Keskustelua kodinkoneiden kestävyydestä

raksa11

Ajatusrikollinen
Vs: Keskustelua kodinkoneiden kestävyydestä

pamppu sanoi:
AEG pesutorni (2005) on hyrskyttänyt hyvin. On vielä made in Germany, uudemmat ei taida olla.

Ylipäänsä kattelen nykyään ensisijaisesti "made in Germany" koneita. Se tuntuisi edelleen olevan edes jonkunlainen laaduntae. Jokusia vielä sentään on, Miele, Bosch ja Siemens osin. Halvimmat mallit noillakaan ei ole (paitsi Mielellä taitaa olla kaikki?)

Made in Germany ja made in sweden on meitin koneet. Ihan samaa kuraa, elektroniikka tulee varmaan kuitenkin kiinasta vaikka kone olisi sveitsissä koottu.
En ymmärrä miksi näihin pitää ympätä niin pirusti elektroniikkaa, on ne ennnekin paljon vähämmällä älyllä toiminu. Lehdessä oli mainos samsungin pesukoneesta jota voi ohjata älypuhelimella. Wtf? Mitä hyötyä, ei se puhelin kuitenkaan niitä pyykkejä ripusta, eikä koneeseen saa.

Isoäidiltäni kannettiin vastikään 25 vuoden ikään päässyt asea skandian cylinda pyykinpesukone pihalle, pääosin toimivana käyttökytkimet eivät pysyneet enää päällä jos ei pitänyt. Olisihan tuon vielä korjannut. ;D Samaisessa taloudessa Upo jääkaappi vuodelta -80, ei mitään vikaa sekä Haaton lämminvesivaraaja vm.88. Danfors painekytkin mako vesipumpussa vuodelta 68. Siinä sitä laatua mihin ei nykypäivänä yksikään merkki tule pääsemään.

Nykypäivänä tuntuu että paras vaan ostaa se kaikista halvin alekone, ei tule pettymyksiä. Ja noissa aletuotteissa on ollut melkoisia yllätyksiä. Turkkilainen Beko merkkinen n 500mk kuvaputkitöllö jostain vuodelta -97, edelleen muksuilla kakkoskäytössä eikä mitään vikaa. Parin kolmen vuoden ikäisen Sonyn 1.1ke töllön kaukosäädin taas toimii vaihtelevasti ja telkkari sammuilee ajoittain itsekseen. Tivoli audion mankka hukkaa radiokanavat, mutta 80 luvun sonyn ghettoblasteri toimii melkein kuin uusi.

Skata

Vakionaama

Mielestä kokemuksia appivanhemmilta ja omilta vanhemmilta. Jääkaapin oven vedin toisella kappaleina parissa kuukaudessa, meni takuun piikkiin. Toinen joutui ostamaan uuden kun takuu oli ohi 140€ ??? Appivanhemmilla laukesi myös Mielen pakastin lähes välittömästi kotiin kannon jälkeen, mutta takuuvaihtona meni ja uusi toiminut.
Omalla kohdalla kotivakuutus korvasi juuri 5 v vanhan Sonyn 40" tv:n, kun sitä netistä selvitteli, niin kyseessä laaja paneelivika, mutta eipä enää Sonylle kuulunut kun takuuaika meni jo...
Nykyajan tekniikka on kertakäyttökulttuuria tukevaa, hyvänä esimerkkinä katselin AEG:n varaosien hintaa, eipä juuri kannata osia vaihdella :-\ ja kohdallani on kyseessä siis huonoa tinausta piirikortissa tämän hetken tiedon mukaan...kolvi käteen...

T

Turska

Vieras

11 vuotta vanha Mielen tiskikone alkoi temppuilemaan viime viikolla, maanantaina tulee osan kanssa korjaaja. Jos ei saa korjattua niin en kyllä laskuakaan osasta maksa, ottakoon ja vieköön koko koneen sitte mukanaan.. Hyvin mielestäni kestänyt, seuraavakin tiskikone on sitten Miele jos tätä vanhaa ei saada kuntoon.

