Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
pökö sanoi:Autoissa ei luulisi pyöränpultteja montaa sorttia olevan
kotte sanoi:Sinällään irtoamistaipumuksen torjuntaan tarkoitetut prikat tms. ovat mielestäni suunta, jolta ratkaisuja puheena oleviin ongelmiin pitäisi etsiä.
Scroll sanoi:Onkohan se tämä suomalaiskeksintö tuon raskaan kaluston Nord-Lock turvamutterin takana?
Jos on, niin niin se taas meni suomalaiskeksintö ruotsalaisen firman ja yhteiskunnan elintasoa kasvattamaan.
pökö sanoi:Autoissa ei luulisi pyöränpultteja montaa sorttia olevan mutta 607 pösö käyttää originaali aluvanteissa tämmöistä hökötystä jossa prikka kiristää aluvanteen ja kartio varapyörän peltivanteen
Scroll sanoi:ZNS ja ZN on ovat bimmerologisia termejä.
ZNS lienee sähkösinkitty ja ZN keltapassivoitu. Näin arvelisin.
Kuumasinkitystä ei yleensä harrasteta lujemmissa pulteissa vetyhaurausriskin vuoksi.
HiTec sanoi:Mutta noin muutenkin onhan noissa pulteissa eroja myös kartioidensa suhteen, mikä kelpaa alulle, mikä peltivanteelle Smiley211006
![]()
Scroll sanoi:Meinasin jo aiemmin huomauttaa tuosta jatkuvasta väärästä argumentaatiosta tyyliin "tämä kelpaa suihkuhävittäjiinkin, tämä öljy on parasta". (ja sitten se silmäterä-bimmerin kone leikkaa kiinni koska mentiin laittamaan täysin sopimatonta öljyä täysin rikkinäisen päättelyketjun perusteella...)
Minusta tuo on pikkupoikameininkiä ja koneteknisesti täysin vääränlaista meininkiä.
Koska en ole tuolla tieliikenteessä kallioporakoneen kanssa ajelemassa (toivottavasti et sinäkään Fraatti), ei minua voisi vähempää kiinnostaa miten heidän peleissään pultit kiinnitetään. Käytetäänkö siellä vaseliinia vaiko ei. Ei kiinnosta, eikä ole relevanttiakaan.
Jos niitä perusteluja haetaan, niin koitetaan edes hakea sitten relevantista ympäristöstä eli henkilöautoon henkilöautojen referenssit, kiitos etukäteen.
Killi10 sanoi:Jarrulevyn kierous tuntuu kyllä ratissa "tunnokkaimmissa" autoissa, esim bemareissa. Eteen tullut myös accord, joissa tyyppivikana takajarrusylinterin jumiutuminen. Pelkän sylinterin vaihto ei auttanut. Oli lämmittänyt levyn kieroon. Aina vasemmalle kääntäessä piti outoa ääntä ja ravisti.
Scroll sanoi:Lause jäi kesken ed. viestissä:
Tässä asiassa nyt kuitenkin on olemassa useita "oikeita toimintatapoja", joka näyttää olevan sinulle ylivoimaisen kova luu hyväksyttäväksi?
metsänhoitaja sanoi:Aika aikaisin täällä jengi noita renkaita vaihtelee. Ikkunasta kun katsoo ulos niin talvesta ei ole tietoakaan ja 30 päivän ennuste lupaa käytännössä pelkkää vesisadetta. Näin siis täällä etelässä.
Scroll sanoi:Ensiyöksi lupaa FMI -4 C pakkasta, joten en nyt ihan pelkäksi vesisateeksi tulevia kelejä kuvailisi.
