä niin sitten aletaan miettiä mitä asialla voisi tehdä. Tämä on nähty niin monta kertaa niin monessa yhteydessä...
 

Aippi

Vakionaama
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Kukahan täällä kusettaa ja ketä. Tänne kirjoittaa IVT toiminnasta kaverit joiden kannattaisi katsoa pari kertaa itseään peilistä. Oma toiminta on sitä että kerran vuodessa vaihtuu firman nimi ja vanhat rästit jää yhteiskunnalle. Tuo Sulpun ja Tukeksen herääminen on aiheuttanut heille nelkoista housujen vapinaa ja täällä yritetään sitten mollata vaikka oma toiminta on mitä on. En myy IVT pumppuja mutta tiedän että IVT TOIMINTA ON KYLLÄ VALON KESTÄVÄÄ, MITÄ TÄNNE KIRJOITTAVILLA VEIJAREILLA EI OLE. Täällä esiintyy asiantuntijoina kavereita jotka vuoden parin kokemuksella ja linjaauton kuljettajan ja ikkunaasentajan peruskoulutuksella antavat asiantuntija lausuntoja. Onneksi valistunut kuluttaja osaa tehdä omat johtopäätöksensä myös rivien välistä.
 

Både

Kylmämestari
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Aippi sanoi:
Kukahan täällä kusettaa ja ketä. Tänne kirjoittaa IVT toiminnasta kaverit joiden kannattaisi katsoa pari kertaa itseään peilistä. Oma toiminta on sitä että kerran vuodessa vaihtuu firman nimi ja vanhat rästit jää yhteiskunnalle. Tuo Sulpun ja Tukeksen herääminen on aiheuttanut heille nelkoista housujen vapinaa ja täällä yritetään sitten mollata vaikka oma toiminta on mitä on. En myy IVT pumppuja mutta tiedän että IVT TOIMINTA ON KYLLÄ VALON KESTÄVÄÄ, MITÄ TÄNNE KIRJOITTAVILLA VEIJAREILLA EI OLE. Täällä esiintyy asiantuntijoina kavereita jotka vuoden parin kokemuksella ja linjaauton kuljettajan ja ikkunaasentajan peruskoulutuksella antavat asiantuntija lausuntoja. Onneksi valistunut kuluttaja osaa tehdä omat johtopäätöksensä myös rivien välistä.

No tuota..olen itsekkin pitänyt IVTn toimintaa suht luotettavana,joskin kalliina.Kyllä tuo aika kusetukselta kokeneenkin Kylmäkallen suussa maistuu,jos tuotetta on mainostettu harhauttavasti.Se on sama juttu jos möisi mummolle 1,6 litrasen bemarin 3 litrasena,sanoen vaan etttä" kyllä siellä se 3 litran tehokas pannu on"
Nerokkaaksi tässä kuviossa tekee juuri tämä SULPU/IVT yhteys..olen itsekkin nähnyt mainoksia jossa tämä IVT pomo suitsuttaa kuumakaasusulatusta koneissaan.
 
T

Tuleva ilpisti

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Både sanoi:
No tuota..olen itsekkin pitänyt IVTn toimintaa suht luotettavana,joskin kalliina.Kyllä tuo aika kusetukselta kokeneenkin

Paikallisesti olen seurannut IVT:n toimintaa/markkinointia, eipä ole kovin hurrattavaa kerrottavaa siltä suunnalta.. Eräässä sopivassa kohtaa toki vinkkasin asiasta "pääkonttorille" Kyse oli siitä että tuo paikallinen IVT:n edustaja alimitoitti järjestelmiä todella alakanttiin, saahan sillä toki kaupan väännettyä kiinni...mutta???

Olisi kiva kuulla miksi tuohon "kuumakaasusulatus"-leikkiin on alunperin lähdetty? Sehän on lopultakin täysin järjetön markkinointikikka,mun mielestä...
 

