Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse olisin laittanut kondessiyhteen toiseen päähän, jossa kenno osuu pohjaan. Kondessiyhde pohjalle.
Eikös tuon pitänyt tulla vaakaan eikä vinoon.silloin syödään arvokkaita senttejä kaatovaroista
Vai tarkoititko putken kaatoa?Tämähän on vaakatasossa.
Eikös tuon pitänyt tulla vaakaan eikä vinoon.
Vai tarkoititko putken kaatoa?
Vain itse kysymykseen vastauksena (en puutu aiheesta virinneeseen keskusteluun ...): Nuo aatokseni eivät pohjaudu tietoon, vaan omiin ajatuksiin ja kokeiluihin. Itse asiassa sivuprojektina on lämmöntalteenottokenno, jonka lamellien parasta suuntaa tässä samalla olen ppohtinut. Haaveilen ratkaisusta, jossa talteenottokenno olisi ilman suodatusta ja ideana olisi, että toisaalta kondenssi ja toisaalta sade, kennon asento ja ilmavirta pitäisivät suoraan johonkin yläsektoriin paljaana olevan kennon pysymään itsestään puhtaana. Kennon mitoituksen pitäisi tietenkin olla riittävä paine-eron pitämiseksi kohtuullisena (ja estämään pienten kuitujen tarttumisen kennon alapuolelle, mutta kuitenkin niin pieni, että ainakin kuivat lehdet lentävät tuulen, kennon kallistuksen ja ilmavirran ansiosta taivaalle tai lähistölle.Kotte mihin perustat noi tiedot, kun juuri tuossa kävi ilmi että sen suodatuksen saa ennen tuota patteria. Itse en ainakaan missään pienemmässä tai suuremassa patterissa ole nähnyt vaakatasossa olevia lamellaja yleensä kaikissa pattereissa lamellit ovat pystysuorassa.
Tämä oli minulla eka asennusajatus, eli kenno lamellit pystyssä ulkoseinällä paljaana.Haaveilen ratkaisusta, jossa talteenottokenno olisi ilman suodatusta ja ideana olisi, että toisaalta kondenssi ja toisaalta sade, kennon asento ja ilmavirta pitäisivät suoraan johonkin yläsektoriin paljaana olevan kennon pysymään itsestään puhtaana.
@EspejotOk. Mulla kondenssiliitäntä on väärällä puolella ja aiheuttaa harmaita hiuksia
@Espejot
Pasahti vaan äsken päivälöylyissä mieleeni että jos laitat tuon lto:n jälkeen niin et tarvi siinä suodatinta ollenkaan niin silloinhan voit käännellä patteria niin että kondenssinippa on oikeaan suuntaan. Suodatinkotelohan muuten määrää miten tuo asennetaan, vai määrääkö?
Sinulla on hyvät välit myyjäsi kanssa, mukava kuulla tällaisiakin kokemuksia vielä nykymaailmassa! Minulla täysin päinvastaiset kokemukset, ainakin hinnan osalta. Ei millään viitsi maksaa 100% kalliimpaa hintaa valmiiksi listatuista osista, vaikka palvelu olisi miten hyvää tahansa. Oikeastaan ei edes viitsi enää noista "paikallisista" kysellä hintoja joka nippelille ja kysymättäkään ei uskalla ostaa, kun voi taju lähteä loppusumman selvitessä kassalla. Siinä vaiheessa ei voi enää puihinkaan vetää, kun tavarat tilailtu jne. Pitäisi olla se kiinteä ale-% ja tukkuhinnasto, niin asioiminen olisi edes periaatteessa mahdollista.Täytyy jälleen todeta että tukusta tai netistä en tilaa ikinä ainuttakaan putkitarviketta. Tämä paikallinen myy halvemmalla
Nyt olis nesteet sisällä ja pumppu käy
Painemittari menee uusintaan se näyttää n 0,5 bar kun todellinen on 1bar mutta se ei ole akuutti asia. Näkee siitä nytkin pysyykö paineet vai ei.
Nyt on tekemisen aika ennenku korona vie tehot.
Maalämpö oli selvästi virhe, ei ole säädettävää, seurattavaa tai ihmeteltävää.Pitääpä tuota seurailla kun muutakaan seurattavaa ei nyt ole ennenkuin tulee helle tai pakkanen.
Kun tekeminen loppuu, voin tarjota järjettömän määrän puuhaa täydellistä ylläpitoa vastaanKyllä riittää touhua kun sitä itse järjestää, näkyy yksi kierre olevan kostea.
Se pitää lähiviikkoina pakata kuntoon.

Millainen kanavapatteri oli @EQ74 käytössä? Pököllä taitaa olla aika järeä lämmönvaihdin käytössä, mutta olikos niin että pökö ajaa LTOn kanssa tuota, ettei mene liian kylmäksi?
Joo... piti tänään laittaa paikalleen ja raahasin patterin asenuspaikalle... selvis että pakko nostaa putket ylös että saa mahtumaan kattotuolien väliin ja jos nostan 40 cm korkeamalle niin kaato ongelmakin poistuu. Taidan samalla nostaa äänen vaimentimenkin ylös niin tulee yksi mutka vähemmän. Ja eikun puuiloon hankimaan osia.On toi ny jo hyväs mallis![]()