MSZ-LN - käyttökokemukset

K

K-rauta Kotka

Vieras
Vs: MSZ-LN

mazottaja sanoi:
Pitääpä lukea. Vai buuttailua pari kertaa viikkoon..
Toimiiko tässä se etänä "wifi " ;D Gree ajattaa aina mökille ja vähintää puolen tunnin odottelu.
Nyt kun saisivat ilpon asennettua olis 10 viikolla aikaa testailla.
Laitto kukaan päivityksestä tietoo maahantuojalle vai laitanko tietoo sinnekin ja vastasko ne mitään muuta kuin pyörittelivät peukaloita . Pyysin asentaja liikettä ottamaan yhtettä. Olishan se etua niillekin koska tuntuu ilpo kauppa käyvän ja myyntiä tämä edistää jos laittee toimis. Vastauksia ei ole tullut.

Tuntu asia olevan tiedossa, kun kysyin. Infoa tulee myöhemmin, mut ei kerrottu milloin?

mazottaja

Aktiivinen jäsen

Mistä tuollaista tietoa sait. Mun huolto/asentaja liike just kirjotteli mulle sähköpostia että tehtaalta ei ole maahantuojalle ohjeita tullut maahantuojan mukaan... ::)
Ohjeistaako ne vain hurreja. Kyl nyt haisee palaneen käry ::)

pamppu

Hyperaktiivi

mazottaja sanoi:
Mistä tuollaista tietoa sait. Mun huolto/asentaja liike just kirjotteli mulle sähköpostia että tehtaalta ei ole maahantuojalle ohjeita tullut maahantuojan mukaan... ::)
Ohjeistaako ne vain hurreja. Kyl nyt haisee palaneen käry ::)

Se on selvä että jossain käryää, kun maksumieheksi joutuvat tahot pohtivat miten välttää yleinen kohu, jonka jälkeen kaikki vaatii päivitystä. Pikku juttu toimittaa muutamalle pyytäjälle päivitys, kunhan isot massat eivät tajua mitään. Sitten kun iltalehdessä on otsikko "Tuhansissa uusissa Mitsubishi Electric ilmalämpöpumpuissa tuotevirhe, vaatii asentajan kotikäynnin", on myöhäistä...

H

HKS

Vieras

Löydettyäni ja luettuani keskustelua LN sulatuksista, ajattelin myös rekisteröityä ja kommentoida aiheeseen. Täälläkin nimittäin löytyy myös viime alku syksystä asennettu LN 35 malli, joka kovemmilla pakkasjaksoilla nilkuttaa jo foorumilla esille tullutta puolen tunnin käynti jaksoja, joiden perään sulatus. Esimerkiksi tänään tuli kellotettua 3 lämmitys ja sulatus väliä sisäyksikön puhaltimen sammutus ja kännistyksen toimiessa merkkinä. Joka kerta sulatus kesti noin 6,5 minuuttia (plus/miinus 10 sekuntia) ja vastaavasti lämmitys jaksot 32 minuuttia (plus/miinus 10 sekuntia), joten eipä lämmitysjaksot mihinkään pidenny. Silmämääräisesti sulatus vesiä ei tainnut tulla edes yhtä desiä. Mittausjakson aikana ulkolämpötila -16 C (oma mittari), kastepiste -22,5 C ja kosteus 58% ilmatieteenlaitoksen mukaan. Jotain koodia taitaa siis olla vinossa LN:n ohjaimissa. Kertokaahan foorumille tilannetta, kun ja jos joku saa aikanaan virallista tietoa mahdollisesta korjauspäivityksestä. Saisi vain tuon pumpun kahvitauot vähenemään.