Jumary

Aktiivinen jäsen
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

http://www.eurovent-certification.com/en/Eurovent_Certification/Overview.php?rub=01&srub=01&ssrub=&lg=en

Eurovent mittaa, yllätyskokein valvotuissa labroissa, ihan hienosti. Vaan ei sitä mitä täällä toivotaan. Tuolla on saitilla baziljoona hienosti mitattua laitetta.

Ongelma on siinä, että pumppujen pyhä mittausstandardi on edelleen EN14511, joka on tehty on/off pumpuille, mutta sen pohjalta mitataan invertteripumppuja. Siinä käy sitten niin, että pumppu antaa +7:ssa juuri ne arvot jotka markkinointiosasto on softapuolelta pyytänyt.

Esmes vanhemmat Toshibat RAS10:t kävivät +7 kohdalla EN14551-mittausnormia varten softaan rakennetussa tehokuopassa, jotta saatiin 10-sarjalaiselle sopiva nimellisteho ja hyvä COP mainoksiin... pumpun teho olikin jossain nollan tienoilla sitten isompi kuin +7:ssa, koska rauta lienee enempi RAS13-tasoa. Mikä taas on kuluttajan kannalta pelkästään hyvä juttu.

VuosiCOPpia ei voi ilmoittaa ilmoittamatta samalla aika mutkikkaita oletuksia. Suomessa paras olisi ilmoittaa vuosiCOP kahdessa erikokoisessa mallirakennuksessa Rovaniemellä ja Turussa merenrannassa.

Tämä kaikki on kovin hankalaa, mutta kyllä VTT:n labrassa voisi mitata tarvittavat datat pienen lisärakentelun jälkeen.


Kysymys lienee rahasta (niinku yleensä) eli kuka maksaa kaikkien testauksen... Kuluttajan kannalta kaikista pitäisi löytyä mittausarvot ja nimenomaan Suomen olosuhteissa (ei paha vaikka olis kolmaskin paikkakunta jostain tuosta välistä).
Jännä kun juuri se oleellisin asia puuttuu ja kukaan taho ei ilmeisesti tee sen eteen mitään ? Osuisko Sulpun tontille ? En tiedä, mutta jollekkin tuon luulisi kuuluvan niinkuin esim. asennusfirmojen valvontakin.


korjasin lainauksen /tet
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Näyttäisi löytyvän HEATER myös tuon IVT 12GR-N mallin piirikaavioonkin piirettynä
Service Manuaalin sivulta sivulta 4 (Wiring diagram CC310)
Myös varaosaluettelossa sivulta löytyy tuo pohjansulanapitovastus => tehdasasenteinen varuste.
"2-36 CHET-A025JBKZ BM Heater ass'y"
http://www.ivt.se/download.asp?fn=AY-XP12GR-N%20service%20manual-1.pdf&pt=files_no

Kun arvioidaan tuota pohjansulanapitovastuksen päällä oloaikaa ja energioita, niitä voi verrata tässä tutkimuksessa laskettuihin kompuran lämmittimien vastaaviin tietoihin.
http://www.ebpg.bam.de/de/ebpg_medien/010_studyd_08-07_airco_part4_df.pdf
 

Nobody

Aktiivinen jäsen
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Espejot sanoi:
Nämä asiat yritetään ENSIKSI vaieta kuoliaaksi, SITTEN kokeillaan puolitotuuksia ja LOPUKSI kun homma on reisillä niin sitten aletaan miettiä mitä asialla voisi tehdä. Tämä on nähty niin monta kertaa niin monessa yhteydessä...

Joku ainakin vaientaa tehokkaasti keskustelut Suomi24:ssä. Aikaisemmin poistettujen viestien tilalle tuli kaksi keskustelua lisää. Toinen näistä keskusteluista poistettiin taas kokonaan ja toisesta keskustelusta poistettiin kaikki kirjoitukset. Tuolla foorumilla on ennen melko vapaasti saanut puhua pumpusta kuin pumpusta mutta nyt IVT pumpuista ei saa keskustella. Taitaa olla IVT:llä pelko per..ä kun eivät salli keskusteluja. Ei Suomi24 foorumilta oma toimisesti poisteta keskusteluja joku niiden poistoa on vaatinut. Onko tämän foorumin ylläpitäjiin oltu yhteydessä IVT:n suunnalta?
 