VesA

In Memoriam

Skata sanoi:
Mielestä kokemuksia appivanhemmilta ja omilta vanhemmilta. Jääkaapin oven vedin toisella kappaleina parissa kuukaudessa, meni takuun piikkiin. Toinen joutui ostamaan uuden kun takuu oli ohi 140€ ??? Appivanhemmilla laukesi myös Mielen pakastin lähes välittömästi kotiin kannon jälkeen, mutta takuuvaihtona meni ja uusi toiminut.
Omalla kohdalla kotivakuutus korvasi juuri 5 v vanhan Sonyn 40" tv:n, kun sitä netistä selvitteli, niin kyseessä laaja paneelivika, mutta eipä enää Sonylle kuulunut kun takuuaika meni jo...
Nykyajan tekniikka on kertakäyttökulttuuria tukevaa, hyvänä esimerkkinä katselin AEG:n varaosien hintaa, eipä juuri kannata osia vaihdella :-\ ja kohdallani on kyseessä siis huonoa tinausta piirikortissa tämän hetken tiedon mukaan...kolvi käteen...

Electroluxilla ei noissa merkeissä ole mitään erityistä logiikkaa, samaa konetta myydään eri tarroilla pienin ulkonäkö- ja varustemuutoksin. Ja kone voi sitten olla ihan mistä vaan sen mukaan missä e-konsernille on edullisinta se tehdä, nehän ovat ostaneet kymmeniä pikkumerkkejä. Vaivalloinen mutta toimiva konsti onkin tutkia varaosalistoja.. sieltä oppii aika äkkiä että vaikkapa tiskikoneen pumput ja ohjaimet ovat joissain tapauksissa yhteisiä lähes koko hintaluokalle merkistä riippumatta.

pökö

Kaivo jäässä

Mulla on hyviä kokemuksia Mielen koneista, vanhimmat alkaa olla liki 15 vuotiaita eikä murheita ole ollut. Hyviä kokemuksia on myös Sonyn laitteista, TV on vuodelta 2007 ja lämmittää yhä mukavasti olkkaria vaikka myyjä sanoi että 4 vuotta on sille maksimi ;D. Multa löytyy myös nykypäivänä varmaankin harvinainen (sony) stereo setti levysoittimineen jolla on ikää +20 vuotta mutta toimii yhä moitteetta, ei tosin ole hirveesti käytetty viime vuosina ;).

raksa11

Ajatusrikollinen

Turska sanoi:
11 vuotta vanha Mielen tiskikone alkoi temppuilemaan viime viikolla, maanantaina tulee osan kanssa korjaaja. Jos ei saa korjattua niin en kyllä laskuakaan osasta maksa, ottakoon ja vieköön koko koneen sitte mukanaan.. Hyvin mielestäni kestänyt, seuraavakin tiskikone on sitten Miele jos tätä vanhaa ei saada kuntoon.

Appivanhemmilla arkikäytössä rosenlew tiskikone vm 92. Kyllä mielen pitäisi olla laatumaineensa perusteella paljon pitkäikäisempi, että sitä jotenkin kestävänä voisi pitää, joskus ennenmuinoin koneet piti uusia vasta silloin kuin ne olivat niin rumia kolhuisia ruostuneita sekä kellastuneita ettei niitä enää kehdannut katsella. ;D

T

Turska

Vieras

Nyt on osa vaihdettu ja tiskikone pöhisee taas normaaliin tapaan. Paineentasaajahan sieltä oli mennyt. Nyt odoitellaan jännittyneenä laskua ;D

VesA

In Memoriam

pökö sanoi:
Tuskin tuo kovin paljon uutta konetta kalliimmaksi tuli ;D

Juu.. valitettavasti itse niitä pitää korjata. Jännittävää kyllä korjaamoja ei oikein edes tunnu kiinnostavan tiskikoneen korjaus, ei edes kotivakúutuksen piikkiin.. tuota meidän #%&/() Whirlpoolia olen nyt korjaillut kahdesti, ensin pesupumppua ( moottorin ferriitti halki - uusi pumppu netistä ) ja sitten poistopumppu joka vuoti - superepoksia paikaksi ;-)

U

Unelmavävy

Vieras

VesA sanoi:
Juu.. valitettavasti itse niitä pitää korjata. Jännittävää kyllä korjaamoja ei oikein edes tunnu kiinnostavan tiskikoneen korjaus, ei edes kotivakúutuksen piikkiin..

Sama huomio täälläpäin. Ilmeisesti töitä on riittävästi ja voidaan napsia rusinat pullasta.

