Onko Wilfa ihan oma pumppu vai jonkun merkin kopio?
Tässä multi Wilfa.
Ehkä enneminkin jonkun tekemä. Moni valmistaja tekee pumppuja kelle tahansa tilaajalle, tilaajan omalla merkillä mikä se sitten lieneekin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko Wilfa ihan oma pumppu vai jonkun merkin kopio?
Tässä multi Wilfa.
Ehkä enneminkin jonkun tekemä. Moni valmistaja tekee pumppuja kelle tahansa tilaajalle, tilaajan omalla merkillä mikä se sitten lieneekin.
Aika paljon luvattu toimivuustakuu-30 ja -15 5650W max
Hupsista täällähän olikin kysymyksiä! Toinen sisäyksikköni on takan vieressä ja toinen kauempana. Kovalla pakkasella kun lämmitän takkaa en saa käytettyä koko ulkoyksikön lämmityskapasiteettia koska takallisessa tilassa ei tarvi lämmittää ja sitten se toinen puhaltaa vähän haaleaa kun kompura ei ota maksimikierroksia ilman että molemmat sisäyksiköt puhaltaa.Minäkään en ymmärrä mitä tuossa tarkoitetaan. Jos ulkoyksikön teho (kuten omassa) on 6.5kW niin eihän siitä yhdellä 35-kokoisella sisäyksiköllä mitenkään saa täyttä tehoa ulos. Kaikilla sisäyksiköillä on maksimi oma kapasiteetti jonka ne voi ulkoyksikön kapasiteetista hyödyntää.
Minkä merkkinen pumppu?Hupsista täällähän olikin kysymyksiä! Toinen sisäyksikköni on takan vieressä ja toinen kauempana. Kovalla pakkasella kun lämmitän takkaa en saa käytettyä koko ulkoyksikön lämmityskapasiteettia koska takallisessa tilassa ei tarvi lämmittää ja sitten se toinen puhaltaa vähän haaleaa kun kompura ei ota maksimikierroksia ilman että molemmat sisäyksiköt puhaltaa.
Kun pakkanen kiristyy niin saat melkein sen ulkoyksikön koko tehon käyttöön. Mitsussa tämä tapahtuu jossain -25 tuntumassa. SIlloin ulkoyksikön koko teho voidaan käyttää yhdessä 35-kokoisessa sisäyksikössä, teoriassa. MUTTA enemmän tehoa toki ulkoyksiköstä saa irti jos kaksi sisäyksikköä on tällöinkin antamassa kaikkensa. Tällöin kuvittelisin paluukasun lämpötilan olevan alempi jolloin ulkoyksikön hyötysuhteen voisi kuvitella olevan parempi.Hupsista täällähän olikin kysymyksiä! Toinen sisäyksikköni on takan vieressä ja toinen kauempana. Kovalla pakkasella kun lämmitän takkaa en saa käytettyä koko ulkoyksikön lämmityskapasiteettia koska takallisessa tilassa ei tarvi lämmittää ja sitten se toinen puhaltaa vähän haaleaa kun kompura ei ota maksimikierroksia ilman että molemmat sisäyksiköt puhaltaa.
Mitsubishi, tähän kun lisää sitten sulatukset 40min välein niin pakkasella kokolailla turha värkki vrt. Miten homman suunnittelin että saan kaiken irti yhtä sisäyksikköä + takkaa käyttäen. no mitsurunner auttaa kyllä jo merkittävästi. Mutta kyllä parempi on laittaa kaksi erillistä kuin noita virityksiä. Myös pienellä tehontarpeella kun tiloissa on erilainen lämmitystarve pumppu ei tahdo mennä sopivan pienelle teholle mitenkään.