F

Freeze

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

:cool:
Pohjansulanapitovastus
ja
Kampikammion lämmitysvastus ovat eri asioita, ottamatta kantaa sen tarkemmin tuohon "tutkielmaan"

Näyttää tämäkin keskustelu välillä rönsyilevän.
IVT jäi kiinni housut kintuissa, mutta turha hakea tästä jutusta mitään sellaista mitä siinä ei ole.
Tässä osa kommenteista on väriltään sellaisia, että koko IVT ILPpi olisi suurta kusetusta.
Näinhän asia ei missään tapauksessa ole.
Lukemalla pelkästään noita teknisiä dokumentteja selviää, että ILPpin toteutukseen on paneuduttu riittävällä vakavuudella.

Todella noloahan tässä IVT:lle on se, että he arvostelivat kovin sanankääntein muiden ILPpejä lämmitysvastusten virityksistä.
Samoin muistettiin mainita siitä miten ne vastukset syövät sähköä jne.
Todellisuudessahan tuon yhden vastuksen päällä olo ei muuta juurikaan minkään koneen vuositason COP arvoja.
Ei edes ne pari oikealla kuumakaasusulatuksella toimivat ILPit saavuta mitään ylivertaista asemaa muihin nähden.

Se kokonaissäästö summa vuositasolla on hiukan pienempi, mutta ei se niitä säästöjä sieltä kokonaan syö.
Eli ihan rauhallisin mielin voivat IVT ILPin omistajat yönsä nukkua.
Samoin kun kaikki ne joilla tuo pellinlämmitin koneessaan on. ;D
 

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Epäilenpä, että Suomi24:llä voidaan ihan oma-aloitteisestikin noita keskusteluja sensuroida. Heillä on varmasti ollut paljon kahinaa eri yritysten kanssa noista kirjoitteluista. Ehkä siellä pyritään välttämään kaikki mahdollinen hässäkkä isompien toimijoiden kanssa. Tai sitten IVT:ltä ollaan oltu yhteydessä. Minuun ei ole kukaan ottanut aiheen tiimoilta yhteyttä. Se mitä tässäkin ketjussa on tullut esille on sellaista, ettei näiden poistamiseen mielestäni ole perusteita. Freeze edellä olevassa kirjoituksessaan hyvin kiteytti mistä tässä kaikessa on kyse. Itse asiahan on loppujen lopuksi aika pieni, eikä sillä ole juuri merkitystä IVT:llä saavutettaviin vuosisäästöihin tms.
 
P

pellepeloton

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Näinhän se on, että käyttäjät eivät ole tässä juurikaan hävinneet ilpin sähkön kulutuksen takia mutta ehkä hankintahetkellä ovat menettäneet 700e ylihintaisesta laitteesta jota on vilpillisesti markkinoitu ylivertaiseksi muihin "niin sanotuihin lämpöpumppuihin verrattuna, joissa on sähkösyöppö vastus hässäkkä" ???.
Mitäs se laki sanoo siitä, jos henkilö tai jokin taho määrätietoisesti ja tahallisesti harhauttaa kuluttajaa valintapäätöksessä väärillä ja perusteettomilla mainospuheilla saavuttaakseen siitä taloudellista hyötyä itselleen tai yritykselleen :eek:
Onkohan se jopa raskauttavaa????
On aivan eri asia jos yksittäinen jälleenmyyjä jopa tietämättömyyttään markkinoi laitteita valmistajan mainosten pohjalta, mutta jos valmistajan ylin johto sen tekee käyttäen valtakunnan medioita, niin se onkin jo toinen juttu. Vai onko?
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Freeze sanoi:
:cool:
Pohjansulanapitovastus
ja
Kampikammion lämmitysvastus ovat eri asioita, ottamatta kantaa sen tarkemmin tuohon "tutkielmaan"