Vaikkei tienpinnassa varsinaista lunta tai jäätä olisikaan, on kesägummin pito aika huono jo nollassa ja sen alle menevissä keleissä kuivallakin pinnalla kun verrataan talvirinkeliin.
metsänhoitaja sanoi:Aika aikaisin täällä jengi noita renkaita vaihtelee. Ikkunasta kun katsoo ulos niin talvesta ei ole tietoakaan ja 30 päivän ennuste lupaa käytännössä pelkkää vesisadetta. Näin siis täällä etelässä.
repomies sanoi:^Se pulttien löystyminen josta kerroit jo poistetussa viestissäsi. On sitä kuulema muillekin sattunut, muistaakseni yksi modeistakin oli moisen ihmeen nähnyt omassa autossaan.
Tulihäntä sanoi:Kyllä ne raskaalla puolella vetää sellasella pyörillä olevalla isoiskuisella pulttikoneella ne kiinni. Sen jälkeen loput isolla momenttikepillä. Jotkut laittaa tervaa, toiset ei. Varsinaista rasvaa ei koskaan. Jokatapauksessa pultit käydään aina harjan kanssa läpi ennen kun rengas nostetaan paikalleen.
Huomasin mutta en huomioinut. Se voi tosiaan vaikuttaa jotain kun ei tuo 400nm nyt ole juuri mitään.repomies sanoi:^Huomasitko että fraatti rasvasi sen pultin? Sehän pääsee silloin venymään helpommin, mikä edesauttaa katkeamista..
pökö sanoi:Hyvin veti ryobi, en olisi uskonut, enkä uskonutkaan. Mutta ihan vahingossa se ei onneksi katkennut vaan tovin jyskyttämällä.
Pultti oli joku M16 tms tiheällä kierteellä ja se oli vedetty punaisella loctitellä kiinni. Oikeaoppinen irroitus olisi pitänyt olla niin että pultin pää vedetään pillillä punaiseksi jolloin liimatkin pettävät. Noh, kaveri sitten poraili pari tuntia tuota jämää pois tuolta kampuran sisältä. Onneks ei menny kampiakseli poikki, moinen hölmöly saattaa palkita niinkin.metsänhoitaja sanoi:Huomasin mutta en huomioinut. Se voi tosiaan vaikuttaa jotain kun ei tuo 400nm nyt ole juuri mitään.
Enkä muuten ole varma vaikka pultit aikoinaan olisi ollut 10.9 vain. Oikeastaan olen vähän yllättynyt että pyöränpultit ovat 12.9 lujuuksisia, lieneekö tuo yleistä ja lieneekö ollut aina?
fraatti sanoi:Tuo pultti mikä meni poikki oli 10.9 lujuudeltaan ainakin kannassa olevan merkinnän perusteella. Tuo toinen oli näköjään erilainen pultti koska pultti oli tuollaisella montulla, sen kovuudesta ei ole mitään havaintoa mutta kait ne kaikki tuon 10.9 ainakin on?
Ainakin Helsingissä alkaa olla keli jo aika paha sivukaduilla. Päättelin tämän siitä, kun naapuruston asukki veti T-risteyksestä suoraan puuttuvasta haarasta vinosti vastapäätä sijatisevan naapurin pensasaitaan (huonoilla kesärenkaillaan). Jyrkällä alas riippuvalla penkalla auto jäi killumaan mahastaan, joten saa nähdä, tarvitaanko nosturia hinausauton ohella.metsänhoitaja sanoi:Joo, en tiedä missäpäin vaikutatte mutta Helsinki, Turku, Tampere, Lahti näyttää huomiseksi pikkupakkasta aamuksi mutta sade on 0.0 joten tuskin on kovin liukasta.
Sitten alkaa ti-ke vesisateet marraskuun ajaksi joten minä olen ketjun ensimmäisen viestin kannalla.
Varsinkin kun alla on Michelin Crosslimatet
pökö sanoi:Ihmisillä on kauhee vimma säästää talvirenkaita. Ihan viimetingassa ne hampaat irvessä laitetaan alle ja maaliskuun eka otetaan pois. Näin niistä sitten tuleekin ulisevia kuivia korppuja mitkä ei pidä.
Kai niissä rengasmelua on liikaa, tai ruma kuvio?
