Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Otat peräruiskeen ja teet sitte kerralla kuntoon.katso liitettä 64869
katso liitettä 64868
Tossa on tullut jo ruttiini että aina kun pääsee ylös niin menee 10min niin on paskahätä kun joutuu kyykkyasenossa olemaan![]()
Joo ei todellakaan.Asennuspaikkaa ei käy kateeksi. :O
Rakentamisen aikana unohtuu useimmilta tehdä riittävästi kulkusiltoja yläpohjaan. Helpottaisi kummasti tekemisiä kun ei tarvitsisi leikkiä hämähäkkimiestä
Olen laiska, milkkarin nauhaleikkurilla onnistuu myös, käännettävän leikkuupään ansiosta menee ahtaissakin paikoissa.Tuohon on peltisakset yllätävän hyvät aseet, pitää vaan olla molemman kätiset käytössä.
Olen laiska, milkkarin nauhaleikkurilla onnistuu myös, käännettävän leikkuupään ansiosta menee ahtaissakin paikoissa.
Oon todennut, että kun ei ole taitoa, niin pitää työkaluja olla repullinenSulla on kyllä työkaluasiat halussa... pitäis varmaan tulla sulle töihin
On ollut pari Milwauken 12V konetta koekäytössä ja taidan siirtyä Makitasta pois.
Nyt kun tämä viilennys/kuivaus kaivolla tuntuu toimivan on aika kytkeä systeemin ohjaus, eli aivolaatikko.
Kun olen tämmöinen simppeli putkiaivo lähden liikkeelle kuvan mukaisella helposti ohjelmoitavalla älyllä![]()
Ohjaatko peltiä vai pumppua vai mitä?Päälle/pois kytkin siitä tulee. Iv-kone kesätoimintoineen tuntuu toimivan hienosti lämmön noston suhteen
Täällä kanssa Enervent Pingvin XL:n edellä CHG patteri raitisilman esiviilennys/lämmityskäytössä. Kytkettynä maapiiriin. Menneenä talvena ei juuri esilämmityskäyttöä ollut, mutta nyt viritän vielä viilennykseen kondenssivesien johtamisen teknisen tilan viemäröintiin. Vähän hirvittää veden kanssa läträäminen yläpohjassa. Laitoin patterin alle isohkon astian alle, jos nyt sattuu joko viinat tai sitten kondenssivesi jostain vuotamaan (joskus). Suorastaan ärsyttää, että tila ei ole helposti tarkasteltavissa. Skeptinen luonne ei antane periksi ja pitää nyt alkuun käydä varmaan kerran päivässä katsomassa tilannetta. Ajatuksena juurikin pökön kaltainen tuloilman kosteudenpoisto ja nostetaan lämmöt kastepisteen yläpuolelle LTO:lla. Tuloilmakanavat ei kondenssieristettyjä, mutta näyttäisivät olevan 50mm alumiinipintaisella villalla vuorattuja ja 45 cm villan seassa.
Raitisilmakanavan toki eristin armaflexin serkuksella. Ilmoittelen tuloksia kun viisaampi.
Kun se litkupatteri on ullakolla kierron ylimmässä kohdassa ei isoa vahinkoa saa helpolla aikaiseksi vaikka liitos vuotaisi.
Kondenssivesistä olisin enemmän huolissani, jos yleensäkin olisin huolissani.
Juu, ei sieltä paljon tule. Vuodon pitäis näkyä painemittarissa todella nopeasti.Joo, mutta se ei montaa litraa ole.
Täällä kanssa Enervent Pingvin XL:n edellä CHG patteri raitisilman esiviilennys/lämmityskäytössä. Kytkettynä maapiiriin. Menneenä talvena ei juuri esilämmityskäyttöä ollut, mutta nyt viritän vielä viilennykseen kondenssivesien johtamisen teknisen tilan viemäröintiin. Vähän hirvittää veden kanssa läträäminen yläpohjassa. Laitoin patterin alle isohkon astian alle, jos nyt sattuu joko viinat tai sitten kondenssivesi jostain vuotamaan (joskus). Suorastaan ärsyttää, että tila ei ole helposti tarkasteltavissa. Skeptinen luonne ei antane periksi ja pitää nyt alkuun käydä varmaan kerran päivässä katsomassa tilannetta. Ajatuksena juurikin pökön kaltainen tuloilman kosteudenpoisto ja nostetaan lämmöt kastepisteen yläpuolelle LTO:lla. Tuloilmakanavat ei kondenssieristettyjä, mutta näyttäisivät olevan 50mm alumiinipintaisella villalla vuorattuja ja 45 cm villan seassa.
Raitisilmakanavan toki eristin armaflexin serkuksella. Ilmoittelen tuloksia kun viisaampi.
Aargh. Pikkuhiljaa kostautuu laiskuus kun kaivon putket on eristämättä
En aikonut niitä eristää kun ei ennen ollut kesäkäyttöä ollenkaan, eikä kondenssia.
Nytpä ne hikoilee ihan kunnolla eikä kotoa löydy siihen heti muuta apua kuin tuuletus
Vahinkoa ei pääse syntymään mutta on tuo hoidettava alkuviikolla kuntoon.
Mulla ei eristettävää ole kuin 28-kuparia yhteensä noin 60 senttiä ja muutama messinkinippa kun toin kaivon siirtoputket eristettyinä ihan koneeseen asti.Täällä sama juttu. Onneksi puhutaan kaivon putkien osalta n 2 metriä suuntaansa putkea ja pisara siellä tai täällä. Pitänee metsästää solukumiteippiä. Armaflex putkea onkin valmiina.
Mulla ei eristettävää ole kuin 28-kuparia yhteensä noin 60 senttiä ja muutama messinkinippa kun toin kaivon siirtoputket eristettyinä ihan koneeseen asti.
Puuilo yllätti positiivisesti täällä JKL:ssä. Oli jokunen rulla onnisen kampetta suoraan hyllyssä.Pitänee metsästää solukumiteippiä.