Juu eri asioitahan nämä ovat vaikka samallalailla kumpaakan ei näissä normi testeissä COPiin huomioidakkaan. :cool: Huonontavat laitteen todellista vuosi-COPia jonkin verran. Tutkielmassa oli yhtenä osana tutkittu/laskettu siis vain kompressorin esilämmityksen vaatimaa sähköenergiaa eri tilanteissa ja tämän vaikutusta vuosi-COPiin, tämä ei pitänyt sisällään pohjansulanapitovastuksen käyttämää energiaa.

Cranckcase Heater = kompressorin (pohjan) lämmitin http://en.wikipedia.org/wiki/Crankcase_heater
(Electric) Drain Pan Heater, (Condensate) Drain-Line Heater (Cable) = pohjansulanapitovastus

Lopetetaan nyt tämä off-topic keskustelu. ;D
Tässä kuitenkin pikku kevennys http://www.hvacfun.com/overkill-drain-heater.htm
 
J

jule-

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Onkohan tämä kaapeli juttu ollut Ruotsin puolella tiedossa?
 

Nobody

Aktiivinen jäsen
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Ei sitten ylittänyt uutiskynnystä tämä tapaus. Kaikki jatkuu niin kuin ennenkin.
 

PauliG

Vakionaama
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Nobody sanoi:
Ei sitten ylittänyt uutiskynnystä tämä tapaus. Kaikki jatkuu niin kuin ennenkin.

Pitäisi saada aikaiseksi valmis lehdistötiedote asiasta josko sitten mediaväki laittaisi tuulemaan ;)
Olen yrittänyt kanssa seurailla johtaako mihinkään, ei edes IVT-puolustaudu 'odottavat kaikessa hiljaisuudessa asian unohtuvan'
 
J

jule-

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Yritin katsella aiheestä Ruotsin foorumilta , mutta mitään ei ainakaan osunut silmiin. Laitoin vielä YV:tä parille akiivisemmalle modelle , mutta eipä ole vastausta kuulunut. :-[
 
F

Freeze

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

:cool:
On sen verran nolo juttu, että tuskin uutiskynnys ylittyy.
Voi olla mukana olleille lehdillekin vähän vaikea tapaus käsitellä.

Yksi Suomen suurimmista ja vanhimmista lämpöpumppualan liikkeistä jää aika karkeasta totuuden muuntelusta kiinni ja jopa toimitusjohtajan suulla. ;D ;D ;D
 

Justeeri

Jäsen
IVT pohjansulanapitovastus

Tällä foorumilla mainitsinkin jo asiasta 12.01.06

"Asentaja kertoi että IVT:ssä on metrin pituinen lämmityskaapeli.
Se näkyykin pohjassa olevassa reiässä."

Muistaakseni vanhemmissa vehkeissä ei lämmityskaapelia ole.
 
J

jule-

Vieras
IVT pohjansulanapitovastus

Justeeri sanoi:
Tällä foorumilla mainitsinkin jo asiasta 12.01.06
"Asentaja kertoi että IVT:ssä on metrin pituinen lämmityskaapeli.
Se näkyykin pohjassa olevassa reiässä."
Muistaakseni vanhemmissa vehkeissä ei lämmityskaapelia ole.
Heinäkuussa 2006 ei myyjä ainakaan meille näin kertonut , vaan oli puhe vastuksettomuudesta. :-\
 

Boosman

On EEV jaMuuttuva nop. UY puhallin ja mitä kaikkea
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Eiköhän tuosta voisi ivt:n omistajat pyytää pienen hinnan alennuksen laitteilleen.n 200-500euroa.
 
