Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ainakin minä olen käynyt jopa kuumana tuon kyseisen laitteen kanssa !URPE sanoi:Ei tuolla laitteella (Ultimate 5500E+kuumakaasukierukka) tee yhtikäs mitään?
JanneJ sanoi:Itselläni on 5500 sisäyksiköllinen malli ja lattialämmityspiirissä 100 litran puskurivaraaja.
Halusin selvittää, että paljonko pumpusta saa tehoa ja millä COP:lla eri ulkolämpötiloissa, kun aloin kanssa epäilemään, että onko vehkeessä kaikki tehot tallella. Nämä saa ymmärtääkseni kohtalaisen tarkasti laskettua ominaislämmityksen kaavalla, kun mittaa veden lämmitykseen kuluvaa energiaa ja aikaa.
Mitä raati sanoo, onko tällainen mittausmenetelmä ja tulokset luotettavia?
Miltä tulokset vaikuttaa?
Miksi muuten pidät kattilaa 45 asteessa jos kiertoon lähtee max 36 asteista vettä? Tuo syö coppia turhaan...
Juu Asiatekin kaveri oli kyseessä.Varmaankin ihan hyvä,että tuo tietoa kyseisen laitteen sielun elämästä kun sitä tuntui olevan.Jos vaikka löytyisi nyt ratkaisu tässäkin ketjussa oleviin ongelmiin...pumppu pettää sanoi:Ultimatella asiakaspalvelu taitaa olla viimesen päälle kun tehtaan Kiinalainen TJ ? (nro2) tulee tekemään laitekonseptin lopputarkistukset paikan päälle...
tuotekehitys ei ole helppoa, tietysti käytännön testit kertovat paljon ja loppukäyttäjältä saadaan arvokasta tietoa.
joo...olisi tuo pitänyt arvata kun baanalla tulee vastaan "mustien autojen letka" siinä TJ menee VILPiä säätämään..
Minulla ei ole tyhjennetty ja mitattu tuota kylmäaine määrää.Joten se ei ole sata varma mitä siellä on.Mutta jos tehtaalla on laitettu oikea määrä ainetta siinä tapauksessa k.aine määrä on 1460g.Minulla on putki pituus myös 7metriä eli vaatii hiukan enempi ainetta kuin normaali pituiset k.putket.Kannattaisi aukaista ulkoyksikkön kansi ja katsoa vikakoodi kun laite lopettaa toimimisen.JukkaS sanoi:Elikkäs kerrataanpa vieilä tuo kylmäainejudanssi.... Sulla oli tehtaan jäljiltä täytös kohdallaan ja sen jälkeen lisättiin vielä 280 grammaa => 1180 + 280 = 1460 grammaa, jolla toimii ilmeisesti kuin junan vessa (se vanhanmallinen...)
Itselläni on nyt ainetta aika tarkkaan 1400 g, jolla ei ihan pääse täyteen vauhtiin lepojakson jälkeen, vaan katkaisee virran viimeisessä kierrosten korotusvaiheessa.... Voiskohan se olla noin pienestä kiinni?
Käyntiinlähtöön kone käyttää ainakin 25 minuuttia, siinä ajassa vesikin pytyssä jo ehtii lämpenenmään vähän ja kaasun lämpökin nousee jo lähelle 60 astetta, mutta ei sittenkään vielä kestä tuota vihonviimeisstä kiihdystyvaihetta
Mites sulla eilen lähti taas tulille kun säädit lämmöt alemmaksi ja kone oli välillä levossa?
Viime yönä 2 aikaan heräsin kun kone yritti taas herätellä itseään eikä se tuntunut onnistuvan vaan jäi tuohon 5 minuutin ihmeluuppiin kiehnäämään.... Vaimo ilmoitti, että öitä tuon takia ei kyllä aleta valvomaan, kuntoon on saatava tai muuten tulee tupenrapinat.... :-X
-jukka s-
jth2109 sanoi:Minulla ei ole tyhjennetty ja mitattu tuota kylmäaine määrää.Joten se ei ole sata varma mitä siellä on.Mutta jos tehtaalla on laitettu oikea määrä ainetta siinä tapauksessa k.aine määrä on 1460g.Minulla on putki pituus myös 7metriä eli vaatii hiukan enempi ainetta kuin normaali pituiset k.putket.Kannattaisi aukaista ulkoyksikkön kansi ja katsoa vikakoodi kun laite lopettaa toimimisen.
Nostaako sinulla kierokset sulatuksen jälkeen miten nopeasti?
Kyllä kone lähti levo jälkeen normaalisti toimimaan.Ja kone nostaa täysille kieroksille alle 5 minuutissa.Tehot täysillä kieroksilla pyörii n.1200-1400w välillä jos tuo mittaus ohjelma pitää paikkansa.
Timotopi sanoi:Mulla 4 kpl vierekkäin semmoisia lituskaisia, ja pari käämiä päällä jotta pirullinen katsoa??
No nyt kun kuulin että koodit näkyy kun kone sammuu niin tulihan se sieltä,
eli D2 palaa ja D5 vilkkuu tulkitsin sen invertterin yleisviaksi??
Teki sen joka kerta ei meinaan lähtenyt tänään enään millään käyntiin !!
Tehot kakkosella ja pelit sammui joka kerta.
Näin se kehitys kehittyy. Tuossa meikäläisen asennuksessa on tuhon kaavakuvaan liittyen sellainen ero, että kuumakaasu virtaa ensin suoraa putkea kierukan läpi ja palaa kierukan ulkokehää myöten takaisin ja kun kierukan pää on vielä taivutettu ylöspäin niin painovoima helpottaa ainakin vähän lauhtuvan aineen takaisinvirtausta. Toki loppuosa tuosta kierukasta on vaakasuorassa heti laipan takana.Itse asiassa tämä "guru" oli käynnyt kyllä toimimattomien koneiden luona ja laittanut toimimaan...tai ainakin näin juttelivat siinä että olivat päivän kiertäneet eri kohteissa.Kylmäaine määrät näkee tuolta ultin sivulta.apa sanoi:Olen lukenut tätä topiccia mielenkiinnolla.Tässä laitteessa on mielestäni hyvä hinta/laatusuhde,kunhan kaikki saadaan natsaamaan.Tämä ei ole vaan valmis,kuten 9000E on.Pakkaskelien suorituskyvyn odotukset tuntuvat olevan liian korkealla.Tämä on kevät,kesä,syksy kone.Tuon Gurun käynti ehjällä koneella ei auta muita.Vieläkään ei kukaan tiedä tarvittavaa todellista kylmäaineen määrää.Koneessa käytetään lämpötilojen mittaamiseen vastusantureita.Niillä ei ole väliä,kuinkapäin johdot ovat.Termoelementeillä on.Jonkun pitää nyt uhrautua tieteelle.Tai sitten vain odottaa päivityksiä,kuten keskeneräisille PC peleille.Ylimääräinen paineenmittausnippa ulkoyksikön kennon ja 4-tieventtiilin väliin,imupaineen mittaukseen lämmitysmoodissa.Kierukalta lähtevään nesteputkeen näkölasi.Näillä eväillä pääsee jo pitkällenko kylmäainetta vähän,liikaa ja onko kapillaari tukossa.