MSZ-LN sulatushuijaus

puu

Aktiivinen jäsen
Itselläni tuli nyt aamusta eka resetti mitsurunnerin ulkoyksikössä olon aikana. Uptime oli 1262985

Hyvä uptime on, tuohan on jo yli kaksi viikkoa. En ole aikoihin seuraillut, mutta nyt näköjään 1227949, yli kaksi viikkoa täälläkin. En tiedä onko sillä vaikutusta, paljonko pumppu työskentelee. Nyt on ollut vielä jäähdytyskäytössä, ja siinäkin aika kevyellä teholla. Talvella ainakin on yleensä tullut resetejä muutama viikossa.
 
Viimeksi muokattu:

iro

Aktiivinen jäsen
Moi,

Reseteistä kun täällä välillä puhuttu, niin minkälaisiin uptime lukemiin olette yltäneet?

Itselläni tuli nyt aamusta eka resetti mitsurunnerin ulkoyksikössä olon aikana. Uptime oli 1262985

Olettaisin tämän olevan ihan ok mittainen veto.
Minulla Mitsurunerin uusin versio on pyörinyt pöytätestissä sekä Wemossa että Elitessä kuukauden verran. Elite ei ole resetoitunut kertaakaan, vieressä oleva samaan WiFi- verkkon liitetty Wemos on parhaimmillaan pysynyt pystyssä viikon verran. Mökillä toinen Wemos resetoituu harvemmin, pisin veto yli kaksi viikkoa.
 

puu

Aktiivinen jäsen
Jahas, meinasin tilailla lisää liittimiä adaptereita varten. Nyt näköjään tuota aiemmin käyttämääni urosliitintä ei saa kuin 2400 kappaleen erissä:

Ihan niin valtavaan menestykseen en Mitsurunnerin suhteen usko. No, tuon pitäisi olla toimiva vaihtoehto ja niitä saa vielä yksittäisinäkin:
 
Viimeksi muokattu:

jkoljo

Jäsen
Kelit viilenee ja alakerran FD25 on nyt lämmityskäytössä. Lämmittelee yllättävän paljon lämmönvaihdinta. Vaikuttaako katkokäynniltä vai erikoisilta sulatusyrityksiltä?

Liekköhän jotain sulatushuijaukseen liittymätöntä vikaa pumpussa kun käyttäytyy näin? Viilennyshommissa toimi ihan hyvin. Samoin viime talvena, mitä nyt sulatteli vähän harmillisen usein. Lisäsin vielä kuvan aikaisemmalta päivältä jossa lämpötilat kävi vielä alempana.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240923_174106_Home Assistant.jpg
    Screenshot_20240923_174106_Home Assistant.jpg
    89,4 KB · Katsottu: 19
  • Screenshot_20240923_174351_Home Assistant.jpg
    Screenshot_20240923_174351_Home Assistant.jpg
    62,6 KB · Katsottu: 20
  • Screenshot_20240923_174442_Home Assistant.jpg
    Screenshot_20240923_174442_Home Assistant.jpg
    57,8 KB · Katsottu: 20
  • Screenshot_20240923_180524_Home Assistant.jpg
    Screenshot_20240923_180524_Home Assistant.jpg
    100,4 KB · Katsottu: 19
Viimeksi muokattu:

iro

Aktiivinen jäsen
Kelit viilenee ja alakerran FD25 on nyt lämmityskäytössä. Lämmittelee yllättävän paljon lämmönvaihdinta. Vaikuttaako katkokäynniltä vai erikoisilta sulatusyrityksiltä?

Liekköhän jotain sulatushuijaukseen liittymätöntä vikaa pumpussa kun käyttäytyy näin? Viilennyshommissa toimi ihan hyvin. Samoin viime talvena, mitä nyt sulatteli vähän harmillisen usein. Lisäsin vielä kuvan aikaisemmalta päivältä jossa lämpötilat kävi vielä alempana.
Mielestäni näyttää katkokäynniltä. Ainakin minun FD25:n katkokäynti on ihan hanurista ja tekee just tuollaista ryntäilyä. Olen korjannut ongelmaa siten että kun katkokäyntiä alkaa esiintymään pumppu komennetaan OFF ja takaisin ON kun lämmitystä oikeasti tarvitaan.

EDIT: Lisätty kuva näyttää FD25;n ottotehon (kaksi vrk), suurimman osan ajasta pumppu on ollut OFF.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240923-184841.png
    Screenshot_20240923-184841.png
    47,5 KB · Katsottu: 17
Viimeksi muokattu:
Moro,

Pahoittelut, jos tämä on väärä keskusteluketju. Ja pahoittelut kielioppivirheistä (opettelen suomea jatkuvasti). Ovatko nämä 'mitsurunner'-muutokset pakollisia MXZ-2F53VFHZ Hyper Heating -ulkoyksikölle?