T

THN

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

IVT on saunottanut sen verran johtajatason porukkaa että tämä uutinen kuolee itsekseen, onneksi googlella on hyvä muisti ja tämä keskustelu löytyy sieltä hyvin pian IVT hakusanalla.
 
J

jani

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Uusimmassa TM:ssä on IVT:n vastaus, vaikkei se kyllä mitenkään vastaa tähän vastus syytökseen mutta perustellaan siinä ainakin heidän korkeampaa hintaa ;)
 

PauliG

Vakionaama
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

jani sanoi:
Uusimmassa TM:ssä on IVT:n vastaus, vaikkei se kyllä mitenkään vastaa tähän vastus syytökseen mutta perustellaan siinä ainakin heidän korkeampaa hintaa ;)

Korkeampi hinta johtuu juuri kulurakenteesta,, Tm-mainos, IVT-centerit ja välikäsinä nuo myyntimiehet.
Keikkaa kohden on ainakin yksi ylimääräinen välistä vetäjä, sekä IVT:n markkinointi osasto...
TM:ssä oleva 'muistilista' ei mitenkää puolustelu tuota virheellista kuumakaasu 'sekoilua'


Ja kusetus siinä myös jatkuu *VARMISTA, etää tuotteen maahantuoja ja sennusliike ovat Suomen lämpöpumppuyhdistyksen SULPUm jäseniä.
Ja miksiköhän pitäisi olla SULPUUn jäsen?
- Edes jäsen maksua ei ilmoitella sivuilla (mitä siis ihan oikeasti maksaisi jäsenmaksu)
- Mitä lisäarvoa SULPU pystyy antamaa
- useat SULPUN jäsenyritykset suorittabat asennukset juuri vastoin tuota yhdenluukun periaatetta (kuten IVT).

Miksi mainoksessa lukee edelleen, että varmista pakkauksesta lukee Heat pump eikä Air Conditioner.
Taitaa IVT olla ainot jolla tämä teksti pakkausessa. Milestäni kannattaa varmistaa, että on VTT-testaama tuote (luotettavasti testattu).
 
H

höyry16

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Kannattaa varmaankin ostaa samanlainen ivt, paitsi Sharp, jos laitteesta tykkää. Kruunun kurssin perusteella tilaamalla ruåttista sharp.
 

PauliG

Vakionaama
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Riihimäen CityMarketin käytävälle pesiytynyt outo ilmestys IVT- paikallinen myyjä..muuten omat toimitilatkin riksussa..
Poikesin kauppaostoksella rupattelemaan.
Kyselin tuosta pohjapellin vastuksesta ei kiletänyt, mutta ei kommentoinut mitenkään, kaiketi H.J laittanut tiedoitteen jälleenmyyjilleen..
Tarjous tuo uudempi (pienempi) IVT 2500€ asennettuna..ja kaupan päälle BlueBray soitin..
Myös myi ScanOfficen markkinoimaan ulkoyksikön suojakoteloa
Ja painotti tuota COP-arvoa 5,5 (se kuulemma se merkitsevin seikka pumpun valinassa)

Sitten paljastin itseni, ja keskustetiin niitä näitä. Kyselin, mistä asennukset hommaa kertoin käyttävän alahankintaa satunnaisella menetyksellä (siis osa asennuksista kuulemma juosten kusten).
ELI kuluttajaviraston PAINOTAMAN YHDEN LUUKUN PERIAATE EI TOTEUDU IVTn osalta kaikkialla.
 
P

peruspumppu

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Espeliini sanoi:
2500 asennettuna? huh huh... sillähän saa jo LGn 5v täystakuulla ;)
niin 1000€ ylihintaisen korealaisen LG n.se vasta on huh huh
 

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Paulig en tiedä onko sinulla jotain henkilökohtaista Sulpua, Carrieria, IVT:tä yms. kohtaan, vai mistä ammennat kaiken energian tähän taisteluun näitä vastaan. Pitäisikö kuitenkin siirtyä jo kohta puoliin asemasodankäyntiin? kukaan ei ole minua aiheesta lähestynyt, mutta jotenkin tuntuu että onko tämä nyt hyvän "bisnestavan" mukaista. Aloituksen mukainen sulatusvastuksen paljastus on ihan hyvä täsmäisku, mutta onko jatkuva pommitus tosiaan tarpeellista?
 
