Sanyo Co2 ECO ja sen parhaat asetukset vol. II

W

wattis

Vieras
Vs: Sanyo Co2 ECO ja sen parhaat asetukset vol. II

CO22 sanoi:
Nyt kun se on saanut lattian lämpimäksi ja ryhtyi välillä lämmittelemään käyttövettä, sulatukset vähenivät merkittävästi. Jos pumpulle menevä vesi on siinä 40C niin sulatuksia tulee enää tunnin välein ja veikkaisin että 50C paikkaille enää pari kertaa vuorokaudessa.

Tämä näköjään todistaa että vanha varaaja toimii jotensakin myös lattialämmitystalossa. Minulla reilusti pienempi talo ja paljon eristeitä eikä uudella varaajalla pääse tuollaisiin lukemiin.

Sannottakoon siis vielä kerran, että Sanyon uusi varaaja on täysin toimimaton.

Empiirinen COP laskenta tuotti tuloksen COP maximissaan 1,3 kun ulkona -4C.

S

SolarShop

Vieras

Moro!

Maahantuoja ja valmistaja SANYO ovat tietoisia käydystä keskustelusta tällä palstalla.

Jos laitteen omistajalla on jotain epäilystä laiteen toiminnasta, on välttämätöntä että otetaan yhteyttä laitteen jälleenmyyjään.

Mikäli jälleenmyyjä ei pysty asiassa auttamaan, ottakaa suoraan yhteyttä maahantuojaan.

Täten pystytään mahdollinen selvitystyö laitteen toiminnasta aloittamaan. SANYO ja maahantuoja tekevät kaikkensa, jotta kaikki laitteistot toimisivat oikein.

R

Rassaaja

Vieras

SolarShop sanoi:
Mikäli jälleenmyyjä ei pysty asiassa auttamaan, ottakaa suoraan yhteyttä maahantuojaan.

Kyllä se edelleen pitää riittää, että on yhteydessä jälleenmyyjään. Myös tässä Sanyon tapauksessa. Ei kuluttajan tarvitse lähteä hoitamaan asiaa maahantuojan tai valmistajan kanssa.

M

marko

Vieras

SolarShop sanoi:
Moro!

Maahantuoja ja valmistaja SANYO ovat tietoisia käydystä keskustelusta tällä palstalla.

Jos laitteen omistajalla on jotain epäilystä laiteen toiminnasta, on välttämätöntä että otetaan yhteyttä laitteen jälleenmyyjään.

Täten pystytään mahdollinen selvitystyö laitteen toiminnasta aloittamaan. SANYO ja maahantuoja tekevät kaikkensa, jotta kaikki laitteistot toimisivat oikein.

niinkuin aiemmin kirjoitin, maahantuojalta ei minkäänlaista apua saa. heillä ei ole laitteesta/säädöistä enempää tietoa
kuin mitä käyttöohjekirjassa on. itse sen minulle ilmoitti. pelkät laboratio tulokset.
oletko itse hoitanut asiakkaasi tyytyväiseksi. olisi hyvä tietää millä olet laitteet saanut toimimaan

R

rakentaja2

Vieras

Hyvä että homma rullaa eteenpäin, kiitos Markolle jo tässä vaiheessa. Mekin tarkistettiin kaiken varulta ulkoyksikön putket, oikeinpäin olivat. Ollaan aktiivisesti palstalla, ja ilmoitellaan mitä itsekullekin kuuluu.

Benzona

Aktiivinen jäsen

Kiitoksia aktiivisille tyypeille! Ongelma on itseni ja varmasti muidenkin kohdalla että ei ensinnäkään ymmärretä kaikkea laitteen hienouksista/huonouksista ja se että usko siihen että reklamointi tuottaisi tulosta omin voimin on pieni.

