Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ok, jotain hämärää tuossa on tapahtunut ja logeista selviää aikanaan, sillä vanhemmassa on/off koneessa näyttää ainakin juuri tuon yläosan lämpötilan käyttövedeltä paneelissa. Smartissa nostaisin tuon alarajan noin 45 asteeseen niin vois ehkä toimia paremmin ? Smartillehan nämä rajat on viitteelliset ja tosiaan lämmittelee oppimansa tarpeen mukaan.
Sitä mä vähän tässä mietin... että jos muuttaisin prioriteetin 0/0 jolloin käyttövesi olisi priorisoitu...
Espejotilla ollut varmaan sama keissi kyseessä käyttöveden suhteen. Joku bitti kait mennyt poikittain.. Olikos koneessa uusin ohjelmisto?
http://www.maalampofoorumi.fi/index.php?topic=8431.msg112218#msg112218
Kyllä minä erotan milloin vesi on loppu ja milloin ei. Mutta katsotann logista kun kuu vaihtuu...
Uusi versio kait joillain betassa, eli ehkä tuokin vika korjaantuu.[/QUOT
Ei kyllä tulisi mieleenkään lyödä ILPpiä päälle pöhisemään talven pakkasilla. Rauha maassa ja lämpö maasta, jäähdytys sitten ILPillä kesällä, siinä riittää hiljainen puhallus ja kompurakin pääsee vähemmällä kun ei tarvitse niin isoa lämpötilaeroa puskea.
Maalämmönkin kanssa huonelämpöjä voi tasata sellaisella kerettiläisellä keksinnöllå kuin huonetermostaatti. Väittävät että termarit eivät toimi maalämmön kanssa hyvin, mutta minun mielestäni se on enempi suunnittelukysymys, itsellä pelaa ihan ok ensimmäisen vuoden perusteella. Voi olla ongelma onoff koneella, jos on liikaa termaripiirejä tai kiertojen säädöt poskellaan.
Onkos tuo lämpötilaero repomiehestä mielestäsi iso jos ko. asiassa puhutaan sisälämpötilan imu ja puhalluslämpöjen erotuksesta ?
En kyllä tuossa ehdotellut suoranaista lataamista, vaan ensi sijassa mlp:lle johdettavan nesteen lämpötilan nostamista silloin, kun se helposti käy sekä jäähdytyksen tukemista. Toissijaisesti sitten kaivosta otetun lämmön vähentämistä vuositasolla.Muutenkin olen sitä mieltä, että maaperästä saa lämpöä ja viileätä silloin kuin sitä tarvitaan, mutta sinne lämmön lataus on ihan turhanpäiväistä ja mitä paremmin maaperää talvella käytät niin sitä paremmin se latautuu kesällä.
Nibeltä olisi nyt tarjolla uusi versio 8539R4 inverttereille 1x55 malleille jossa tämän pitäisi olla korjattuna:Samalta vaikuttaa ja Nibe näköjään selvittelee asiaa. Firmavare versio on 8539R3 ... en kovin nopeaan tahtiin päivittele koska en ole kovin innostunut toimimaan miinanpolkijana.
Nibeltä olisi nyt tarjolla uusi versio 8539R4 inverttereille 1x55 malleille jossa tämän pitäisi olla korjattuna:
Solves a problem in the 6kW model that could, under special circumstances, cause the hot water production to fail.
Tämä on kuitenkin niben hyviä puolia, että ohjelmia kehitellään ja etenkin jos niben omia mokia sattuu niin kohtuu nopeasti niitä korjailevat...
Nibeltä olisi nyt tarjolla uusi versio 8539R4 inverttereille 1x55 malleille jossa tämän pitäisi olla korjattuna:
Solves a problem in the 6kW model that could, under special circumstances, cause the hot water production to fail.
Mlp-ilp ratkaisuun en osaa vielä sanoa, mutta onoff-vilp ja invertteri-ilp soi yhteen varsin kivasti kun pakastaa. Sen olen kokeillut.