Odotamme tämän MXZ-ulkoyksikön ja kahden LN25-sisäyksikön asennusta muutaman viikon sisällä.

Olen ohjelmistokehittäjä, joten koodin kanssa voin työskennellä ongelmitta. Sähköasennuksista en kuitenkaan tiedä mitään.

Oletan, että minun täytyy odottaa ja katsoa, kuinka yksikkö toimii, kun talvi saapuu. Olisi mukavaa, jos muutoksia ei tarvitsisi tehdä MXZ-yksikköön

Kiitos!
 

laavumaja

Jäsen
Onko FT25VGHZ:ssa ilmennyt tätä samaa sulatusongelmaa kuin LN25:ssa? Autotalliin oon mietiskellyt ilpin hommaamista.

Talossa mulla on Mitsurunnerilla puukotettu LN25VGHZ2 eikä huvittais hankkia enää toista sulatusvammaista.
 

puu

Aktiivinen jäsen
Kelit viilenee ja alakerran FD25 on nyt lämmityskäytössä. Lämmittelee yllättävän paljon lämmönvaihdinta. Vaikuttaako katkokäynniltä vai erikoisilta sulatusyrityksiltä?

Liekköhän jotain sulatushuijaukseen liittymätöntä vikaa pumpussa kun käyttäytyy näin? Viilennyshommissa toimi ihan hyvin. Samoin viime talvena, mitä nyt sulatteli vähän harmillisen usein. Lisäsin vielä kuvan aikaisemmalta päivältä jossa lämpötilat kävi vielä alempana.
Katkokäynniltä vaikuttaa myös mielestäni. Tuossahan pumppu käy aikalailla minimiteholla. Katkokäynnin taajuutta vähentää, jos tuo sisälämpötila-anturin ulos sisäyksiköstä.
 

Remppari

Jäsen
Onko FT25VGHZ:ssa ilmennyt tätä samaa sulatusongelmaa kuin LN25:ssa? Autotalliin oon mietiskellyt ilpin hommaamista.

Talossa mulla on Mitsurunnerilla puukotettu LN25VGHZ2 eikä huvittais hankkia enää toista sulatusvammaista.
Ainakaan omassa FT25:ssa ei ole esiintynyt hullunkiertoa vaan sulatukset toimivat ihan järkevästi kaikissa sääolosuhteissa (kokemusta nyt kahden talven ajalta). Hyvä pumppu muuten, jos vaan kestää ne pulputusäänet sulatuksen aikana...
 

wannabe

Jäsen
Onko FT25VGHZ:ssa ilmennyt tätä samaa sulatusongelmaa kuin LN25:ssa? Autotalliin oon mietiskellyt ilpin hommaamista.

Talossa mulla on Mitsurunnerilla puukotettu LN25VGHZ2 eikä huvittais hankkia enää toista sulatusvammaista.

Mulla samat kokemukset yhdeltä talvelta FT25:stä kuin nimimerkki Rempparilla. FT hoitanut eleettömästi autotallin ylläpitolämmityksen. Asunnon puolen pitää lämpimänä Mitsurunnerilla lastutettu LN25. Varauduin lastuttamaan myös FT:n, mutta eipä sille näy tarvetta olevan.
 

iro

Aktiivinen jäsen
Moro,

Pahoittelut, jos tämä on väärä keskusteluketju. Ja pahoittelut kielioppivirheistä (opettelen suomea jatkuvasti). Ovatko nämä 'mitsurunner'-muutokset pakollisia MXZ-2F53VFHZ Hyper Heating -ulkoyksikölle?

Odotamme tämän MXZ-ulkoyksikön ja kahden LN25-sisäyksikön asennusta muutaman viikon sisällä.

Olen ohjelmistokehittäjä, joten koodin kanssa voin työskennellä ongelmitta. Sähköasennuksista en kuitenkaan tiedä mitään.

Oletan, että minun täytyy odottaa ja katsoa, kuinka yksikkö toimii, kun talvi saapuu. Olisi mukavaa, jos muutoksia ei tarvitsisi tehdä MXZ-yksikköön

Kiitos!
Muutoset eivät ole välttämättömiä. Kannattaa seurata pumpun toimintaa talvella. Mikäli pumppu menee hullunkiertoon" (=tekee turhia sulatuksia jopa puolen tunnin välein) Mitsurunnerin käyttöönotto estää tämän ja optimoi sulatustoimintaa myös normaalitilanteessa.

Minulla ei ole tiedossa esiintyykö "hullunkiertoa" 2F53VFHZ ulkoyksikössä tai onko Mitsurunnereita asennettu multi-split laitteisiin.
 
Back
Ylös Bottom