ER

Jäsen

Kuinkahan iso osa Sanyon omistajista on tyytyväisiä laitteeseen ja kuinka iso osa tyytymättömiä? Olisiko tässä pollin paikka? Itse olisin hankkinut puolisen vuotta sitten 9kW-mallin jos olisin suinkaan raskinut. Nyt täytyy kokemusten ja kommenttien perusteella olla hyvin tyytyväinen, että ei tullut hankittua.

Benzona

Aktiivinen jäsen

Pääosin tyytyväinen. :cool: edit: Siis laitteeseen. Maahantuojaan ja käyttöohjeisiin ei niinkään.
Öljylämmitystä ei ole todellakaan ikävä (vaikkakin litrahinta on ollut nykyään alhainen). Lämmin vesi on riittänyt jne. Ja sähkölaskut ei todellakaan päätä huimaa. Lisäksi täällä ilmoitetut kulutusarvot esim. Mitsulla on olleet samaa tasoa.

Espejot

Hyperaktiivi

Onko rivienvälistä luettava että öljystä siirtyneet ovat tyytyväisempiä - säästöä kuitenkin syntyy.... kun taas hyvin eristetyissä uudiskohteissa on kulutus odotettua suurempaa.

M

marko

Vieras

Espejot sanoi:
Onko rivienvälistä luettava että öljystä siirtyneet ovat tyytyväisempiä - säästöä kuitenkin syntyy.... kun taas hyvin eristetyissä uudiskohteissa on kulutus odotettua suurempaa.

minun kohdalla olet lukenut ainakin väärin

R

rakentaja2

Vieras

Minulle tuli tänään samanlaista positiivista viestiä mitä Solarshoppikin tuossa viestitteli. Eli ovat ongelmasta tietoisia, ja kaikki epäkuntoiset laitteet/muut virheet tutkitaan ja laitetaan kuntoon. Joten tämähän kuulostaa hyvältä, eiköhän se tästä ala purkautumaan. Hyvä homma.

Espeliini

Aktiivinen jäsen

Espejot sanoi:

ei kun vanhan varaajan 4.5 kW ja uuden 9 kW omistajat ovat tyytyväissempiä kuin uuden 4,5 kW varaajan omistajat
tosin, taitaa toi 9 kW tyytyväisyyskin vaatia patterilämmityksen?

O

OAlanen

Vieras

rakentaja2 sanoi:
Minulle tuli tänään samanlaista positiivista viestiä mitä Solarshoppikin tuossa viestitteli. Eli ovat ongelmasta tietoisia, ja kaikki epäkuntoiset laitteet/muut virheet tutkitaan ja laitetaan kuntoon. Joten tämähän kuulostaa hyvältä, eiköhän se tästä ala purkautumaan. Hyvä homma.

Toivottavasti, mutta millä aikaviiveellä?

T

Tyrkkölän Mies

Vieras

OAlanen sanoi:
rakentaja2 sanoi:

Toivottavasti, mutta millä aikaviiveellä?

Kappas ja kevätaurinko, toimii tämä näinkin; äsken suihkureissun jälkeen patterikierronpaluuvesi oli lämpöisempää kuin sinne menevä :eek:

Harvalla foorumilla muuten peseydytään niin usein kuin tällä... Aurinkoista talvipäivää itse kullekin.

Benzona

Aktiivinen jäsen

Tyrkkölän mies: Johan sitä tälle vuojelle on kerran tullu suihkussa käytyä. Kevväämmällä uujestaan. ;)

E

esco69

Vieras

pellepeloton sanoi:
Voi hyvät ihmiset!!!!
Olen tutustunut kyseiseen tuotteeseen kaverin talossa ja vielä kun olen lukenut täällä näitä vuodatuksia, niin ihmettelen suuresti miten pitkäpinnaisia suomalaiset ovat kun kestävät tällaista touhua kohtuulsen luotettavaksikin aiemmin uskotun maahantuojan suunnalta. Jos kyseessä olisi vaikka jokin pesukone jonka luvattaisiin pesevän pyykit 1,5h ja pesuaika olisikin 3h niin kuluttajaasiamiehen ovalla olisi jonoon asti valittajia. Jotenkin tämä lämpöpumppuasia on vielä niin tuntemato, että näitä voi mainostaa ihan miten vaan ja kukaan ei älähdä kuluttaja viraston suunnalla.