Tästä asiasta olen aivan samaa mieltä.se että jos ne ovat samassa ilman alassa vaikka välillä jokin ovi kiinni niin silloi voi laitta hyvin erikokoisia sisä yksiköitä eli esim. 35 ja 25 huone lämpö tarpeen mukaan.niin minullahan on 25-kokoiset nuo sisäyksiköt... yhtäkaikki tuntuu että tuo mitsun multi toimisi ihan hyvin jos sisäyksiköt olisivat samassa isossa huoneessa. Kaksikerroksiseen multille ehdoton ei![]()
Eikö tuo 40min sulatuväli ole Mitsun yleinen ominaisuus multi tai yksittäinen pumppu,mitä tätä foorumia on lueskellut.Mitsubishi, tähän kun lisää sitten sulatukset 40min välein niin pakkasella kokolailla turha värkki vrt. Miten homman suunnittelin että saan kaiken irti yhtä sisäyksikköä + takkaa käyttäen. no mitsurunner auttaa kyllä jo merkittävästi. Mutta kyllä parempi on laittaa kaksi erillistä kuin noita virityksiä. Myös pienellä tehontarpeella kun tiloissa on erilainen lämmitystarve pumppu ei tahdo mennä sopivan pienelle teholle mitenkään.
Joo,sen tähden huoneanturia on siirretty pois sisäyksikön sisältä jatkettu siis anturin johtoa.No niin seuraava asiahan on se että vaikka toinen yksikkö käy katkokäyntiä niin siellä kiertää silti tavara, mikä lämmittää sitä yksikköä ja huoneanturia, sitten kun nostaa pyyntiä että se lämmittäisi, sekottuu koko huoneen ilma ja huone lämpenee liian lämpöiseksi![]()
Taitaa olla melkein kaikki tällaisia ja vaikka kierto olisikin kokonaan poikki niin toinen putki on suorassa yhteydessä eli kylmäaine pääsee kerääntymään kylmään sisäyksikköön ja jos kyseinen huone lasketaan oikein kylmäksi niin sinne kerääntyy kylmäainetta jopa niin paljon että kone käyttyy kuin oisi vajaa aineesta.Eiköstä muuten niin että ainakin jotkut multisplitit toimivat niin että sisäyksikköä ei saa pois päältä? Siis puhaltimet saa pysäytettyä ja läpät kiinni, mutta kylmäainekierrossa ei ole sulkua?
Se kertoo vaan sen että sitä kylmäaine kiertoa hallitaan ei edes sitä että se eev pistäisi sen poikki kokonaan ja vaikka se onnistuisi siinä niin toiselta puolelta puuttuu 2-tie mg venttiili miillä saatais ne vähät kylmäaineet sinne missä sitä tarvitaan. Kyl se hienolta näyttää suunnittelu pöydältä tuokin insinöörin aivo pieru ja toimii mutta täällä säästö suomessa se ei vaan tuteudu.Tässä vielä esimerkiksi kuva Fujitsun multin kylmäpiiristä. Jokaiselle sisäyksikölle on oma EEV ulkoyksikön puolella.
katso liitettä 93509
Tässä Toshiban multin kylmäainepiiristä mikä minulla on.Tässä vielä esimerkiksi kuva Fujitsun multin kylmäpiiristä. Jokaiselle sisäyksikölle on oma EEV ulkoyksikön puolella.
katso liitettä 93509
Jos ulkoyksikön mallimerkinnässä on H = pohjansulanapito asennettu tehtaalla.Ilmeisesti nuo Mitsun HyperHeating mallit on kaikki ilman pohjan sulanapitovastusta?
Tuossa on muutes sikälä jännä suunnittelu että ulkoyksikössä ei ole vastusta pohjassa ollenkaan. Kenno tulee parin millin päähän pohjasta ja sulatuksen aikana se sulattaa pohjalta jään samalla kuin kennosta. Nerokasta!
@HotZone pysyykö Mitsu Multin pohja sulana jäästä esim. kulmat?