pumpauttaja

Aktiivinen jäsen

HKS sanoi:
Löydettyäni ja luettuani keskustelua LN sulatuksista, ajattelin myös rekisteröityä ja kommentoida aiheeseen. Täälläkin nimittäin löytyy myös viime alku syksystä asennettu LN 35 malli, joka kovemmilla pakkasjaksoilla nilkuttaa jo foorumilla esille tullutta puolen tunnin käynti jaksoja, joiden perään sulatus. Esimerkiksi tänään tuli kellotettua 3 lämmitys ja sulatus väliä sisäyksikön puhaltimen sammutus ja kännistyksen toimiessa merkkinä. Joka kerta sulatus kesti noin 6,5 minuuttia (plus/miinus 10 sekuntia) ja vastaavasti lämmitys jaksot 32 minuuttia (plus/miinus 10 sekuntia), joten eipä lämmitysjaksot mihinkään pidenny. Silmämääräisesti sulatus vesiä ei tainnut tulla edes yhtä desiä. Mittausjakson aikana ulkolämpötila -16 C (oma mittari), kastepiste -22,5 C ja kosteus 58% ilmatieteenlaitoksen mukaan. Jotain koodia taitaa siis olla vinossa LN:n ohjaimissa. Kertokaahan foorumille tilannetta, kun ja jos joku saa aikanaan virallista tietoa mahdollisesta korjauspäivityksestä. Saisi vain tuon pumpun kahvitauot vähenemään.

Jos ja kun tuosta päivityksestä ei meille ilmoitella, niin kannattaa rohkeesti pyytää pumpun asentanut taho paikan päälle toteamaan vika niinkuin maahantuoja ohjeistaa. Mitsun piikkiin se menee kun asentajat ympäri maan kellottaa sekuntikellolla lämmitys ja sulatus jaksoja ja toteaa vian.

H

HKS

Vieras

pumpauttaja sanoi:
Jos ja kun tuosta päivityksestä ei meille ilmoitella, niin kannattaa rohkeesti pyytää pumpun asentanut taho paikan päälle toteamaan vika niinkuin maahantuoja ohjeistaa. Mitsun piikkiin se menee kun asentajat ympäri maan kellottaa sekuntikellolla lämmitys ja sulatus jaksoja ja toteaa vian.

Tarkoitus on olla yhteydessä asennuksen suorittaneeseen liikkeeseen. Jäi tämä jostain syystä mainitsematta aikaisemmassa viestissäni. Vaikuttaa kuitenkin kirjoitusten perusteella, ettei yksiselitteistä vastausta vain ole viel tullut eri tahojen kysyessä, joten lähinnä vain ennakkotapauksesta mahdollisesta korjauksessa olisi mukava kuulla.

puu

Aktiivinen jäsen

Tein IVO-resetin reilu kolme vuorokautta sitten. Resetin jälkeen sulatusväli lyheni 90 -> 70 minuuttiin, minkä jälkeen se on pysytellyt koko ajan 70 minuutissa. Lämpötila on ollut välillä -8..-22°C. Tuntuu että tuo logiikka toimii jollain tavoin oikein sulatusvälin lyhentämisessä, mutta se ei sitten osaa pidentää sulatusväliä käytännössä ollenkaan.

Mitsu on selvästi säästänyt testauksessa, kun tällaista bugia ei ole huomattu ennen vehkeen myyntiinlaittoa. Tuntuu olevan tämän päivän tapa testata loppukäyttäjillä. Riskinsähän tällaisessa toiminnassa on, ja riski näyttäisi tässä tapauksessa realisoituneen. Mitsu saa sen lystin kustantaa...

pumpauttaja

Aktiivinen jäsen

Jaah.. Nyt se sitten taisi hajota. Tai sitten se on muuten vaan seonnut. Eilen kellotin yhen lämmitysvedon, se oli 1t50min. Tänään kellotin kaks vetoa, toinen tasan 2t ja seuraava 2t24min. Että se siitä 80min maksimi lämmitysjaksosta ??? Mitään muutoksia en ole tehnyt tuon sivun 18 jälkeen.
No eipä siinä kyllä lämmintä puhaltelee :cool:

pamppu

Hyperaktiivi

Rykäisin vanhan FD25:en lämmityskäyttöön. 17-20 pakkas-asteen välimaastossa näkyy tekevän kellon perässä sulatuksia. 2h 30min tasan.

puu

Aktiivinen jäsen

pumpauttaja sanoi:
Jaah.. Nyt se sitten taisi hajota. Tai sitten se on muuten vaan seonnut. Eilen kellotin yhen lämmitysvedon, se oli 1t50min. Tänään kellotin kaks vetoa, toinen tasan 2t ja seuraava 2t24min. Että se siitä 80min maksimi lämmitysjaksosta ??? Mitään muutoksia en ole tehnyt tuon sivun 18 jälkeen.
No eipä siinä kyllä lämmintä puhaltelee :cool:
Ettei aurinko paistanut ulkoyksikköön?

A

arska75

Vieras

Hyvin on ln lämmittänyt,-30c ja pyynti 26 puhallus täysillä. Edellinen heavy srk hyytyi jo -15c.