Uskokaa jo että tämä 9kw:n laite uudella varaajalla ei toimi sinnepäinkään mitä on luvattu, vaan päinvastoin se on ainakin talvisaikaan täysin suorasähkölaitetta vastaava kapistus.
Täällä palstalla on eräs suurimmista Sanyon myyjistä vakuutellut, että "elekee hötkyillä, vaan vasta vuoden coppikerroin ratkaisee kokonaishyödyn"
Uskomatonta, siis talvi ajetaan suoralla sähköllä ja odotetaan kesää jospa se sitten tuottaisi käyttöveden paremmalla kuin 1/1 kertoimella???
Eipä ole viimepäivinä enää sekään suuri myyjä retostanut täällä laitteen hyvyyttä ja vuosi coppia!

Tässä on jo monet kertoneet mistä homma kiikastaa ja suurimpia ongelmia on kun kukaan suomessa ei tiedä mitä tuo pönttö todella sisältää vai onko siellä yhtään mitään sisällä?

Nyt olis välittömästi kokeiltava laitetta vanhemman varaajan kanssa jollakin lattialämmittäjällä ja jos homma korjaantuu niin kaikki vaihtoon. Jos tässä venytellään kesää, niin mitekäs sitten asiaa testataan? Tietysti Ahlselli saisi lisäaikaa jotta kansa unohtaisi ja nuolisi haavojaan hiljaisuudessa.
Jos tää ei onnistu niin koneet takaisin maahantuojalle ja korvausvaatimukset suurista kuluista perään!
Vai onko joku alan asiantuntija erimieltä?

Kyllä tuo pönttö on jo susi syntyissään, ei se virittelemällä parane. Nyt kaikki jotka ette ole tyytyväisiä kopteriinne teillä on nyt elämänne tilaisuus hankkiutua eroon siitä. Työntäkää nyt hyvät ihmiset ne sanyot takaisin sille myyjällä jolta ne on ostettu ja rahat takaisin. Rahoilla
jotka saatte takaisin ostakaa hyväksi havaittu = >>TOIMIVA LÄMMITYSJÄRJESTELMÄ. YKSIKÄÄN VILPPI EI OLE SITÄ.

T

Tyrkkölän Mies

Vieras

esco69 sanoi:
Kyllä tuo pönttö on jo susi syntyissään, ei se virittelemällä parane. Nyt kaikki jotka ette ole tyytyväisiä kopteriinne teillä on nyt elämänne tilaisuus hankkiutua eroon siitä. Työntäkää nyt hyvät ihmiset ne sanyot takaisin sille myyjällä jolta ne on ostettu ja rahat takaisin. Rahoilla
jotka saatte takaisin ostakaa hyväksi havaittu = >>TOIMIVA LÄMMITYSJÄRJESTELMÄ. YKSIKÄÄN VILPPI EI OLE SITÄ.

Höpöhöpö, me tykättään ropeleista ja se siitä :mad:

VesA

In Memoriam

Tyrkkölän Mies sanoi:
esco69 sanoi:

Kuulinpa tänään taasen että Ahlsellilla on ollut 1,5 viikkoa Sanyon edustajia pähkimässä näitä ongelmia...

W

wattis

Vieras

VesA sanoi:
Kuulinpa tänään taasen että Ahlsellilla on ollut 1,5 viikkoa Sanyon edustajia pähkimässä näitä ongelmia...

Kyllä Ahlsell on nyt herännyt tähän ja ovat tosissaan selvittämässä ongelmia. Jaappanilaiset tulossa myös ihmettelemään mikä mättää.

