Vs: Kommentointi - Chunlan
Juu.. ei niistä kannata hötkyillä kuin harrastusmielessä.
Minulla on nytkin pörräämässä moniaita vuosia (olisko 8 ) yhteen menoon päällä ollut pikku-ulti, Gree on/off. Jos pahalla säällä sataa vaakasuoraan jotain tahmeaa hiutaletta se rakentaa ympärilleen kuoren ja sulattaa sen ja kennon väliin isohkon raon.. eikä se kuori siitä sitten mihinkään sulatuksella enää lähde. Tuo on sellaista mallia jossa ei taida olla ulkoyksikössä yhtään anturia, se sulattaa jos sisäyksikkö ei saa sen mielestä hommiaan tehtyä. Eli sulatushuijaus on se että otetaan sisäyksikön lämpöanturista sormilla kiinni.. vehje luulee että kennon lämpötila romahti ja panikoi.
SPP sanoi:"Asennuskeliä saat odottaa muutaman päivän vielä.."
Näin on, odotellaan kevään lämpimiä päiviä.
Hakiessani pumpun, kontissa oli ehkä kolmekymmentä laitetta, joten vielä on saatavilla.
Olen harjoitellut näiden ilmalämpöpumppujen kanssa ehkä kymenen vuotta.
Minusta sulatuksesta ei kannata kantaa huolta ennekuin kone alkaa jäätyä todella umpeen ja ulkotuuletin (melkein) kolisee jäämassoihin. Näin teki muinainen on/off Ultimate mutta vain lähellä nollaa, kun ilman kosteus oli 100% tienoolla ja taloa lämmiteltiin myös uunilla, jolloin lämmön tarve ei ollut kovin suuri.
Jos lämmöntarve on vähäinen, laite voi jättää sulattamatta vaikka kenno on jo täysin tukossa, kun se silti saa haluamansa lämpövirran huurteen läpi. Jos nostat pyyntilämpöä, ja vähennät muuta lämmitystä, sulatus voisi lähteä käyntiin toivotulla tavalla.
Juu.. ei niistä kannata hötkyillä kuin harrastusmielessä.
Minulla on nytkin pörräämässä moniaita vuosia (olisko 8 ) yhteen menoon päällä ollut pikku-ulti, Gree on/off. Jos pahalla säällä sataa vaakasuoraan jotain tahmeaa hiutaletta se rakentaa ympärilleen kuoren ja sulattaa sen ja kennon väliin isohkon raon.. eikä se kuori siitä sitten mihinkään sulatuksella enää lähde. Tuo on sellaista mallia jossa ei taida olla ulkoyksikössä yhtään anturia, se sulattaa jos sisäyksikkö ei saa sen mielestä hommiaan tehtyä. Eli sulatushuijaus on se että otetaan sisäyksikön lämpöanturista sormilla kiinni.. vehje luulee että kennon lämpötila romahti ja panikoi.