Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tartu siihen.Oijoi... hyvä olisi kyllä tarjous. Kuusi näitä ja kolme mikroinvertteriä... tonnin verran. Asennusvermeet ja sähkäri toisen tonnin.
Siinä peruskuorman tappaja alle 10v takaisinmaksujalla.
Mistäs löytyy kiskostot etc katolle sopuhintaan?Asennusvermeet
Paljonko noista irtoaa?peruskuorman
Paljonko noista irtoaa?
Mistäs löytyy kiskostot etc katolle sopuhintaan?
~1300kWh ja rahassa se merkkaa joku ~100€ vuodessa saantoa... uudessa kohteessa jossa matala kulutus parhaaseen tuottoaikaan...
Jos peruskuormaa enemmän niin sitten paremmin.
~1300kWh ja rahassa se merkkaa joku ~100€ vuodessa saantoa... uudessa kohteessa jossa matala kulutus parhaaseen tuottoaikaan...
Jos peruskuormaa enemmän niin sitten paremmin.
Mutta eikös ole paljon turvallisempaa käyttää niitä mikroinverttereitä, jolloin tasajännite pysyy alle 80 voltin.Ison invertterin taakse saa halvalla läjän paneeleja.
Niin JOS, tänäkin kesänä itsellä olis ollu ehkä 2 viikkoo jäähytarvetta mutta nekin tuli oltua pois .... ei tuosta nyt suurta saa aikaiseksiJos on jäähdytystarvetta, niin se osuu parhaalle tuotolle.
No tuohan riippuu paneelimäärästä, jos 'muutama' paneeli niin mikro pärjää mutta jos paljon niin ei ...Ja mitä olen katsellut (vähän), niin minusta mikroinvertterit on hinnassa piessyt isot invertterit kaikissa mitä olen katsonut.
Eikös noita ollut sattunut esimerkiksi Australiassa sadoittain, eli kyllä huoli on aiheellinen. Olennaistahan on releiden, kytkinlaitteiden ja kytkinten laatu sekä näiden lisäksi myös johdotusten oikea mitoitus, mutta ennen muuta asennuksen ja ylläpidon huolellisuus laitteiston ikääntyessä.o
Siihen nähden miten paljon aurinkopaneeleja asennetaan, on pelko tulipaloista vähintäänkin liioiteltua.
Käsittääkseni ainoastaan sikäli, että siellä on paneeleita asennettu suhteessa todella runsaasti täkäläisiin oloihin nähden, kun ilmasto ja auringon asema suosivat myös ekonomiaa ja tuottoa saa vuoden ympäri varsin luotettavasti.Oisko Australian +40 - +50 varjolämmöillä kesällä jotain tekemistä asiaan? Paneeleissa vielä paljon kuumempaa...
Oijoi...
Tässä olis todellinen ”nollaenergia”. Mlp, konvektori, paneelit ja akut. Ja sopivasti kehä 3:n ulkopuolella.
![]()
Rivitalo, Järvenpää, Kinnari, 459 800 €, 126 m²
RT 4-5h, k, s, khh, wc / khx2, autotalli. Löydä uusi kotisi Etuovi.comista jo tänään!www.etuovi.com
Vuoden huonoin teoreettinen päivä aurinkotuotannolle, >800W huiput ja >800W tuotto.Juu, ja muutama muu kuukausi.
Ei kannata teoreettisistä puhua.Vuoden huonoin teoreettinen päivä aurinkotuotannolle, >800W huiput ja >800W tuotto.
Ihan vaan sillä että pimeimpäänkin aikaan tulee jos se aurinko vain paistaa, ei montaa päivää vuodessa ettei yhtään tule.
Jos panelit on lumessa, se on periaatteena sama kun maalämpöputket jättää maanpinnalle ja valittaa ettei kerrottavaa ole.Ei kannata teoreettisistä puhua.
Tuossa on naapurilla 10 paneelia katolla ja nollatulosta joulukuussa kyllästymiseen asti. Joka päivä näillä leveyksillä paistaa mutta lunta paneeleissa ja taivas pilvessä niin ei sieltä kyllä mitään kerrottavaa tule.
On se silti sillai eri, että ne maalämpöputket ei nouse maanpinnalle itsestään montaa kertaa viikossa mutta lumisade ja pilvinen taivas tulee pyytämättä, vai onko esittää esim Joulukuulta jotain kunnon paneelituottoja?Jos panelit on lumessa, se on periaatteena sama kun maalämpöputket jättää maanpinnalle ja valittaa ettei kerrottavaa ole.
Tämä paneeli- ja tuottomäärä sopisi minulle täydellisesti.Jeps, kesällä mä saan parhaimmillaan noin 11 kWh / vrk kuudesta paneelista
Jos ja jos. Millaisella investoinnilla tuo 1,2kWh on saatu?Tänään 1,2kW, koko kuukausi 8kW, ei ne huimaa. On vain enemmän kuin ettei kahdessa kuukaudessa mitään.
Jos se jonain vuonna paistaakin joka päivä!!!!!
On se silti sillai eri, että ne maalämpöputket ei nouse maanpinnalle itsestään montaa kertaa viikossa mutta lumisade ja pilvinen taivas tulee pyytämättä, vai onko esittää esim Joulukuulta jotain kunnon paneelituottoja?
Koko vuotta ajatellen itsekin olen yllättynyt positiivisesti, 7000kW vuodessa alle 5k€, ylläpitokuluja eikä käyttökustannuksia ei oleJos ja jos. Millaisella investoinnilla tuo 1,2kWh on saatu?
Ei huono. Itse saan vain parhaimmillaan 4000kWh noin 2ke sijoituksella, mutta marras-joulu-tammi kuukausien aikana en saa wattiakaan.Koko vuotta ajatellen itsekin olen yllättynyt positiivisesti, 7000kW vuodessa alle 5k€, ylläpitokuluja eikä käyttökustannuksia ei ole
Paljonko sitä paneelitehoa kWp nyt olikaan...tuolla 5k€ rahalla?Koko vuotta ajatellen itsekin olen yllättynyt positiivisesti, 7000kW vuodessa alle 5k€, ylläpitokuluja eikä käyttökustannuksia ei ole
Koko vuotta ajatellen itsekin olen yllättynyt positiivisesti, 7000kW vuodessa alle 5k€, ylläpitokuluja eikä käyttökustannuksia ei ole
Siis puhutaanko kertainvestointi vs. vuosituotto?Maalämmössä on erittäin vaikea päästä investonitikustannuksessa ilmaisenergianosuudelle laskettuna alle 1€/kWh. Ylläpitokulujakin varmasti ilmenee.
Maalämmössä on erittäin vaikea päästä investonitikustannuksessa ilmaisenergianosuudelle laskettuna alle 1€/kWh. Ylläpitokulujakin varmasti ilmenee.
Tuo nyt toteutuu kevyesti jo ensimmäisenä talvena, mitä ajat takaa?Maalämmössä on erittäin vaikea päästä investonitikustannuksessa ilmaisenergianosuudelle laskettuna alle 1€/kWh. Ylläpitokulujakin varmasti ilmenee.
Mitä tämmöisiä yhden vuoden asioita miettii kun loppuikä on kuitenkin lämmitettävä ja koneet voi kestää 20 vuotta (siis MLP, muut lämpöpumpputyypit tuskin kestää)?Siis vuodessa. Semmoinen järjestelmä joka tuottaa vuodessa 20 000 kWh + syömänsä sähkön tupaa maksamaan sen ~20 000 €.