Kyllä siellä pohjavastus (Defrost Heater) kuitenkin on.@HotZone nim. on MXZ-2F53VFHZ HyperHeating Multi ja siinä ei ole sulanapitokaapelia vaan sulatuksen hoitaa kenno joka on niin lähellä pohjaa,että hoitaa homman ?
Kyllä se on pohjavastus, joka on ns. "grillivastus" pohjaan kiinni pultattuna, kuten single split koneissakin on.^missä se vastus on? ei ainakaan kennon puolella pohjalla. Luultavasti on jokin vastus mikä lämmittää kompuraa.
Nyt kun tuon kuvan pohjalta kävin taskulampun kanssa katsomassa niin kyllä siellä tosiaan vastus on. Se vaan ei ole kennon alla eikä reikien kohdalla vaan keskemmällä, mikä outoa mutta tuntuu toimivan.Kyllä se on pohjavastus, joka on ns. "grillivastus" pohjaan kiinni pultattuna, kuten single split koneissakin on.
Osa 32 sivu 42 https://planetaklimata.com.ua/instr...tsubishi_Electric_MXZ-F_Parts_Catalog_Eng.pdf
...
Onko paluulämpötilat mitattu noista putkista? Lämpötilat heti LEV jälkeen?Nyt on selvinnyt että LN35 sisäyksikön kennon lämpö ei nouse kuin noin 45 asteeseen vaikka samalla AP-25 sisäysikön lämmöt on 10 astetta kovemmat. Pyynti LN-35:ssä 30 astetta.
Paineet on mitattu ja kohdallaan.
LN35 sisäyksikkö on lämmönluovutusteholtaan todennäköisesti pykälää parempi kuin AP25-sisäyksikkö. Sinänsä on loogista että jos kompressorin tehot riittävät nostamaan AP-sisäyksikön lämmön korkeaksi, niin sama ei välttämättä päde tehokkaammin lämpöä siirtävän sisäyksikön kohdalla. Erillisten paisuntaventtiilien pitäisi kuitenkin mahdollistaa epäsymmetrinen lämmitys sisäyksiköiden välillä.Nyt on selvinnyt että LN35 sisäyksikön kennon lämpö ei nouse kuin noin 45 asteeseen vaikka samalla AP-25 sisäysikön lämmöt on 10 astetta kovemmat. Pyynti LN-35:ssä 30 astetta.
Paineet on mitattu ja kohdallaan.
Tähän mennessä vaihdettu sisäilma-anturi ja sisäyksikön ohjainkortti. Kesä tulee eikä kohta enää pysty verifioimaan korjausta. LN-35 vaihdettiin syksyllä ja oletetavasti nyt kesän jälkeen pesevät kätensä että on mennyt vuosi sisäyksikön vaihdosta.
Lopputulemana minulla on multisplit missä LN-35 tuottaa heikommin lämpöä kuin AP25/35 ja sitä pitää ajaa täydellä puhalluksella jopa -5 kelillä jotta lämpö riittäisi.
Ihan heti en nyky-Mitsua lähtisi suosittelemaan varsinki kun virallinen maahantuoja ja liike ei saa mitään konkreettisa aikaiseksi.
Huoltoaikaa on kyllä heillä mennyt yli 10h minkä hinnalla olisi heittämällä vaihdettu uusi LN-35 tai jopa kaksi.
Kai tämä riippuu mitoituksesta mutta ei mulle jäänyt tälläistä mielikuvaa Tossun 18GAV multisplitistä.Multisplitit ovat aina olleet huonossa maineessa lämmityskäytössä, jos ei muuten niin neuroottisen tiheiden sulatusvälien osalta. Uusissa mitsuissa tuo viimeinen saattaa olla paremmalla tolalla.
Mikä on tilanne silloin kun AP on OFF ja LN-35 pyynti 31?Ongelma ei ole teho sinällään vaan ettei LN-35 suostu sitä antamaan. Kompura käy huilivauhtia vaikka pyynnit 31 astetta, eikä kennon lämmöt nouse.