E

esco69

Vieras

Tyrkkölän Mies sanoi:
esco69 sanoi:

Minä myös tykkään ropelista , mutta teen selvän eron pakollisen ja toimivan lämmitysjärjestelmän ja harrastusten välillä. :mad: Minusta on mukava harrastaa kun on yksi luotettava, energiatehokas ja ennen kaikkea koko talon kattava LÄMMITYS+KÄYTTÖVESI JÄRJESTELMÄ. ;)Kun tämä on saavutettu on minulla valinnan vapaus harrastaa, puunpolttoa, ropelleja, moottoreita...yms..tai vaihtoehtoisesti tekemättä näistä yhtään mitään. :-\ Silti talossa on lämmintä mukavat 21-22 astetta ja hanasta riittää lämmintävettä vaikka isommallekkin porukalle. ;D

T

Tuleva ilpisti

Vieras

esco69 sanoi:
Tyrkkölän Mies sanoi:
esco69 sanoi:

Minä myös tykkään ropelista , mutta teen selvän eron pakollisen ja toimivan lämmitysjärjestelmän ja harrastusten välillä. :mad: Minusta on mukava harrastaa kun on yksi luotettava, energiatehokas ja ennen kaikkea koko talon kattava LÄMMITYS+KÄYTTÖVESI JÄRJESTELMÄ. ;)Kun tämä on saavutettu on minulla valinnan vapaus harrastaa, puunpolttoa, ropelleja, moottoreita...yms..tai vaihtoehtoisesti tekemättä näistä yhtään mitään. :-\ Silti talossa on lämmintä mukavat 21-22 astetta ja hanasta riittää lämmintävettä vaikka isommallekkin porukalle. ;D

Väkisinkin tulee mieleen että olet väärällä foorumilla ;D
Kokeile jospa pellettiforumilla saisit enemmän ymmärtämystä ajatuksillesi ;D ;D

glocker

Aktiivinen jäsen

VesA sanoi:

Kuulostaa muuten täysin Ultimatelta - tosin he tekivät sen ensin :)

E

esco69

Vieras

Väkisinkin tulee mieleen että olet väärällä foorumilla Virnistää
Kokeile jospa pellettiforumilla saisit enemmän ymmärtämystä ajatuksillesi Virnistää Virnistää

Minua ei pelletti napuilla jymäytetä, eikä muuten koptereillakaan. Olen pahoillani jos totuus tekee kipeää :p

Enkä muuten suoralla sähköllä lämmittele.

T

Tuleva ilpisti

Vieras

esco69 sanoi:
Minua ei pelletti napuilla jymäytetä, eikä muuten koptereillakaan. Olen pahoillani jos totuus tekee kipeää :p

Ok, hän haluaa olla salaperäinen ;D

Espejot

Hyperaktiivi

Tuleva ilpisti sanoi:
esco69 sanoi:

Ok, hän haluaa olla salaperäinen ;D

Ei kehtaa kertoa lämmityksen takasinmaksuaikaa :cool:

E

esco69

Vieras

Reilu 5v ois jäljellä. 250m2/300m2 lämpiää pattereilla oulun korkeudella käyttövedet mukana n. 9400kwh/vuosi.

Puolenvuoden mittaus näyttää 4700kwh oma mittaus syötöllä (VALMET).

Projekti kesällä 2008.

T

Tyrkkölän Mies

Vieras

esco69 sanoi:
Reilu 5v ois jäljellä. 250m2/300m2 lämpiää pattereilla oulun korkeudella käyttövedet mukana n. 9400kwh/vuosi.

Projekti kesällä 2008.

Olet sitten kairannut röörin maahan ja ihmettelet miksei kukaan halua keskustella siitä reijästä joka ei näy eikä kuulu :D

Meillä laitteet sentään pitää miehekästä ääntä ja näkyvät, laatikoita on vähän joka nurkalla. Naapureillekin voi tuumia asiantuntevasti "se on kuule kopteri". Siinä on sitten mukava seurata kun naapuri mulkoilee kateellisena laitetta, varsinkin pakkasilla, kun se pitää hienoista elämäänsä naapurin makkarin ikkunan alla.

Ymmärrän että herkässä voi olla kateus reijän omistajalla, niin paljon klooriaa ja hienoa spekulointia siinä menettää.

E

esco69

Vieras

Tyrkkölän Mies sanoi:
esco69 sanoi:

Projekti kesällä 2008.

Olet sitten kairannut röörin maahan ja ihmettelet miksei kukaan halua keskustella siitä reijästä joka ei näy eikä kuulu :D

Meillä laitteet sentään pitää miehekästä ääntä ja näkyvät, laatikoita on vähän joka nurkalla. Naapureillekin voi tuumia asiantuntevasti "se on kuule kopteri". Siinä on sitten mukava seurata kun naapuri mulkoilee kateellisena laitetta, varsinkin pakkasilla, kun se pitää hienoista elämäänsä naapurin makkarin ikkunan alla.

Ymmärrän että herkässä voi olla kateus reijän omistajalla, niin paljon klooriaa ja hienoa spekulointia siinä menettää.

Onhan täällä foorumilla miehiäkin eikä pojan nulikoita ;) EI silti nostan hattua teille tuon äärettömän energian johdota joka teissä ropelisteissa piilee. Jatkakaa samaan malliin kyllä siitä kampe vielä tulee.

AATTELEPPA ITE....IHA ITE......AA...

VesA

In Memoriam

esco69 sanoi:

Projekti kesällä 2008.

Minkähänlainen mahtanee olla takaisinmaksulaskelma..

Espeliini

Aktiivinen jäsen

esco69 sanoi:
Onhan täällä foorumilla miehiäkin eikä pojan nulikoita ;) EI silti nostan hattua teille tuon äärettömän energian johdota joka teissä ropelisteissa piilee. Jatkakaa samaan malliin kyllä siitä kampe vielä tulee.

AATTELEPPA ITE....IHA ITE......AA...

joo-o
ihan ite o koitettu aatella, prkl :D

ja -tuiks meni.. .yhyy

jos ois ollu tuon wanhan sanyo varaajan kaltainen toi uus tai jopa hieman parempi (niinkuin piti) niin oisin varmasti tyytyväinen
maalämpö ei omalla kohalla oikein tullu kysymykseen, jos maaperä / tontti olisi sen sallinut niin olisin sellasen laittanu...

ja kyl noilla VILP:lla ihan koko lämmitysjärjestelmän pystyy tekemään, eri asia tietysti sitten on, mikä on takaisinmaksuaika jne.. mutta sitä ei aina kannata niin vakavasti miettiä, mua ittee ahistaa enemmän noi kk kustannukset (tietty jos ne pienenee niin se kuuluisa "takaisinmaksuaikakin" lyhenee)

siirrettiin muuten asentajan kanssa sitä varaaja LT (alimmaista) anturia n. 10-15 cm ylöspäin (oli pinta-anturi)
jotenkin tuntuu että ois hiema parantunu toiminat ja ehkä jopa vähemmän sulatuksia!!?? (niin vissiin :p)... edellinen vrk 21h käyntiä 8 kpl käynnistyksiä asetuksilla:

tank MAX = 55
min B = 45
s/t ero = 5

*edit*
oonkoha jo maininnukki tästä... ei muista eikä jaxa just nyt tarkistaa ni laitoin varuix ;D

Espejot

Hyperaktiivi

VesA sanoi:
esco69 sanoi:

Projekti kesällä 2008.

Minkähänlainen mahtanee olla takaisinmaksulaskelma..