T

Turska

Vieras

Juu, ei varmaan kalliimmaksi tule ;D vähän yli 2h työtä (veloittaa varmasti 3h..), km-korvaukset ja osa. Osan hinnaksi sanoi "ei montaa kymppiä". Veikkaisin että lähelle 150€ tulee maksamaan. Mielen alkuperäisosa joten katsotaan kestääkö saman ajan vai meneekö vuodessa uusiksi. :)

J

jolla

Vieras

Turska sanoi:
Juu, ei varmaan kalliimmaksi tule ;D vähän yli 2h työtä (veloittaa varmasti 3h..), km-korvaukset ja osa. Osan hinnaksi sanoi "ei montaa kymppiä". Veikkaisin että lähelle 150€ tulee maksamaan. Mielen alkuperäisosa joten katsotaan kestääkö saman ajan vai meneekö vuodessa uusiksi. :)

minä veikkaan 215€
en ole tarkkaan seuraillut mutta tuntihinta on satkun pintaan ja tuo osa viitisen kymmentä

tässä hieman erään firman hinnoittelua, hieman kylläkin eri alalta mutta ovat olleet yleensä aika samoilla tasoilla
Tietojen palautus
105,00 € / tunti
Virustorjuntapalvelut (etsintä ja poisto)
105,00 € / tunti

T

Turska

Vieras

http://areena.yle.fi/1-2179306

Siitä mielenkiintoista katsottavaa kaikille foorumilaisille. Testitulokset 30 vuoden takaa ovat tallella mutta toisaalta eivät ole.. ;D

Vaikka nämä asiat ovat olleet jo tiedossa vuosia, avaa video silmiä entistäkin enemmän.

Unohtui mainita aikanaan tuo Mielen tiskikoneen osa, ulkomuistista muistellen 180€. Muutto tuli eteen ja vanha kone jäi talon vuokranneille ja uutta 800€ Mielen tiskikonetta olen tällä hetkellä hankkimassa "uuteen" kämppään. Myös Sonyn 32" kuvaputki vuodelta 2005 sai väistyä Philipsin 40" taulutelkkarin myötä. Katotaan kestääkö nämä yhtä kauan kun "vanhukset" kesti. 80-luvun Electroluxin "kakkosimuri" toimii yhä hyvin kun 2 ½ vuotta vanhan Samsungin pussittoman imurin vein kaatopaikalle kun muoviosat halkeili eikä niitä saanu enää paikkailtua kun kahvan ohjausnappien kohdalta halkesi.. :-\

Espejot

Hyperaktiivi

Turska sanoi:
http://areena.yle.fi/1-2179306

Siitä mielenkiintoista katsottavaa kaikille foorumilaisille. Testitulokset 30 vuoden takaa ovat tallella mutta toisaalta eivät ole.. ;D

Vaikka nämä asiat ovat olleet jo tiedossa vuosia, avaa video silmiä entistäkin enemmän.

Unohtui mainita aikanaan tuo Mielen tiskikoneen osa, ulkomuistista muistellen 180€. Muutto tuli eteen ja vanha kone jäi talon vuokranneille ja uutta 800€ Mielen tiskikonetta olen tällä hetkellä hankkimassa "uuteen" kämppään. Myös Sonyn 32" kuvaputki vuodelta 2005 sai väistyä Philipsin 40" taulutelkkarin myötä. Katotaan kestääkö nämä yhtä kauan kun "vanhukset" kesti. 80-luvun Electroluxin "kakkosimuri" toimii yhä hyvin kun 2 ½ vuotta vanhan Samsungin pussittoman imurin vein kaatopaikalle kun muoviosat halkeili eikä niitä saanu enää paikkailtua kun kahvan ohjausnappien kohdalta halkesi.. :-\

Kaveri sai risan Sampan telkun. Avasi koneen ja totes konkkien tulleen tiensä päähän - jo konkat tietty ihan jäähyn vieressä :)

pamppu

Hyperaktiivi

Espejot sanoi:
Kaveri sai risan Sampan telkun. Avasi koneen ja totes konkkien tulleen tiensä päähän - jo konkat tietty ihan jäähyn vieressä :)

Toihan oli sampan telkkarissa ihan vakio-ongelma taannoin, löytyy netistä ohjetta ja korjaussarjaa vaikka kuinka.

Mäkin avasin 8v sampan, mutta kun en nähnyt päällisin puolin konkissa vikaa niin heivasin SERriin koko roskan ja ostin Sonyn. Samsung kaikissa muodoissaan on mulla nyt poikotissa, tuo ei ollut ainoa pettymys ko. merkkiin.

