Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No tämäkin tukee omia Pollucom lukemia siinä 8.5-9'c lämpötilassa 32'c vedellä, kun näytti tuotoksi 9.75kW, joka on "yli kapasiteetin".Ohessa "deskin alta" saatuja Panan (R410a) täys-/osateho taulukoita.
Split T-CAP 9kW:
katso liitettä 73368
Aika hiljaista on ollut vastausten kanssa, mutta ihan mielenkiinnolla pakko seurata, sillä eipä itselleni tullut mieleen mahdollisuus syöttää ulkoisesti jännitelähteellä.Lisäkortti käytössä 9 kW:n panassa, ihmettelen edelleen sitä demand controllin toimintaa. Syötän sitä säädettävästä
jännitelähteestä, vaikutus on aika pieni vaikka kokeilee koko alueen. Miten tämä manuaaleissa oleva taulukko olisi ymmärrettävä. Onko jollakin parempaa tietoa ja kokemusta demand controllista.

Siinä on joku oma logiikka, joka estää menemästä pienelle ottoteholle, jos COP menee kuralle.Näkyi myös pidentyneessä käyntijaksossa niin, että alkoi tiputtamaan ottotehoja lämmitysjakson loppua kohden (2.6kW->2kW).
Silti ihmettelen, että miksi yöllä on tehnyt pari käyntijaksoa 1.9kW tehoilla ilman ryntäilyjä. Lämpötila ollut kuitenkin aika tasaisesti 4-5'c välillä viimeiset 10h.
Heishan lähettämiä tietoja kun katselen Home Assistantin kautta, niin esim. tällä hetkellä näyttää tältä:![]()
Eli jos on buffer tank, niin sisäinen tavoitelämpötila olisi lämmityspyyntö + buffer ∆T + 2°C. Ulkoyksikköä käytetään siten että tuo ylitetään max 2°C ja alitetaan max 3°C.
Jos nyt mutkia suoristellaan ja pikaisia johtopäätöksiä vetelen tän päivän käppyröistä, niin näyttäisi jossain 20-25min käynnin jälkeen alkavan laskemaan tehoja näillä keleillä (~10'c). Pienimmillään kävi tänään ennen sammumista alle 1.2kW ottoteholla pariinkin otteeseen.Siinä on joku oma logiikka, joka estää menemästä pienelle ottoteholle, jos COP menee kuralle.
Ilmeisesti riippuu dT-arvosta ja pyyntilämpötilasta, milloin suostuu käymään pienellä teholla.
Vähän on kysymysmerkki tuo varaajan target-lämpötila ja käyttäytyminen varaajaa ladattaessa.
Jättänyt nyt monella käyntikerralla pari astetta vajaaksi target-lämpötilasta. Esim. tässä on varaajan lämpö tipahtanut käynnistyessä 28'c lämpöön ja siitä lämmitetty 5'c tuohon 33'c lämpöön, vaikka target on 35'c.
Tais olla jotain 4'c, kun ottaa "seuraavan vaihteen" käyttöön, eli ottotehot nousee yli 2kW.Ulkolämpötila on ollut 7-10 ²C näiden testiajojen aikana. Ottoteho (1,6-1,7 kW) ja kompuran hertsit (35 Hz) ovat pysyneet samoina oli dT asetus mikä hyvänsä.
Eli tuossa on säätyvä latauspumpun nopeus?
OK, sitten muistin tuon asian väärin tai muistikuva oli ajalta ennen lisäkorttia ja buffer tank anturia, jolloin hullunkierto oli ongelmana.Sanoin että COP ei juuri muutu tehtiinkö isommalla teholla ja virtauksella vai pitempään pienellä teholla ja virtauksella.
Minkälaiset CS-NS4P:n kaveriksi tulevien antureiden pitää olla? Panasonicin omia vai jotain muuta?Kai tuo CZ-TAW1 on "helppo" etäohjain, mutta suosittelisin silti tilalle monipuolisempaa HeishaMonia, niin saat kerättyä dataa yllin kyllin ja saat mahdolliseen kotiautomaatioonkin liitettyä VILPin. Toki pientä datanörtteilyä tuo vaatii, mutta ei kuitenkaan ihan mahdottomasti.
Tarvitsen CS-NS4P lisäkortin kaveriksi vähintään KAKSI anturia. Toinen varaajaan ja toinen lähtevään lämmitysveteen. Ilman tuota lähtevän veden anturia antaa vikakoodia ja ei osaa ohjata varaajan latausta niin kuin pitäisi. Sama anturi käy molempiin.