P

peruspumppu

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Samppa sanoi:
Paulig en tiedä onko sinulla jotain henkilökohtaista Sulpua, Carrieria, IVT:tä yms. kohtaan, vai mistä ammennat kaiken energian tähän taisteluun näitä vastaan. Pitäisikö kuitenkin siirtyä jo kohta puoliin asemasodankäyntiin? kukaan ei ole minua aiheesta lähestynyt, mutta jotenkin tuntuu että onko tämä nyt hyvän "bisnestavan" mukaista. Aloituksen mukainen sulatusvastuksen paljastus on ihan hyvä täsmäisku, mutta onko jatkuva pommitus tosiaan tarpeellista?
kyllä on jos kusetus jatkuu edelleen.myös valmistusmaa esiin ja pelkkä laitteen hinta.kyllä tässä sulpu/ivt on paljon hämärää minkä vuoksi siitä saa
jatkaa paljastuksia jos ne on totta
 

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

no toki jos jotain hämärää saadaan paljastettua, niin ilman muuta esiin vain. Tarkoitin tällä lähinnä, että on vaarana keskustelun ajautuminen laajemminkin sellaiseen haja-ammuntaan (yleisen tason mollaukseen). Enkä tarkoittanut pelkästään tässä ketjussa käytävää keskustelua. Tulipa vain tähän kirjoitettua.

Eikö tässä ketjussakin tullut jo esille, että Kiinalaista komponenttia on sisällä. Valmistusmaatahan sekään ei toki kerro.
 
R

Raippe

Vieras
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

Kouvolan IVT-kauppias on myös jalkautunut kirkonkylille esittelyperäkärryineen, -taitaa olla hiljaista uudessa myymälässä keskustassa kun pitää lähteä asiakkaita maaseudulle kaupan pihaan metsästämään..
 

PauliG

Vakionaama
Vs: IVT ja suuren kusetuksen maku

EI minulla mitään vastaan ole:
Mutta yritän tuoda esille epäkohtia joita itse havaitsen.

Koska ala on kuumentunut pitää puolustautua SULPUn epämääräitä toimintaa kohtaa ja näyttää toteen, että ei ihan kaikki sielläkään päin ole sitä mitä annetaan olettaa.
SIKSI täsmäisku muutamiin tahoihin..

SULPUN jäsenyys ei ole tae ammattitaidosta

KANNATAN ja SUOSITTELEN yhden luukun periaatetta ja tarkistamaan oikeudet TUKES:n sivuilta...
Jos myynti organisaatiolta ei löydy lupia rekisteristä firman nimellä, silloin asiakasta pompotellaan ainakin jossain vaiheessa. (vastuun ottajaa ei löydy)

Näinhän muistaakseni kuluttajavirastokin suosittelee..
Ja valitettavasti IVT organisaatio ei täytä tätä velvoitetta ainakaan kaikilta osin..
Oikeastaan voisi sanoa mainostanut itsensä ulos 'markkinoilta' ristiriitaisuuksia markkinoinnin ja todellisen toiminnan tasolla.


IVT-sinänsä tuonnut hyvin alaa tunnetuksi, en ole enkä edes pysty arvostelemaan J.H asiantuntemusta enkä edes pyri siihen, vain oragnisaation toimintaa markkinoilla ei vastaa siihen huuton jota esittää.
Yritys hyvä 10, mutta pitäisi huomioida muutkin tahot eikä aliarvioida muiden kuin sulpun jäsenyritysten toimintaa.
Toki SULPU on ilman omaa syytänsä joutunut ikävään välikäteen näiden SULPUN jäsen yritysten toimien vuoksi.
 
Back
Ylös Bottom