H

Huokata

Vieras

meillä erillaista kokemusta Hevin 25 pumppu painaa lämpöä 48min ja sitten sulatus noin 4min, mutta Mitsun LN käy puolentunnin välein keittämässä perunoita, hevi tekee hiljaa sulatuksen kun taas tuo electric kuulostaa oikeasti siltä, että rupesi perunoiden keittoon.

puu

Aktiivinen jäsen

pumpauttaja sanoi:
Katso sivu 18. Tuohon lisäksi parin kolmen päivän välein ivo boot niin pysytään 60-80min lämmitys jaksoissa. Oon tainnut aiemminkin sanoa että tässä mallissa riittää kun kakesta sammuttaa pumpun hetkeksi. Elikkä ei tarvi sulaketta renata.
Eipä tunnu itselläni auttavan pelkkä kaukosäätimestä on/off. Nyt sulatusväli oli lyhentynyt taas 50 minuuttiin (anturi siirretty), vaikka sulatusjäätä kerääntyy todella vähän. Kokeilin tänään viimeksi niin, että laitoin kaukosäätimestä off ja 2 minuutin päästä takaisin on. Tämän jälkeen sulatukset jatkoivat 50 minuutin sykleissä.

Pakko tähän on joku tolkku saada, eli se softapäivitys. En tiedä tekeekö pumpullekaan hyvää pakkasella käynnistellä parin päivän välein.

pumpauttaja

Aktiivinen jäsen

puu sanoi:
Eipä tunnu itselläni auttavan pelkkä kaukosäätimestä on/off. Nyt sulatusväli oli lyhentynyt taas 50 minuuttiin (anturi siirretty), vaikka sulatusjäätä kerääntyy todella vähän. Kokeilin tänään viimeksi niin, että laitoin kaukosäätimestä off ja 2 minuutin päästä takaisin on. Tämän jälkeen sulatukset jatkoivat 50 minuutin sykleissä.

Pakko tähän on joku tolkku saada, eli se softapäivitys. En tiedä tekeekö pumpullekaan hyvää pakkasella käynnistellä parin päivän välein.

Kokeile ens kerralla pitää sammuksissa vähän kauemmin jos sillä ois vaikutusta. Mä oon pitäny varmaan 5-10min. En tiedä, sekava laite :D

MeKa

Jäsen

Tervehdys kaikille,tuore foorumilainen ilmoittautuu!

Eksyin vahingossa näille sivuille,kun hain lisätietoa uusista pumpuistani.Minulla on ollut nyt reilu pari viikkoa käytössä 2 kpl Ln-25 sarjan pumppua,jotka hommasin vanhojen pumppujen tilalle.Ajattelin laittaa myös oman lusikkani soppaan
Eli olen nyt jonkin aikaa seuraillut näitten toimintaa ja tähän mennessä olen ollut aikalailla tyytyväinen.Nämä meikäläisen pumput eivät ainakaan vielä harrasta mitään nopean syklin sulatuksia,vaan aikalailla tasaiseen noin 2h sulatusvälilä ollaan menty.En toki ole koko ajan pumppujen vieressä kuulostelemassa,vaan tässä kun iltaa istun television ääressä,niin ”perunat kiehuvat”tuolla katon rajassa pari kertaa klo 20-24 välisenä aikana.
Lämpöä tuntuu noista ihan hyvin irtoavan näilläkin keleilläSulatus on kyllä toisaalta melko kovaääninen tapahtuma ja siinä vanhat värkit olivat etevämpiä.
Torpassani hoidan lämmityksen niin,että öljyllä pidän lattiavesikierrot pienellä ja näillä pumpulilla sitten nostan ne muutaman asteen haluttuun lämpötilaan.Alakerran pyynti on 23 ja yläkerran 22,puhallus kummassakin 3 nopeudella.Kummassakin pidän I-seen päällä,koska muuten takan lämmitys ym muut sekoittavat lämpötilan säätöä,jos imuilmasta mitataan.Ainakin mielestäni toimii paremmin ja lämpö jakautuu muihin huoneisiin paremmin.
Eli en ole kokenut mitään ongelmia liittyen tiheisiin sulatuksiin.Tiedä sitten käytänkö näitä väärin
Näiden valmistusajankohta on 09/17,eli voisiko näissä sitten olla jo uudempaa softaa sisällä?
Ja tosiaan mitään tyhjäkäyntiä nämä eivät käy,koska lämmitettävää kuutiota on ja ulkoyksiköt pitävät aika kovaa rallia näin 20 asteen pakkasilla.

puu

Aktiivinen jäsen

Nyt on ilmeisesti kuun asento kohdillaan, kun eilisen IVO-resetin jälkeen on sulatellut 90 minuutin välein. Tuo tuntuisi olevan joninlainen kalteva taso. Kun sulatusväliä tihennetään jostain syystä, ei ole enää paluuta muuta kuin resetillä tai sillä, että lämpötila käy tarpeeksi plussan puolella.

