Niin vähän uumoilin että jännitteestäkö se sitä arpoo...Accelev seuraa vaiheiden jännitealenemaa ja ilmeisesti päättelee ja oppii siitä, että milloin antaa täyden virran autoon. Max virta on luokkaa 25 A ja jännite 240 V hujakoilla. Ja asetus siis 24 A ja booster asetus päällä. 3 kW paineilmakompressorin käynnistyminen oli liikaa vahdille ja poltti pääsulakkeen joskus vuosi sitten. Muutoin ei kertaakaan ole napsahtanut nallit. Accelev syö n 13 A/vaihe ja syöttää sen 24 A ja + autoon kahdesta vaiheesta. Sähköautoissahan löytyy 22 kW latureita ihan yleisesti jo ja ne syö 3 x 32 A, jos ei rajoita latausvirtaa. 11 kW on peruskauraa kaikissa sähköautoissa ja 3 x 16 A saa varautua. Mulla on siis plug in RAV4, jossa ei pysty kuin max 6,6 kW tehoihin latauksessa. Tuollakin teholla riittäisi jo mihin tahansa täyssähköiseen autoon virrat kotona. Aika harva ajaa esim yli 300 km joka päivä autolla.
Löytyy tietysti monen tehoista, tuommosen 22kW kun nyt ostat 25A liittymään niin siinä sitten jo pitää vähän katella sen PV:n kanssa kuinka saat sen 22kW tuosta joskus ulos ylikuormittamatta paikkoja.
Itselle riittää ajattelu max 11kW@3~ laturi, jos enempi tykkäis saada niin sitten jonnekin asemalle...
Viimeksi muokattu: