HalkoholistinHaamu
Vakionaama
Mistähän olen jäänyt paitsi kun olen pärjännyt kännykän netillä?![]()
Maailman parhaasta netistä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mistähän olen jäänyt paitsi kun olen pärjännyt kännykän netillä?![]()
Ihmiskunnan peili. Samaa suoltaa ulos, mitä sinne suolletaan sisään.Se ei silti kuidulla parane. Samaa suoltaa ulos muutkin liittymät
Tuskinpa juuri mistään. Mä vaihdoin viime juhannuksen aikoihin 5G:n valokuituun, enkä juuri ole huomannut mitään eroa vaikka teen pääsääntöisesti softakehitystä kotikonttorilla. Olisi pitänyt odottaa '24 Black Friday tarjouksiin asti, olisi saanut loputkin liittymämaksusta pois, ja olisi vähemmän päällekkäisyyttä DNA:n 5G määräaikaisuuden kanssa. Vieläkin pitää maksaa siitäkin kuukausimaksut.Mistähän olen jäänyt paitsi kun olen pärjännyt kännykän netillä?![]()
Samanlainen 5G -> kuitu vaihdos mekin tuossa vajaa vuosi sitten tehtiin ja kyllä esim. Elisa Viihteen mainosten pomppiminen nauhoituksissa nopeutu ihan huimasti, kiitos pienempien viiveiden vaikka nopeus itsessään ei juuri mihinkään muuttunutkaan.Mä vaihdoin viime juhannuksen aikoihin 5G:n valokuituun, enkä juuri ole huomannut mitään eroa vaikka teen pääsääntöisesti softakehitystä kotikonttorilla.
Jos ei vielä niin hetken päästä, se on varmaa. Kun on nimi saatu soppariin niin hintoja voi nostaa kuin kaukolämmössä konsanaan, eihän kukaan muualle muuta.
Se ei silti kuidulla parane. Samaa suoltaa ulos muutkin liittymät
Lisäksi kun tekee edes hieman etänä duunia saa kk-maksun vähennyksiinAika harva kuidusta luopuu kun sen on saanut kovan odotuksen jälkeen ja nurmikotkin kasvaa taas. Kyllä siinä kiltisti maksetaan alati nousevia maksuja, nehän ei enää ikinä laske kun ei tarvi. Noin se vaan on.
Ei se mitään jää, jos lopettaa koko kuidun. Ja mitään maksua kuidusta ei erikseen peritä, jos on maksanut kertamaksulla ja pitää liittymän aktiivisena (onko sitten jyvitetty liittymän maksuun on eri asia, mutta ei mennä siihen).Esim valokuitusella kuidun kuukausimaksu jää jäljelle vaikka internetoperaattorin lopettaisi. Tai vaikka talon omistaja vaihtuisi.
Eli se mobiili pitäs saada aika paljon halvemmalla että olisi halvempi kuin internet kuidun kautta.
No mulla esim. oli ZTE MC7010 ulkomokkula, sisällä vaatehuoneessa. Lähin 5G-tukiasema on noin puolen kilometrin päässä. Tuo mokkula oli osamaksulla 7.50€ / kk, kolme vuotta, yhteensä 270€.Tietääkseni kunnollinen 4G ja 5G mobiiliyhteys vaatii ulos sijoitettavan vastaanottimen jonka kuluja ei mobiilin puolustajat halua täällä mainita. Ja omasta kokemuksesta voin sanoa että se ei ole ilmainen. Paljonko mobiilin laitteisto kulut on esim 10v jaksolla verrattuna valokuituun? Itsellä riittää 1 laadukas wifi reititin kattamaan talon valokuidulla.
Niin no meillä 5G>kuitu päivittäneillähän nuo vermeet on yhä kiinni ja paikoillaan, tartte kuin uuden SIM-kortin ja homma rokkaa taas 5G:llä.Tietääkseni kunnollinen 4G ja 5G mobiiliyhteys vaatii ulos sijoitettavan vastaanottimen jonka kuluja ei mobiilin puolustajat halua täällä mainita.
Itse asiassa niissä papruissa taitaa jopa lukea että se boxi on Elisan omaisuutta ja täten myös heidän hallinnassaan ja ylläpidossaan.Pitikin sanoa, että Elisan mukaan kuitumuuntimen uusiminen/päivitys tapahtuu heidän kustannuksellaan
F-liitin.SMA antenniliitin,
Hiljaista ollut koko talvi, ainoat koneet mitä näkyy niin ovat korjaamassa kuitukaivureiden tekemiä tuhoja.
Oi niitä aikoja kun 10Base oli vielä kova sana90-luvun alussa vedettiin vielä koksikaapelia LAN yhteyksille.
^Ei kannata arvostella, kun kolmatta vuotta on viimeistely kesken. Ei se arvostelemalla paremmaksi muutu.
Ne korjaa kuitumiesten katkomia johtoja kun katuvaloja on pimeenä. Ei ole maisemoinnista kyse.
4 johtimella ja riittävän laadukkaalla kaapelilla voi saada sen 100Mbps, ellei vedot ole tosi pitkiä.Taustoja: töpselissä lukee cat5 ja ovat tosiaan LAN-töpselit ei puhelintöpselit. Näistä joskus jo tässä ketjussa puhuttiin muita asioita. Silloin ymmärsin että voisivat säkällä tuolla nelikytkennällä toimia luokkaa 100M nopeudella joka piisaa kyllä meille.