Kyllähän toi 5v takasinmaksuaika kertoo kaiken ;D

V

V70-TDI

Vieras

esco69 sanoi:
Tyrkkölän Mies sanoi:
esco69 sanoi:

Mehän lämmitetään ton escon kanssa ilmeisesti samanlaisilla vehkeillä. Melläkin on koko talon kattava LÄMMITYS+KÄYTTÖVESI JÄRJESTELMÄ.
Talossa on mukavat 22 astetta. Juuri käytiin perheen kanssa saunassa 5h ja lämmintä vettä olis riittäny vaikka escokin olis käynyt. ;D

E

esco69

Vieras

Mehän lämmitetään ton escon kanssa ilmeisesti samanlaisilla vehkeillä. Melläkin on koko talon kattava LÄMMITYS+KÄYTTÖVESI JÄRJESTELMÄ.
Talossa on mukavat 22 astetta. Juuri käytiin perheen kanssa saunassa 5h ja lämmintä vettä olis riittäny vaikka escokin olis käynyt. ;D
[/quote]
Benzona sanoi:
Samoin meillä. :D
[/quote]

Mahtava homma jo kahdella kaverilla samat aatokset kuin minulla :eek:, pois lukien yhtä minua hieman kulmakarvat kaarelle :-[heittävää kysymystä. Mihin ihmeeseen te tuota 10000 kopteria tarvitte"tosin pitäähän se mahtavaa äääntä..", kun kumminkin LÄHES SUORALLASÄHKÖLLÄ talojanne lämmittelette. ;D

Espeliini

Aktiivinen jäsen

voi esko esko :D

luulimma ostavamme hiema paremman kuin suorasähkölaitteen!
mutta saimmekin jotai aiwan muuta...

T

Tyrkkölän Mies

Vieras

esco69 sanoi:
Benzona sanoi:
Samoin meillä. :D

Mahtava homma jo kahdella kaverilla samat aatokset kuin minulla :eek:, pois lukien yhtä minua hieman kulmakarvat kaarelle :-[heittävää kysymystä. Mihin ihmeeseen te tuota 10000 kopteria tarvitte"tosin pitäähän se mahtavaa äääntä..", kun kumminkin LÄHES SUORALLASÄHKÖLLÄ talojanne lämmittelette. ;D

Taisi jäädä mainitsematta että on siinä tietenkin hieman muutakin kuin rakkautta koptereihin. Lisäsin sen tuohon "nimmariini". Maalämmöllä tuosta voisi saada vielä maksimissaan 'vitosen' nipistettyä ja jäisi 'muusta' ilosta paitsi.

VesA

In Memoriam

Espeliini sanoi:

No.. tulee se edelleen maalämpöä edullisemmaksi.

E

esco69

Vieras

VesA sanoi:
Espeliini sanoi:

No heitäppä hieno laskelma väitteesi tueksi: Laske vaikka 20v periodilla.

Lähtöarvot:

TALONVUOTUINEN ENEGIANTARVE LÄMMITYS + KV=> 30000kwh

SÄHKÖNHINTA SIIRTO+ ENERGIA VEROINEEN=> 0.115e/kwh

Tässä laskelmassa ei sitten puuta poltella. Ilmoita myös millaisesta vuosi copista unelmoit laskelmasi yhteydessä.

Espejot

Hyperaktiivi

esco69 sanoi:
VesA sanoi:
Espeliini sanoi:

No heitäppä hieno laskelma väitteesi tueksi: Laske vaikka 20v periodilla.

Lähtöarvot:

TALONVUOTUINEN ENEGIANTARVE LÄMMITYS + KV=> 30000kwh
SÄHKÖNHINTA SIIRTO+ ENERGIA VEROINEEN=> 0.115e/kwh

Mitä tapahtui sille 5v maksuajalle ;D

E

esco69

Vieras

Ei se mihinkään ole kadonnut, katsotaan nyt ensin se mahtava kopterilaskelma :D, malta vielä hieman ;)

Back
Ylös Bottom