Mulla 500l GTV-hybrid ja suluilla voi valita ohjaako VILPiltä tulevan lämpimän veden ~keskelle (välilevyn yläpuolelle), vai varaajan yläosaan. VILP ottaa veden alimmasta yhteestä. Lämmityksen lähtö ylhäältä ja paluu alhaalle.
Mä en oikein näe ideaa ostaa AIO-laitetta, koska perus 9kW T-CAP on 1500€ halvempi ja 200l lämminvesivaraajankin kanssa 1000€ halvempi. Sulla on kuitenkin jo hyvä varaaja valmiina, joten siihen vaan kylkeen joko Panan oma, tai joku 100-200l lämminvesivaraaja tulistimeksi, niin jää vielä se 1000€ omaan taskuun, vaikka lopputulos on aika lailla sama.
Onko tuohon HeishaMonin ja Panasonicin yhteistyöhön näppäriä ohjeita. Pientä nörttitaustaa löytyy nuoruudesta, joten ohjeiden avulla saatan onnistua.
Minkälaiset CS-NS4P:n kaveriksi tulevien antureiden pitää olla? Panasonicin omia vai jotain muuta?
Onko tuohon HeishaMonin ja Panasonicin yhteistyöhön näppäriä ohjeita. Pientä nörttitaustaa löytyy nuoruudesta, joten ohjeiden avulla saatan onnistua.
Tuossa omassa varaajassa on niukasti lähtöjä, olisiko järkevää laittaa Vilpitä tuleva lämmin vesi varaajan keskiosaan, varaajan yläosasta lattialämmitykseen ja lattialämmityksen paluu varaajan alaosaan? Varaajan alaosasta myös paluu Vilppiin?
AIO on jo ostettu, joten sitä en enää vaihda. Oli minulla siihen joku syykin, ehkä "hyvä tarjous" tai jotain
Osaako kukaan kommentoida tuota ulkoporeallasta, lieneekö sen sotkeminen tähän järkevää?
Minä olen värkännyt anturit kiinan tavarasta, eivät maksa juuri mitään mutta voi olla tuurissa saako sopivia. Olen tehnyt yleimittarin, vesiastian ja lämpömittarin kanssa sopivia yhdistelmiä jota verrannut manuaalin arvoihin.Minkälaiset CS-NS4P:n kaveriksi tulevien antureiden pitää olla? Panasonicin omia vai jotain muuta?
Tuossa omassa varaajassa on niukasti lähtöjä, olisiko järkevää laittaa Vilpitä tuleva lämmin vesi varaajan keskiosaan, varaajan yläosasta lattialämmitykseen ja lattialämmityksen paluu varaajan alaosaan? Varaajan alaosasta myös paluu Vilppiin?
AIO on jo ostettu, joten sitä en enää vaihda. Oli minulla siihen joku syykin, ehkä "hyvä tarjous" tai jotain
Osaako kukaan kommentoida tuota ulkoporeallasta, lieneekö sen sotkeminen tähän järkevää?
Ok, jos pääset kiinni siihen Heishamonin etusivulle, niin sitten voit unohtaa tuon 192.168.4.1 osoitteen, sitä tarvitaan vain ensimmäisellä kertaa kun Heishamonin asetuksia laitetaan kohdalleen.Mulla näkyy Heishamon WIFI verkossa ja koitin yhteyttä http://192.168.4.1 mutta ei onnistu,miksi.
Tiedätkö nyt siis että mikä on Heishamonin IP-osoite ja mikä on HomeAssistantin IP-osoite? Nämä on ne perustavanlaatuiset osoitteet, jotka ovat oleellisia tässä. Luultavasti molemmat ovat muotoa 192.168.0.XX, jossa vain tuo viimeinen luku vaihtuu. Alkupäänkin osoitteet voivat näyttää hieman erilaisilta, mutta tuo 192.168.0.x on ehkä yleisin oletusasetus kotiverkon reitittimissä...Ok, jos pääset kiinni siihen Heishamonin etusivulle, niin sitten voit unohtaa tuon 192.168.4.1 osoitteen, sitä tarvitaan vain ensimmäisellä kertaa kun Heishamonin asetuksia laitetaan kohdalleen.
Eli kun laitat Heishamonin osoitteen selaimeesi, näet alla kuvatun kaltaisen sivun, joka kertoo pumpun sielunelämästä:
katso liitettä 74091
Olisiko siellä WiFi-tukiasemassa jokin palomuuri päällä? Kokeile ottaa kaikki muurit kokeeksi OFF.Mulla näkyy Heishamon WIFI verkossa ja koitin yhteyttä http://192.168.4.1 mutta ei onnistu,miksi.