Shelly releet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cleaf
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Näyttää olevan tuo skripti-ikkunan jako pielessä. Testattu appilla ja selaimilla (Safari, Chrome ja Firefox)
Korjaus tullee pian.

Ei ole rele mutta olisiko tästä apua pumppailijoilla joilla löytyy modbus?

No se on releen lisävaruste. Ei toimi ilman.

Shelly Pill sovittimella saa myös tehtyä jotain vastaavaa.

VILPeissä tuota väylää on käytössä, joten jotain iloa siitä voi ollakin. Toki tarvitsee aina lisää softaa viestien laatimiseksi ja tulkitsemiseksi, mutta oikea suunta.

Kun minulla on useampi Shelly käytössä ja monessa on pörssisähkö-ohjaus olen todennut ettei skripti joka kerta saa vaihdettua ohjaustilaa:
- Eli skripti on aktivoinut releen ja ShellyCloud.in kautta suljen releen, skripti ei sen jälkeen aktivoi relettä uudestaan vaikka hinnan muuttuessa pitäisi kytkeä uudestaan. Jos vaihtuu se tapahtuu vasta seuraavassa haussa palvelimelta
- Vastaavaa tapahtuu usein jos sulkee painonappi-ohjauksella paikallisesti
Viimeiset päivitykset käytössä laitteissa

Oletan että Cloud-pyyntö on vahvempi??

Toinen outo tapahtuma joka liittyy PlugM pistorasia-releeseen:
- Täällä kotona käytössä noin kuukausi ja toimi moiteetta, skripti käytössä myöskin. Siirsin Plugin Viroon lainaksi ja siellä liitetty Telia-kiinteäänADSL? linjaan. Yhteys toimii hienosti mutta skripti aiheuttaa harmaita hiuksia (Juu, vaihdoin EE-pörssiin).
Minun ShellyCloud tilissä, Suomalainen skripti mutta laite itse on toisessa maassa

Sen ainut tehtävä on ilmoittaa talon väelle punaisen lampun muodossa milloin pitää vähentää sähkönkäyttöä= Pörssisähkö-sopimus...-> Kun punainen lamppu palaa sähkön käyttö kannattaa vähentää;)

Jaa miksikö? Tietotekniikka on heille ihan UFO-juttu, sen sijaan puutarha pursuaa ihan mahdottomia kasviksia

Pieni ajatus liittyen edelliseen viestiin:
- Voiko tai onko joku jo keksinyt miten Shelly Multicolor Bulb E27 Gen3 vaihtaa väriä pörssi-sähkön muuttuessa, jäisi pois yksi pistorasia-rele...

Kun minulla on useampi Shelly käytössä ja monessa on pörssisähkö-ohjaus olen todennut ettei skripti joka kerta saa vaihdettua ohjaustilaa:
- Eli skripti on aktivoinut releen ja ShellyCloud.in kautta suljen releen, skripti ei sen jälkeen aktivoi relettä uudestaan vaikka hinnan muuttuessa pitäisi kytkeä uudestaan. Jos vaihtuu se tapahtuu vasta seuraavassa haussa palvelimelta

Riippuu toki mikä skripti on kyseessä. Mutta ainakin spot-hinta.fi skripteissä on juuri sellainen toiminto, että releen tilaa vaihdetaan skriptin toimesta, vasta kun tilaa pitäisi muuttaa.

Tämän tarkoitus on juuri mahdollistaa käsiohjaus, ettei skripti esim. heti vartin päästä vaihda tilaa takaisin -- samalla periaatteella toteutettu, millä esim. kontaktorit toimii.

Pieni ajatus liittyen edelliseen viestiin:
- Voiko tai onko joku jo keksinyt miten Shelly Multicolor Bulb E27 Gen3 vaihtaa väriä pörssi-sähkön muuttuessa, jäisi pois yksi pistorasia-rele...
Eikös siinä ole skriptituki... kokeileppas huviksesi lähteekö tämä toimimaan siinä:

Eikös siinä ole skriptituki... kokeileppas huviksesi lähteekö tämä toimimaan siinä:

Laitoin viesti yhdelle myyjälle ja sain tämän vastauksen:
Pienin muutoksinhan sen saa tehtyä jostain näistä valmiista skripteistä, pitää vaan vaihtaa se komento mitä ajetaan kussakin tilanteessa värin vaihdoksi. Samat skriptit näissä pyörii kaikissa plus (gen2) ja gen3, mutta luonnollisesti ei ole plugin rgb arvoja vaan bulb vastaavia muuttujia.

Enpä ymmärtänyt kaiken mutta tehtävissä jos osaa?

Laitoin viesti yhdelle myyjälle ja sain tämän vastauksen:
Pienin muutoksinhan sen saa tehtyä jostain näistä valmiista skripteistä, pitää vaan vaihtaa se komento mitä ajetaan kussakin tilanteessa värin vaihdoksi. Samat skriptit näissä pyörii kaikissa plus (gen2) ja gen3, mutta luonnollisesti ei ole plugin rgb arvoja vaan bulb vastaavia muuttujia.

Enpä ymmärtänyt kaiken mutta tehtävissä jos osaa?

Kokeile vaan mitä skripti sanoo. Ei se APi välttämättä ole eri näiden laitteiden välillä.

Shelly Multicolor Bulb käyttää RGBCCT rpc komentokantaa ohjauksessa.

Toinen outo tapahtuma joka liittyy PlugM pistorasia-releeseen:
- Täällä kotona käytössä noin kuukausi ja toimi moiteetta, skripti käytössä myöskin. Siirsin Plugin Viroon lainaksi ja siellä liitetty Telia-kiinteäänADSL? linjaan. Yhteys toimii hienosti mutta skripti aiheuttaa harmaita hiuksia (Juu, vaihdoin EE-pörssiin).
Minun ShellyCloud tilissä, Suomalainen skripti mutta laite itse on toisessa maassa

Sen ainut tehtävä on ilmoittaa talon väelle punaisen lampun muodossa milloin pitää vähentää sähkönkäyttöä= Pörssisähkö-sopimus...-> Kun punainen lamppu palaa sähkön käyttö kannattaa vähentää;)

Jaa miksikö? Tietotekniikka on heille ihan UFO-juttu, sen sijaan puutarha pursuaa ihan mahdottomia kasviksia
Mikki varmaan tunnistaa nämä;-)
Olen etänä vaihtanut skriptit ja ensimmäinen (Shell-Minimal-Heating) ei tahtonut taipua minun tahtoon lainkaan, en saanut selvää miksei
Samaa käytössä FI Spot-hinnalla täällä ja toimii hyvin

Laitoin tilalle Shelly-Rank-and-Price ja toimii kuten ajattelin, seuraa hintamuutokset 10cnt ohjeistuksella.
Plussana on toisen releen käyttö samalla ohjauksella
Toki jää paljon mahdollisuuksia käyttämättä mutta yksi askel eteenpäin
EE-Börs SpotHinta.png

Kokeilen vielä ihan toista: Shelly UniPlus osaa kahta eri ohjausta, toimii 12V muuntajalla, SMD:t kestää suoraan LED-lampun. Keltainen ja Punainen on ihan hyvä väri (Jos on ajanut autolla Virossa tietää mitä keltainen ja punainen tarkoittaa käytännössä)
Saankohan tehtyä pieneen boksiin tarvittavat?

Shellyihin von jakelussa uusi 2.0-sarjan firmispäivitys.
Se tuo mukanaan isoja uudistuksia, joista yhtenä Local network messaging (LNM)
LNM tuo broadcast viestit lähiverkkoon. Tällöin EM laitteen kulutustiedot saadaan broadcastilla kaikkien laitteiden käyttöön. Client asetetaan kuuntelemaan samaan grouppiin ja tekemään ohjauksia paikallisesti. Toinen käyttökohde on valojen ohjaukseen paikalliset groupit. Aiemmin ne onnistuivat vain cloudin kautta.
Toinen hieno feature on BLU nappien linkitys releisiin, himmentimiin ja valoihin ilman appia. Käytännössä kun uuden verkkosähköön kytketyn Shelly laitteen lyö sähköihin ja klikkaa BLU napin partustilaan, se liittää itsensä suoraan releeseen.
Skriptiin voidaan rakentaa feature jolla se luo automaattisesti vietuaalikomponentit, näppärä esim pösä skriptille kun arvot voi laittaa appissa virtuaalilaitteelle, eikä muokata skriptiä.
Jos huhut pitää paikkansa, myös wifi laitteista saadaan tehtyä ohjauksia Bluetoothilla kuten BLU laitteilla - tämä siis tulevana ominaisuutena

Takaisin
Ylös Bottom