Oma LN25 on valmistetu (ainakin sisäyksikkö) 8/2017. Olisiko noissa 9/2017 eteenpäin sitten jo parempi softa? Laittakaahan tänne noita valmistusajankohtia LN-pumpuistanne sulatuskokemusten yhteyteen.

pamppu

Hyperaktiivi

Jos tuo 9/17 ikäraja pätee, niin siinä jo tälläkin foorumilla ainakin yhdet kaupat olis ehkä voitu perumisen sijaan viedä maaliin jos valmistaja ja maahantuoja keskustelisivat keskenään ja tietäisivät yhtään mitään myymistään laitteista. Jos maahantuojilla ja myyjillä olisi ollut tiedossa tämä upgrade...

puu

Aktiivinen jäsen

Itse tein kaupat pumpusta joulukuun 2017 alkupuolella. Sisäyksiköksi oli tarkoitus tulla lumenvalkoinen (se halvin). No, asentaja sitten soitteli että maahantuojalta on loppu nuo lumenvalkoiset kovan kysynnän takia, ja että tästä syystä saisi helmenvalkoista samaan hintaan. Tämähän meille sopi oikein hyvin, koska saatiin hienompi sisäyksikkö samaan hintaan.

No, tässä rupesi nyt tämän keskustelun tiimoilta sitten mietityttämään, että jos olisin odottanut että varastoon tulee uutta erää, olisiko tämä ollut toimivammalla softalla. Erityisen mielenkiintoista tästä tekee sen, jos maahantuojalla on ollut tiedossa että vanhemmissa on huonompi softa, ja ovat siitä syystä tarjonneet semmoisen pois varastosta halvemmalla...

Silkkaa spekulointiahan tämä on, mutta sitä se on niin kauan kunnes maahantuojalta saadaan selkeä vastaus tähän sotkuun.

Mikko86

Jäsen

Itselläni sisäyksikkö 09/2017 ja melko tiheään on sulatellut (n.30-40min) välein. Mielenkiinnolla odotan josko tähän saisi jonki softapäivityksen, jolla tuo ongelma poistuisi.

bastor

Jäsen

Eilen mulle asennettu MSZ-LN35VGHZ, ja nyt kun katsoin niin sisäyksikkö on valmistettu 9/2017 ja ulkoyksikkö 8/2017
Mietin tässä vielä tapaa jolla saisin datana laitteen sulatusvälit, en ala istumaan laitteen vieressä kello kädessä.

MeKa

Jäsen

Tekeekö tämä laite välillä sulatuksen hiljaisesti,vai onko aina sellainen vedenkeittimen ääni?
Tuli vaan mieleen,että jos missaan välillä sulatuksen ja siksi välit ovat mulla niin pitkät...

En ole tosiaan kellon kanssa seissyt vieressä,kun asia ei ole minua häirinnyt,eikä kämpän lämpötila heittele sulatusten vuoksi.
Sellainen harmi oli aluksi,että MELCloud näytti hämmästyttävän pieniä kulutuslukema.Käytin sulakkeet alhaalla ja sen jälkeen lukemat olleet realistisempia.Alakerran sisäyksikkön puhallin pitää myös välillä pientä napsutusta ja jos alkaa häiritä,niin otan myyjäliikkeeseen yhteyttä ennen kuin takuu umpeutuu.

Sellainen tuli mieleen,että en ollut asennuspäivänä seurailemassa asentajan hommia,kun olin itse duunissa.Saattaahan toki olla,että silloin livahti koneisiin uusi softa.Jos sellaista nyt yleensäkään on edes olemassa....

