Vs: RAFU Hitachi SX8 loggausta
torwinen sanoi:
Service manualissa mainitaan että alle +18C ulkolämpötiloissa ollaan aina lämmityksellä. Ei siis pelkoa vahingossa jäähdyttämisestä.
Hitachin toiminnasta en tiedä! mutta uskoisin että alla kirjoittamani toiminta pätee suurimpaan osaan ILP

umppuja!
OTTEITA AIKAISEMMASTA KIRJOITUKSESTA:
Ota kaikki hyöty ILPISTÄSI
Hyviä käyttöohjeita ilmalämpöpumpulle
Itse pyrin kiinnittämään huomiota siihen että ILP on se joka lämmön etupäässä tekee.
Laitan ILP pyynnin kokeilemalla sen verran korkeaksi että avaran tilan huonelämpö on haluamalla tasolla esim. 22-23° C
Lämmityspatterien pyynti on 2-3° C alempi, eli termostaatit avautuvat kovalla pakkasella ( -10° C ylöspäin ) auttamaan lämmityksessä.
Makuuhuoneessa saamme pidettyä n. 18 - 20° C lämpöä helposti ovea "säätämällä" yleensä ovi on auki.
Jokaisen täytyy tietysti etsiä omat parhaat ja sopivat asetukset omien mieltymysten mukaan. Lähtökohtana kuitenkin se että pyrkii saamaan ILP toimimaan niin tehokkaasti kuin mahdollista.
Kannattaa lukea käyttöohje huolellisesti, ja opetella ottamaan kaikki energiahyöty esim. lämmityskaudella, ja toisaalta kesällä helteellä, jos on automatiikka päällä, ettei jäähdytys ala kesken kaiken vaihda lämmittämään !
Minä en lämmityskaudella käytä automaattikäytön painiketta
AUTO-toimintaa lainkaan syystä, ( pidän toimintoa
LÄMMITYS jossa on auringon kuva) ettei laite kesken kaiken ala jäähdyttämään, esim. uunia lämmitettäessä.
Puhaltimen nopeuspainikkeesta olen valinnut yleensä
AUTO-toiminnon ( mahdollisuus HIDAS, HIDAS+,KESKINOPEA,KESKINOPEA+,NOPEA )
(suora lainaus Sharpin käyttöohjeesta):
PIDÄ LAITE LÄMMITYSKAUDELLA LÄMMITYSTOIMINNOLLA JA HELTEILLÄ JÄÄHDYTYSTOIMINNOLLA ( EI AUTOMATIIKALLA ) NIIN TIEDÄT MITÄ LAITE TEKEE: TÄLLÖIN LAITE EI ESIM. "KARKAA" JÄÄHDYTTÄMÄÄN TALVELLA KUN TAKKAA LÄMMITETÄÄN.
Ps mitä enemmän ILP lämmityskäytössä kuluttaa, sitä enemmän se myös säästää (viisastelijat vaietkoon ) xmas3