Konkkavaiva tosin on paljon laajempi epidemia. Itse olen jo korjannut kylmäkoneet, pari digiboksia jne. Nyt odottaa vuoroaan toi Savon huuva, mutta siinä ilmeisesti konkkien sijasta vaivan lähde on triacci. Alle 10v kone tuokin hajotessaan ja valmistajan "ratkaisu" on "uusi piirikortti 150 euroa kiitos". Sanoin että pitäkää piirikorttinne.

VesA

In Memoriam

Meiltä meni Panasonic -plasma kypsässä neljän vuoden iässä, ja mittailu osoitti että virtalähde sekoilee. Netistä siihenkin löytyi lisää diagnoosia ja briteistä jopa pientä minigrip-pussukkaa jossa oli muutama pikkuosa ( fetti, pieni konkka ..) tyyliin joku näistä se on, vaihda kaikki. Maksoi vaan pussukka 25 puntaa. Samoja komponentteja ei ollutkaan helppo ostaa yksitellen.. ostin sitten britesitä koko virtalähteen 40 punnalla niin jäi se vanha varaosiksi seuraavaa kertaa odottamaan. Briteissä tuntuu olevan DIY-korjailu vielä voimissaan. Tuohon edellämainittuun Whirpooliin on tässä välissä vaihdettu taas yksi pumppu, on se vaan paska.. ostin vähän ( 60%) tehokkaamman tarvikepumpun kun se OEM-pumppu ei kestä.

Både

Kylmämestari

pamppu sanoi:
Toihan oli sampan telkkarissa ihan vakio-ongelma taannoin, löytyy netistä ohjetta ja korjaussarjaa vaikka kuinka.

Mäkin avasin 8v sampan, mutta kun en nähnyt päällisin puolin konkissa vikaa niin heivasin SERriin koko roskan ja ostin Sonyn. Samsung kaikissa muodoissaan on mulla nyt poikotissa, tuo ei ollut ainoa pettymys ko. merkkiin.

Konkkavaiva tosin on paljon laajempi epidemia. Itse olen jo korjannut kylmäkoneet, pari digiboksia jne. Nyt odottaa vuoroaan toi Savon huuva, mutta siinä ilmeisesti konkkien sijasta vaivan lähde on triacci. Alle 10v kone tuokin hajotessaan ja valmistajan "ratkaisu" on "uusi piirikortti 150 euroa kiitos". Sanoin että pitäkää piirikorttinne.

Onpa todella vaikea korjata, kaikkiaan meni vissiin 15min kun takaseinän purki ja 4 konkkaa vaihtoi.
8v Vanha Samsung, ei näkyvää vikaa konkissa mutta niin vain olivat tiensä päässä.
Taas toimii kuin uusi.

pamppu

Hyperaktiivi

Både sanoi:
Onpa todella vaikea korjata, kaikkiaan meni vissiin 15min kun takaseinän purki ja 4 konkkaa vaihtoi.
8v Vanha Samsung, ei näkyvää vikaa konkissa mutta niin vain olivat tiensä päässä.
Taas toimii kuin uusi.

Kyl mä sen avasin, mutta päällisin puolin tuon vehkeen konkissa ei näkynyt sanottavaa. Saattoi niissä tietty silti olla, vaikkei mitään pullistelua näkynyt. Netistä tutkailin että muitakin todennäköisiä vikaantuvia syypäitä oli tossa mallissa joku kortti jota ei kotikonstein korjata, varaosa olis ollu vähän kalliimpi. En sitten jaksanut ruveta kokeilemaan, Samppa sai kenkää. Ei mua mokoma vanha paksu paljon virtaa vievä romu niin paljoa kiinnostanut. Uusi ohut oli paljon kivampi laittaa seinälle.

Både

Kylmämestari

pamppu sanoi:
Kyl mä sen avasin, mutta päällisin puolin tuon vehkeen konkissa ei näkynyt sanottavaa. Saattoi niissä tietty silti olla, vaikkei mitään pullistelua näkynyt. Netistä tutkailin että muitakin todennäköisiä vikaantuvia syypäitä oli tossa mallissa joku kortti jota ei kotikonstein korjata, varaosa olis ollu vähän kalliimpi. En sitten jaksanut ruveta kokeilemaan, Samppa sai kenkää. Ei mua mokoma vanha paksu paljon virtaa vievä romu niin paljoa kiinnostanut. Uusi ohut oli paljon kivampi laittaa seinälle.