M

MPJ

Vieras

Toissapäivänä sammuttelin kaukosäätimen kautta virrat aiemman IVO-resetin sijaan, nyt on menty 90 min sulatusväleillä... Tämä on jo parempi, kuin aiemmat 30 min vedot.Eilen aamulla oli menny jonkin aikaa 70 min väleillä siirtyen iltapäivällä 90 min, ja jatkuen yön yli. Pakkasta yön ja aamun aikaan -26. Sitä softapäivitystä varmaan saa odottaa jonkun aikaa, tiedustelin tuesta onko heillä tietoa asiasta. Vastaus oli tähän suuntaan; ei ole oltu tehtaalta heihin yhteydessä, eikä uutta kerrottavaa tästä asiasta...
Sisäyksikkö 7/17 ja ulko 04/17

A

arska75

Vieras

Hyvin ln25 on hoitanut lämmityksen jopa-30c,ollut päälämmönlähde yhden sähköpatterin ollessa päällä. Sulatukset puolen tunnin välein,mutta mitä se haittaa?!

timbba

Vakionaama

arska75 sanoi:
Hyvin ln25 on hoitanut lämmityksen jopa-30c,ollut päälämmönlähde yhden sähköpatterin ollessa päällä. Sulatukset puolen tunnin välein,mutta mitä se haittaa?!

Jos se toimisi fiksummin, niin säkin varmaan saisit ottaa tuon yhden sähköpatterin pois päältä ;D. Sitä se haittaa..

Edit: Oma Panasonic meidän asunnossa yksinään jaksoi -16C ilman modauksia, mutta modauksien kera mennään hiukan yli kakskymppiset pakkasetkin vielä. Esim. tänäkään vuonna en ole viel kertaakaan laittanu pattereita päälle vaikka ollaan ~50h oltu alle -20C

pumpauttaja

Aktiivinen jäsen

Laittakaahan joku ruotsia osaava tuonne jantin vinkkaamaan osoitteeseen tiedustelua. " Lisätietoja päivityksestä antaa varmaankin Mitsubishi Electric Scandinavia
https://mitsubishivillavarme.se/kontakt/ "

puu

Aktiivinen jäsen

arska75 sanoi:
No vaikka -15°C tuon pitäisi tuottaa 3,2kW lämmitystehoa 2,5 COP:lla. Jos 10min sulatus tapahtuu 40 minuutin välein, tuottaa pumppu lämpöä 9,6kWh vähemmän päivässä kuin se tuottaisi 80 minuutin sulatusvälillä (10min sulatus). Pumppu käyttäisi tähän COP 2,5:llä 3,84kWh kun taas suoralla sähköllä menee se 9,6kWh. Menetät siis päivässä 5,76kWh ilmaista lämpöenergiaa. Kuukaudessa se tekisi 173kWh.

pumpauttaja

Aktiivinen jäsen

puu sanoi:
No vaikka -15°C tuon pitäisi tuottaa 3,2kW lämmitystehoa 2,5 COP:lla. Jos 10min sulatus tapahtuu 40 minuutin välein, tuottaa pumppu lämpöä 9,6kWh vähemmän päivässä kuin se tuottaisi 80 minuutin sulatusvälillä (10min sulatus). Pumppu käyttäisi tähän COP 2,5:llä 3,84kWh kun taas suoralla sähköllä menee se 9,6kWh. Menetät siis päivässä 5,76kWh ilmaista lämpöenergiaa. Kuukaudessa se tekisi 173kWh.

Siinähän se tulikin. Ja todellisuudessa ero saattaa olla vieläkin suurempi kun otetaan huomioon että monessa ilpissä hyötysuhde vaan paranee puolen tunnin lämmityksen jälkeen. Toki mulla ei ole tietoa käykö ln mallin kanssa näin.
Tänään kellotin kaksi vetoa, toinen 2t28min ja toinen 2t24min. Tuo ensimmäinen on pisin mitä mä olen koskaan kellottanut. Sunnuntain jälkeen ei ole boottailtu tai tehty muutakaan.
Joka tapauksessa vois melkein sanoa että eroa on kun yöllä ja päivällä 30min vs. yli 2t jaksot. Lämmintä riittää nyt.
Eroa on myös mukavuudessa. Jos koko kämppää lämmitetään yhdestä pisteestä niin sulatus tekee heti viileän tunteen vaikka lämpöä on yli 22. Ainakin minun vanhassa torpassa näin.

