Nibe Fighter 410P viat

vwg4

Aktiivinen jäsen
Vs: Nibe Fighter 410P viat



burmanm sanoi:
Toisaalta kun tuo VILP käynnistyi niin tuo 410P:n kattila sekoittuu aivan hetkessä (virtaus 1,6m^3/h) joten en tiedä saanko sitä toimintaa minkä haluaisin irti tuosta enää. Täytyy tässä viikonloppuna yrittää etsiä aikaa ja päästä tutkii.
Tuota, miks se PILP kattilan sotkee?
Eikös shuntti kiinni virtaus mene ohi pilp:stä. Ja shuntti auki virtaa pilp kattilan läpi sen mitä shuntti milloinkin läpi päästää.

Vai otitko ylimääräisen tuloyhteen käyttöön ja pukkaat vilp:n tuoton pilp kattilaan, "puskuriin"?

Lähetetty minun G8231 laitteesta Tapatalkilla
 

burmanm

Vakionaama
Vs: Nibe Fighter 410P viat

vwg4 sanoi:
Tuota, miks se PILP kattilan sotkee?
Eikös shuntti kiinni virtaus mene ohi pilp:stä. Ja shuntti auki virtaa pilp kattilan läpi sen mitä shuntti milloinkin läpi päästää.
Ajatuksena on siis että PILP osallistuisi myös -> shuntti auki jonkin verran. Tällöin se virtaus liikkuu niin kovalla vauhdilla läpi sen suntin sinne kattilaan, ettei se lähde kerrostumaan Nibessä, vaan se kylmä vesi tunkee itsensä pitkän matkaa. Lopputuloksena kompuran ja sähkövastuksen anturit ovat aina samassa lämpötilassa (eiköhän siellä aika pyörre ole). Luultavasti myös LKV:n alaosa.
 

burmanm

Vakionaama
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Mennään tyhmällä kysymyksellä, mutta tuli mieleen.. minkäköhän takia höyrystimen ja jäteilman välillä on niin suuri ero itselläni? Kun kattilan lämpötilan saa alas, niin höyrystin painuu mulla pakkasen puolelle, mutta jäteilma ei mene alle 5C:n. Vaikka käytössä A-puhallus, eli loppuuko höyrystimestä lämmönsiirtokyky vai onkohan siellä jossain niin paljon p*skaa että lämmönsiirtokyky on sitä kautta heikentynyt? En kyllä kesällä sitä katsoessani nähnyt siellä paljoakaan, kävin sen kyllä imuroimassa. Suodattimet on puhtaat, siitä ei ole kiinni. Nostamalla puhallusnopeutta tuo ero vain kasvaa - höyrystin on kylmä edelleen, mutta jäteilma ei jäähdy.

Katsellut siis tämän ja F470 threadin mittauksia, niin useimmilla tuo ero on ollut ehkä asteen pari, toisilla sitäkin vähemmän. Mutta tällaisia 6C eroja ei oikein.
 

vwg4

Aktiivinen jäsen
Vs: Nibe Fighter 410P viat

burmanm sanoi:
Katsellut siis tämän ja F470 threadin mittauksia, niin useimmilla tuo ero on ollut ehkä asteen pari, toisilla sitäkin vähemmän. Mutta tällaisia 6C eroja ei oikein.
Vilkaisin datoja taaksepäin pitkät pätkät.
Oikeassa olet siinä että noi kulkee käsikädessä, asteen parin sisällä ja höyrystin inan verran kylmempänä pääasiassa.

jäteilma antura kunnossa?
Meneeköhän sulatukset pelkästään höyrystyminen lämpötilan perusteella...
 

burmanm

Vakionaama
Vs: Nibe Fighter 410P viat

vwg4 sanoi:
jäteilma antura kunnossa?
Meneeköhän sulatukset pelkästään höyrystyminen lämpötilan perusteella...
En tiedä, en oo huomannut et sulattelisi. Jos se olisi aivan jäässä niin kai siinä tosiaan jotain tuon suuntaista eroa tapahtuisi, mutta kun lämpimämmällä kattilalla voi sitten olla +2C ja +6C etc. Kyllä jäteilman anturi näyttäisi olevan kunnossa, samoin höyrystimen - ainakin reagoivat ihan normaalisti, nousevat ja laskevat kattilan lämpötilan mukaisesti samoin kuin puhallustehon suhteen tuo jäteilma. Sekä vastaavat muuten mittaamalla saatua ainakin suunnilleen.

Jäteilman lasku muutamalla asteella toisi kuitenkin merkittävästi tämän vehkeen kohdalla lisää lämpöä.
 

sh1

Aktiivinen jäsen
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Anturit saat tsekattua kun annat laitteen olla päällä pidempään ilman että kompura käy. Vaikka sitten kääntämällä sähköt pois 5 min välein, koska kompurassa on käynnistymisviive. Jonkun vartin tms kuluttua pitäisi jäteilman ja kennon lämpötilojen olla identtiset.
 

repomies

Hyperaktiivi
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Eikö lie jäteilman lämpömittaus puhaltimen jälkeen, joten puhallin lämmittää hieman jäteilmaa.
 

burmanm

Vakionaama
Vs: Nibe Fighter 410P viat

repomies sanoi:
Eikö lie jäteilman lämpömittaus puhaltimen jälkeen, joten puhallin lämmittää hieman jäteilmaa.
Juu, asteen verran korkeintaan, mut ei ne sentään 600W per puhallin vie ;)
 
Ylös Bottom