Joku ilkeäkielinen sanoi minulle että noissa vehkeissä on tarkoituksella hieman alimittaiset konkat jotta saadaan tavara kiertämään riittävän usein..

VesA

In Memoriam

Både sanoi:
Joku ilkeäkielinen sanoi minulle että noissa vehkeissä on tarkoituksella hieman alimittaiset konkat jotta saadaan tavara kiertämään riittävän usein..

Sehän oli jatkoajalla.. nykyään kodinkoneet tehdään kestämään 5 vuotta, kännyt 1.5v.

T

Turska

Vieras

Mites puhelimille voidaan antaa 2 vuoden takuu jos ne on suunniteltu kestämään vain 1 ½ vuotta..? Tuskin niissä niin paljon ilmaa on hinnassa että voidaan uusi laite antaa tilalle/tehdä 200€ arvoinen korjaus

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

Turska sanoi:
Mites puhelimille voidaan antaa 2 vuoden takuu jos ne on suunniteltu kestämään vain 1 ½ vuotta..?

Eikös noissa ompuissa ole vain 1v takuu ???

VesA

In Memoriam

Turska sanoi:
Mites puhelimille voidaan antaa 2 vuoden takuu jos ne on suunniteltu kestämään vain 1 ½ vuotta..? Tuskin niissä niin paljon ilmaa on hinnassa että voidaan uusi laite antaa tilalle/tehdä 200€ arvoinen korjaus

On niissä, puhelimen osat maksavat muutamia kymppejä, kalliemmissa ehkä satasen. Eihän se, että suunitteluikä on 1,5 vuotta tarkoita että ne kaikki hajoavat silloin, vaan todellinen jakauma sen jälkeen on aika lavea. Systeemi kannattaa parhaiten niin, että takuuaikana puhelimista palautuu 20-30%, loput sitten hajoavat suht pian takuuajan jälkeen ja ihminen ostaa kalliilla uuden. Jotkut yksilöt voivat kestää kauankin, mutta ne on tehty kulumaan käytössä ja korjaaminen on yritetty saada kalliiksi ja hankalaksi.

D

Deleted member 1344

Vieras

VesA sanoi:
On niissä, puhelimen osat maksavat muutamia kymppejä, kalliemmissa ehkä satasen.

Kalleimmissa malleissa menee yli kahdensadan dollarin. Tässä olisi pari viitettä:
http://www.macrumors.com/2015/09/30/iphone-6s-plus-component-costs/
http://www.forbes.com/sites/chuckjones/2014/09/24/apples-iphone-6-teardown-and-other-costs-analysis/#7dca428b7232

pamppu

Hyperaktiivi

Både sanoi:

Tämä Samsung oli juuri niitä. Muistaakseni joku asian tutki paremmin ja totesi että oliko nyt 10V luokitellut napit linjassa jossa esiintyi jopa 16V jännitteitä. Kestää jokusen vuoden, mutta kypsyy. Huijaushan tuokin, yksi syy sille että Samsung on ostopannassa mulla.

J

jm82

Vieras

Turska sanoi:
Kai ne tyyppiviat yritetään korjata seuraavaan puhelin malliin. Mutta puhelimen akku tuskin kestää 2 vuotta kovaa käyttöä uudenveroisessa kunnossa. Esim applessa ei saa akkua vaihdettua. Pitää vaihtaa sitten koko laite ja vuoden välein tulee aina parempi uudistettu malli myyntiin.
Samsungilla näyttää olevan 7 vuosi menossa galaxy s7 mallissa. Iphonessa taitaa tulla joka toinen vuosi S malli ja joka toinen vuosi vaihtuu koko numero.

Koska joka vuosi tulee uusi malli, niin 1.5 vuoden suunniteltu kestoaika kuulostaisi aika järkevältä. Kuluvia osiahan noissa ei ole muuta kuin akku vain.

Appleahan ei oikein helpolla voi korjata. Erikois ruuvit ja liimattu kiinnitys. Eli ne on tehty kertakäyttöisiksi.

