Espejot
Hyperaktiivi
Mitä tuolla tarkoitat, miksei saa käyttää kyljellään? Mikä taho tuohon asettaa rajoituksia?
Mikä nyt rakentamista rajoittaa... valmistajien ohje nyt ensinnäkin *. Yleensä lähdetään siitä että osien valmistaja takaa toiminnan kun asennusohjeita on noudatettu. Yleensä valmistajien ohjeet on tiukempia kun mitä laki määrää. Sitten täällä on mainittu KVV-vastaava mikä on lähinnä putkiasentajien lähin esimies, mikä siis voi tarkoittaa extra koulutusta saanut putkaria. Eli tietämys on pahinmillaan ammattikoulutasoa ++. Mestarit eivät ole kiinnostuneita asiasta, varsinkaan vastaava mestari mutta toteuttajan LVI insinööri voi sanoa asiaan mielipiteensä mutta hänenkään määräysvaltansa ei ulotu kovin kaus. Lopullisen mielipiteen sanoo valvoja joka edustaa rakennuttajaa. Taso määritellään suunnitelmissa ja loput valvojan mieltymyksien mukaan. Täytyy muistaa että laki ja määräykset asettavat minimitason, ei muuta. Loppupeleissä valvojan mielipide sitten mitataan ongelmatapauksissa oikeudessa tms jos hän sallii jokin ratkaisun joka ei esim vastaa lakia, suunnitelijan tai valmistajan ohjeita.
Vastaus: syytä en tiedä mutta epäilisin mahdollista takaisinvirtausta. Yleinen ohje on että vain ensimäinen suunanmuutos tehdään 90ast käyrällä. Kerran olen kysynyt lupaa toteuttaa tuuletuksen 90-käyrillä... ei irronut lupaa. Muutaman kerran olen joutunut vaihtamaan/vaihdattamaan muhvin oikein" päin... sanotaan näin että en jäänyt väittelemään asiasta kun tiedän sen turhaksi. Minä neuvonkin aina tekemään paremmin kuin minimimääräykset koska pitkässä juoksussa se on helpompaa kuin oikominen. Jokainen sitten itse päättää mitä tekee mutta sanotaan näin... elämä opettaa.
* Vaakaviemärin liitos pystyviemäriin voidaan tehdä 45°-haarayhteen ja 45°-muhvikulman/kulmayhteen avulla tai poikkeustapauksessa käyttämällä 88,5°-loivakaarista muhvihaaraa/haarayhdettä. Vaakaviemärin liitos vaakaviemäriin tehdään 45° haarayhteellä. Vaakakokoojaviemäriin liitettäessä kytkentäviemäri, niin se toteutetaan 45° haarayhteellä.
Viimeksi muokattu: