Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oho, hienoa. Mihin kohtaan tarkalleen tuo tuli, olisko kuvaa? Meillä varmaan sama edessä jossain vaiheessa.@rawpower Flamco Flexofit asenettu jakotukin ja takaiskun/varaajan väliin ja kolinat tais hävitä... täytyy nyt tarkailla vähän aikaa. Paineenalennusvenan asennan sitten joskus myöhemmin kun olen tutustunut vuotovahteihin.
@rawpower Flamco Flexofit asenettu jakotukin ja takaiskun/varaajan väliin ja kolinat tais hävitä... täytyy nyt tarkailla vähän aikaa. Paineenalennusvenan asennan sitten joskus myöhemmin kun olen tutustunut vuotovahteihin.
Eli kannattaako tuo flamco laittaa siis kv jakotukin jälkeen ennen MLP pumpun varaajalle lähtevää putkea?
Kannattaa suihkussa hakea sopiva paine, ettei tule valitusta.
Itseasiassa tuossa paineenalentimen kohdilla kuuluu ehkä eniten, hiukan hankala todeta tosin. Siitähän se paineisku kaiketi menee mittarille päin, joten liekö sitten parempi paikka tuossa T-haaran jälkeen pumpulle päin menevässä putkessa. T-haaran ja paineenalentimen väliin ei mahdu, ehkä tiedä onko tarvettakaan.Ohjeessa oli, että mahdollisimman lähelle äänen lähdettä. Eli jos sulla juurikin kolahtaa tuolla teknisessä tilassa jakotukin lähellä niin kuin minulla niin tuossa olisi varmaan paras paikka? Käytännössä toimii juuri siten, että kun paineisku tulee taaksepäin kohti mittaria niin Flamco ottaa iskun vastaan ja vaimentaa äänen.
Kokelin vielä kuumavesipuolen ja vaikka eri jakotukki luonnollisesti niin hiljeni sekin täysin. Tosin se oli hiljaisempi aiemminkin.
Miltäs vaikuttaa?Parasta se olisi asentaa mahdolisimman lähelle paineniskun aiheuttajaa. Mutta näyttää toimivan jatotukinkin jälkeen mutta ennen ventiilejä - ainakin minulla tuntuu toimivan. Minä nyt seurailen tätä ennen kuin uskallan sanoa tämän asennuspaikan toimivan.
Miltäs vaikuttaa?
Jospa nyt kevään aikana saisi omaankin asennettua. En vaan tiedä minne sen asennuttaisin. Kenelläkään näkemystä asennuspaikasta, nyt saa arvatakin, 1 vai 2? Tuo 1 siis meno MLP. Tuosta ylöspäin huoneen nurkassa menevästä mutkasta ainakin hiukan heilahtaa joskus. Kolahdus tulee enemmänkin tuosta jostain paineenalentimen paikkeilta.
katso liitettä 70822
Ujeltaminen vittaa yksisuuntaventiiliin. En nyt tiedä miten muut oireet liittyvät.Vessan puolella, kun kääntää hanaa hieman kuumanveden rajoittimen yli, alkaa hitonmoinen pauke ja ryske putkista....takatakataktaka, kuin koneekivääri. Joskus aiemmin on ollut paukkeen sijasta sellaista ujeltamista.
Vessan hana sulla vaihtoiässä? Meillä aiheutti keittiön viallinen hana tuon takatakataka-äänen. Ujeltamista oli ennen sitä. Aina kun pyykinpesukone otti vettä toisessa päässä taloa. Hain Ikeasta uuden hanan niin loppu. Yllättävän hyviä nuo Ikean hanat vaikka suurin osa niitä haukkuu. WC:n hanoissa ei vaan ole pidee-liitäntää. Ei taideta länsinaapurissa peseskellä prrseitä.Löytyisikö täältä vinkkejä mitä voisi kokeilla ennen putkarin tilaamista.
Kohde on 5 erillistalon yhtiö, kaukolämmössä. Keskus meidän talon alakerrassa.
Nyt alkoi sellainen erikoisuus, että alakerran suihkusta tulee pitkän aikaa todella kuumaa vettä, vaikka sekoittajan vääntää paljon kylmemmälle kuin normaalisti. Suihkun sekoittaja uusittu muutama vuosi sitten. Viereisessä vessasta veden lämpö käyttäytyy taas normaalisti.
Samaan aikaisesti tänään yläkerran hanoista on tullut normaalia kylmempää vettä ja lämmintä tulee todella hitaasti. Vessan puolella, kun kääntää hanaa hieman kuumanveden rajoittimen yli, alkaa hitonmoinen pauke ja ryske putkista....takatakataktaka, kuin koneekivääri. Joskus aiemmin on ollut paukkeen sijasta sellaista ujeltamista.
Tässä yläkerran hanassa ja wc:n rättipatterissa on ollut aina sellainen erikoisuus, että hanasta tulevan lämpimän veden tuloon vaikuttaa se miten patterin lämpöä on käännetty auki.