Både

Kylmämestari

pamppu sanoi:
Tämä Samsung oli juuri niitä. Muistaakseni joku asian tutki paremmin ja totesi että oliko nyt 10V luokitellut napit linjassa jossa esiintyi jopa 16V jännitteitä. Kestää jokusen vuoden, mutta kypsyy. Huijaushan tuokin, yksi syy sille että Samsung on ostopannassa mulla.

Se on juuri näin.

D

Deleted member 1344

Vieras

TV-dokumentin mukaan Samsung oli sijoittanut virtalähteen kondensaattorit suoraan jäähdytyselementtien yläpuolelle, eli lämpimimpään mahdolliseen paikkaan. Lisäksi kondensaattoreiden luokitus oli sellainen, että niiden odotettu elinikäkin ko. lämpötilassa oli vain muutamia vuosia. Parilla kymmenellä sentillä olisi saanut laadukkaammat kondensaattorit jotka olisivat kestäneet ongelmitta ko. paikassa. Tai sitten olisi voinut suunnitella virtalähteen komponenttien sijoituksen eri tavalla.

pamppu

Hyperaktiivi

jm82 sanoi:
Appleahan ei oikein helpolla voi korjata. Erikois ruuvit ja liimattu kiinnitys. Eli ne on tehty kertakäyttöisiksi.

Tietoon perustumatonta propagandaa. Netissäkin pilvin pimein mainostaa korjaajia. Näytöt, akut, kuoret, liittimet, kaikki saa vaihdettua aivan kuten muissakin. Monissa pajoissa odottaessa ja hyllyssä osia.

Edellinen Iphone 4 kesti mulla työkäyttöä 4 vuotta. Siinä vaiheessa akun kesto oli hiipunut, mutta oli se vieläkin käyttökelpoinen. Vaihtoon meni jo sen takia että tehot ja näyttö ei vastannut nykypäivää, eli ominaisuudet loppui ennenkuin laitteen akusta tuli ongelma.

Vastaavasti mulla on työkäytössä 2010 mallin macbook pro. Alunperin 10 tunnin akku jaksaa vielä kuutisen tuntia, enemmän kuin useimmat peeceet uutena. Samanikäistä toisen merkkistä läppäriä ei liene meidän firmassa kellään, mutta tuo on ihan ok, ei mekaanista vikaa, uusin os x sisässä, kaikki pelaa.

J

jm82

Vieras

Mulla särkyi galaxy s2 kun se kastui. Nyt on ollut vanha s3 malli. Se s3 taitaa olla vajaa neljä vuotta vanha malli ja alkuperäinen akku alkoi olla aivan vaihtokunnossa. Siinä akku on kyllä vaihdettavissa koska on niin vanha malli. Uusissa taitaa olla kiinteä akku samoin kun iphonessakin.

Tietysti ne korjata voi mutta vähän on haasteellista. Johonkin vähemmän vaativaan käyttöön se iphone 4 vielä menee hyvin kun vaan akun uusii siihen. En muista maksaisiko uusi akku jotain kympin.

VesA

In Memoriam

pamppu sanoi:
Tietoon perustumatonta propagandaa. Netissäkin pilvin pimein mainostaa korjaajia. Näytöt, akut, kuoret, liittimet, kaikki saa vaihdettua aivan kuten muissakin. Monissa pajoissa odottaessa ja hyllyssä osia.

No 17" 2010 macbook pron kanssa tätä kirjoittelen.. mutta onhan tässäkin noita applemaisuuksia. Tässä on esmes ocz:n ssd, sille Apple ei laita oma-alotteisesti trimmiä päälle.. omille levyilleen laittaa. Jos vehkeeseen kytkee kolmannen osapuolen USB3-laitteen joka osaisi UASPia sille ei moisia ajureita nostella... pientä kiusaa koko ajan. Ikävin temppu oli se kun Apple lupaa kysymättä poisti tästä koneesta Javan.

Tuon kännykän korjauserehdyksen Apple on nyt yrittänyt korjata, uusissa malleissa on sisällä reilusti epoksiliimaa osien vaihtoa haittaamassa. Tästä toisesta tempusta Apple sentään joutui perääntymään: " In response to an investigation that I assisted The Guardian with, Apple confirmed that Error 53 was real, and it targeted phones that had been repaired by anyone other than Apple." Error 53 siis kivetti puhelimen.

