Itse ajattelin vielä kokeilla tuota ILP:n ja PILP:n yhteyskäyttöä (Nibe F750&SAM41+LN35) . Huomasin että lisävastuksia ottaa herkemmin käyttöön kun aikaisemmin, kuitenkaan Uudellamaalla ei niin kylmää ole ollut tänä vuonna. Shellyä kun vilkaisin niin kuukauden otannalla on tullut 2 kpl yli 60 kw kulutuksia ja mittaa ainoastaan Nibeä. Sulatukset olleet n. 2-2,5h välein. Asteminuuttiasetukset poimittu foorumilta, vastukset käyntiin 900 kohdalla, portaat 100 välein ja suodatusaika 24h
Toki olen tehnyt hieman muutoksia edelliseen talveen: Tuloilma 16->18, Minimi menolämpö 27->28 ja ehkä erillisen saunarakennuksen kierto kovemmalla (käsisäädöllä).
Ajatuksena olisi että kylpyhuoneseen,kodariin,eteiseen ja saunarakennukseen jää käsikäytöllä lattialämmitys. Ehkä myös yhteen makuuhuoneeseen kun viileämpi kuin muut huoneet. Eli Nibe hoitaisi käyttöveden, tuloilman ja edellä mainitut lattiat. Säädin hieman Nibeä: Tuloilman pyynti 17, minimi menolämpötila 27 ja lämpökäyrä 2+2. Kannattaako muokata pienemmälle?
Tuolla lämpökäyrällä kylpyhuone pysynyt 22 asteessa ja poistoilma n. 20,7 C. Haasteena voi olla että saunarakennuksessa putoa sisälämpö kun pakkanen kiristyy, tarvittaessa pystyy lämmittämään sähköpatterilla jos jäähdyttää poistoilmaa liikaa.
ILP laitettu tällä hetkellä pyynti 22 astetta, puhallus Automaatille ja siivekkeet levittävät lämpöä sivuille. Kannattaako laittaa pyyntiä isommalle? ILP:ssä shelly mittaamassa kulutusta, tällä hetkellä näyttää vievän 300w. Huomenna saan mitshun oman kulutusdatan ja luulen että näyttää 2-3 isompaa lukemaa. En sitten tiedä että kumpaan luottaa
Ei haittaa että lattiat kylmät, kunhan kylppärinlattia lämmin. Saunallakaan ei niin väliä lämmön kanssa (vielä kesken), lähinnä ettei hirveästi häiritse poistoilmaa.
Onko mitään järkeä?