pumpauttaja

Aktiivinen jäsen

pumpauttaja sanoi:
Siinähän se tulikin. Ja todellisuudessa ero saattaa olla vieläkin suurempi kun otetaan huomioon että monessa ilpissä hyötysuhde vaan paranee puolen tunnin lämmityksen jälkeen. Toki mulla ei ole tietoa käykö ln mallin kanssa näin.
Tänään kellotin kaksi vetoa, toinen 2t28min ja toinen 2t24min. Tuo ensimmäinen on pisin mitä mä olen koskaan kellottanut. Sunnuntain jälkeen ei ole boottailtu tai tehty muutakaan.
Joka tapauksessa vois melkein sanoa että eroa on kun yöllä ja päivällä 30min vs. yli 2t jaksot. Lämmintä riittää nyt.
Eroa on myös mukavuudessa. Jos koko kämppää lämmitetään yhdestä pisteestä niin sulatus tekee heti viileän tunteen vaikka lämpöä on yli 22. Ainakin minun vanhassa torpassa näin.

Mikko86

Jäsen

pumpauttaja sanoi:
Siinähän se tulikin. Ja todellisuudessa ero on varmasti vieläkin suurempi kun otetaan huomioon että monessa ilpissä hyötysuhde vaan paranee puolen tunnin lämmityksen jälkeen. Toki mulla ei ole tietoa käykö ln mallin kanssa näin.

Miten pumpun lämmitysjaksot on yhtäkkiä pidentyneet noin paljon, vaikka mitään muutoksia ei ole tehty ? Vai olikos nuo LN25 mallin kellotuksia?

pumpauttaja

Aktiivinen jäsen

Mikko86 sanoi:
Miten pumpun lämmitysjaksot on yhtäkkiä pidentyneet noin paljon, vaikka mitään muutoksia ei ole tehty ? Vai olikos nuo LN25 mallin kellotuksia?

Juu ln25. Tätä mun pumppua on modattu. Viimeisin modaus löytyy sivulta 18. Eli sulatus anturia ja ulkolämpötila anturia siirrelty. Nyt viikolla pumppu on jotenki seonnut ja alkanut vetää noita pitkiä siivuja.

MeKa

Jäsen

Nyt sitten kellotin yhden syklin.Sulatus kesti n.6 min kovan pöhinän säestämänä.
Sen jälkeen n.2h 20min lämmitystä,kunnes seuraava sulatus alkoi.Meikäläisen persdyno n.kahden tunnin sulatusväleistä tuntuu pitävän paikkaansa...

Mikko86

Jäsen

Kellotus meneillään, kohta on lämmittänyt 1h yhteen soittoon.. Onkohan näihin ajettu etänä jotakin softamuutoksia vai onko sellainen mahdollistakaan ?

jjppoo

Tulokas

Mikko86 sanoi:
Kellotus meneillään, kohta on lämmittänyt 1h yhteen soittoon.. Onkohan näihin ajettu etänä jotakin softamuutoksia vai onko sellainen mahdollistakaan ?
jjppoo sanoi:
8/2017 valmistettu ln-35 sulattelee tasaisesti 30-minuutin välein...
Luin Mikko86 viestin klo 6.50 ja panin pumpun seurantaan. Lämmitysjakson aloituskohta ei ole tiedossa, mutta seuraava sulattelu tuli n.8.20. Eli vähintään 1,5-tunnin lämmittelyjakso. Mielenkiintoista. Täytyy illemmalla tarkkailla lisää.

Mikko86

Jäsen

Mikko86 sanoi:

Tähän vielä lisäten sekuntikello näytti lopuksi 1h50min lämmitystä, jonka jälkeen lähti sulattelemaan. Puhallus II-tasolla ja pyynti 23c. Ei huono suoritus 30min sijaan.

bastor

Jäsen

Eilen illalla istuskelin sohvalla kun alkoi sulattelu 21:45, kesti 7 minuuttia.
Läksin nukkumaan 00:15 eikä seuraavaa sulatusta vielä ollut tullut.
Pyynti 25c ja puhallus automaatti.

M

Mitsuln25

Vieras

LN25 ilman modauksia. Eilen illalla sulatusväli yli 2h. Tänään aamusta tasan 2h. Ennen menty 40-80min välillä. Jotain on muuttunut, mutta mitä. Ei kai näihin wifin kautta ajeta softapäivityksiä kysymättä omistajalta? Ainakin olisi kiva tietää, koska niitä tulee ja mitä on muutettu.

Back
Ylös Bottom