T

Turska

Vieras

Aivan onhan tuossa 1 ½ vuoden käyttöiässä sitten järkeä.. tai sitten ei.. :(

Joissakin puhelimissa ja tableteissa joista ei saa takakuorta auki ilman työkaluja taisi olla ominaisuus joka hajottaa/pimentää laitteen, jos omatoimisesti lähtee availemaan, muistankohan oikein?

J

jarkki

Vieras

VesA sanoi:
Sehän oli jatkoajalla.. nykyään kodinkoneet tehdään kestämään 5 vuotta, kännyt 1.5v.

Valitettavan totta, suurin osa kulutuselektroniikasta ja kodinkoneista suunnitellaan lyhytikäisiksi nykyään. Taitaa Miele olla ainoa joka edelleen mainostaa tuota testeihin perustuvaa 20 vuoden laskennallista käyttöikää http://miele20years.com.au/.

Kohta vaihtuu känny. Nyt vielä käytössä oleva Suomessa tehty nokialainen on vuodelta 2009, kolmas akku menossa ja ollut tosiaan päivittäisessä käytössä. Saas nähdä kauan Korean ihme kestää...

J

jolla

Vieras

en nyt haluaisi pilata iloa että samsung on se paska laite, enkä nyt kummemmin ole sen puolestapuhuja mutta
minulla on 46" siltä ajalta kun niissä telkuissa ei ollut minkäänlaista digiviritintä, eikä ensimmäistäkään vikaa ole ollut, digiboxina oli ensin nokia jonka kyrvähtäessä ostin samsungin blurayn, eikä sekään ole oirehtinut
naapurin sony on sitävastoin syönyt monta 250€ euosta ja nyt on pysyvästi keltainen

K

Kaarina

Vieras

jarkki sanoi:
Valitettavan totta, suurin osa kulutuselektroniikasta ja kodinkoneista suunnitellaan lyhytikäisiksi nykyään. Taitaa Miele olla ainoa joka edelleen mainostaa tuota testeihin perustuvaa 20 vuoden laskennallista käyttöikää http://miele20years.com.au/.
Meillä Mielen pyykkikoneella ikää 29 vuotta, käy ja kukkuu yhtä hyvin kuin uutenakin.
Electrolux pakastearkku josta 60-luvun loppupuolelta, minkäänlaista vikaa ei ole ollut koko aikana.

Tabuli

Jäsen

Hiljaista ollut tässä, mutta kuitenkin..
Alle 3v vanha Hotpointin pyykkikoneen rummunlaakeri pitää melkoista mekkalaa. Huolto sanoo ettei kannata ruveta korjaamaan.
Kone pyörii päivittäin, joten ei aikaa ruveta purkamaan ja tutkimaan jos itse saisi laakerit vaihdettua.

Tilasin sitten Mielen koneen tilalle kun 10v:n takuunkin sai kyseiselle masiinalle. Olihan se kalliimpi kuin hottentontti, mutta jos se sen 10vuotttakin toimii niin tulee halvemmaksi ku halvat kerttakäyttöpaskat.
Hotpointti maksoi kuitenkin muistaakseni joku 600€ ja mielelle tuli hintaa 1600€..

Ismo67

Vakionaama

Laitatko hieman lisätietoa, miten saa 10 vuoden takuun koko tuotteelle ja mitä se tarkalleen kattaa?
Kaikki korjauksetko 10 vuoden ajan koskien kaikki liikkuvat, käsinkosketeltavat, kemiallisesti rasitteiset osat?

Morjens_1

Aktiivinen jäsen

https://www.miele.fi/c/laajennettu-takuu-479.htm

https://www.miele.fi/media/domestic_fi/media/files/download/MSC_Terms_and_Conditions_FI.pdf

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

Myös Samsung antaa kylmäkoneidensa invertterikompuroille 10v takuun ja mikäpä muu noissa juuri kuluukaan. Ex. pakastimestakin kun meni just nimenomaan kompura, niin aika vahva myyntiargumentti tuo Samsungin takuu kyllä oli :)

Ismo67

Vakionaama

Morjens_1 sanoi:
https://www.miele.fi/c/laajennettu-takuu-479.htm

https://www.miele.fi/media/domestic_fi/media/files/download/MSC_Terms_and_Conditions_FI.pdf

Koskee ainoastaan malleja: WKG 130, WKH 131 WPS, WKH 132 WPS WMW 960 WPS JOTKA OSTETTU GIGANTISTA AIKAVÄLILLÄ 6.8-31.12.2016

Back
Ylös Bottom