Espejot
Hyperaktiivi
Missä vaiheessa tämä toteutus tällä hetkellä on... onko mahdolista saada V2H/G toimimaan ilman virittelyä, siis kaupalisilla tuotteilla mitkä löytyy kaupan hyllyltä, käsitääkseni ei Suomessa. Ja onko arvioita milloin näitä alkaa samaan, toimimia ratkaisuja eikä pelkästään valmiutta?Näissä muuten kannattaa tarkistaa speksit ennenkuin hankkii, jos mielii mökkiä sähköistää autolla.
Mm. VW:n useammassa softaversiossa V2X on rajattu max 10000 kWh auton eliniän aikana, juurikin akun kulumisen rajoittamiseksi.
"V2G teknologian kiistattoman oloisista eduista huolimatta on vielä pitkä matka luotettavaan kaksisuuntaiseen sähköautojen latausinfrastruktuurin käyttöönottoon. Valtaosa sähköautoista ja latausasemista on yksisuuntaisia, ja niiden muuttaminen kaksisuuntaisiksi on käytännön mahdottomuus tai erittäin kallista. Ei siis auta kuin odottaa teknologian yleistymistä. Sähköautojen ja verkkojen integrointia varten ei myöskään ole olemassa yhtenäisiä säännöksiä EU-tasolla tai ne uupuu kokonaan. Tämä hankaloittaa teknologian valtakunnallista käyttöönottoa. Lisäksi kotitalous- ja yritysasiakkailta uupuu selkeät kannustimet siirtyä käyttämään älykkäämpiä latausjärjestelmiä, kuten V2G teknologiaa. Näiden syiden vuoksi V2G- latausasemia ei ole vielä toiminnassa Suomessa, mutta moni latausasema raudan puolesta tukee tätä teknologiaa valmiiksi. Näiden esteiden poisto on laitettava etusijalle, jotta voidaan tehokkaasti siirtyä aidosti integroituun ajoneuvo-sähköverkkojärjestelmään. " Lähde: nordicplug.fi
Viimeksi muokattu: