puuteknikko
Vakionaama
95% testattu? Noissa portaissa voi joskus olla iso ero.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Auttaisiko jos vetäis virrattomaksi vähäksi aikaa? Pääseekö tuuli sensoria hämäämään?Nyt on alkanut Perfera sulatteleen 30min välein... mikähän sitä nyt riepoo? Mihin asentoon sensorin vääntämällä se sulattelis vähiten? Ei meinaan aihetta olis nytkään ollut kun kävin kattoon.
Perjantaina, myös torstaina, oli kastepiste ja ulkolämpötila "päällekkäin", sulatteli tiheästi. Lauantaista lähtien pitkiä siivuja taas veteli sulattamatta. Ulkolämpötila -14, kastepiste -15,5.Nyt on alkanut Perfera sulatteleen 30min välein... mikähän sitä nyt riepoo? Mihin asentoon sensorin vääntämällä se sulattelis vähiten? Ei meinaan aihetta olis nytkään ollut kun kävin kattoon.
Voi olla,että joskus pumpun softa "sekoaa" ja hätäratkaisuna laittaa itsensä minimi sulatusvälille kunnes saa itsensä tolkkuihin. Silloin voi koneen resetoida ottamalla virrat pois hetkeksi.Pitää olla tosi haastavat olosuhteet, jos Daikin sulattelee 30min välein, tai joku vika.
Kaukosäätimestä asetetaan tavoitelämpötila huoneelle ja kone tekee sitten omat päätöksensä minkä lämpöistä ilmaa puhaltaa, että tavoite saavutetaan.Perfera H 40 kysymys.
En ole käyttöopasta ehtinyt juuri lukemaan, kysymys ajastuksesta.
Mulla illalla laite puhaltanut yleensä koko päivän +20 C lämpöä, nukkumaan mennessäni olen yöksi naputellut kaukosäätimestä esim +17 C yöksi jotta vähän sähköä säästyisi... samalla pistänyt laitteen lämmittämään aamulla esim 07:00 eteenpäin.... missä määritetään se lämpötila että minkä lämpöistä ilmaa se alkaa aamulla 07:00 puhaltamaan?
Jos nostan lämpötilan ensin +21 C, sitten ajastustoimintoa päälle ja tämän jälkeen tiputus kaukosäätimestä yöksi esim +16 niin rupeaako näin aamulla klo 17 puhaltamaan +21 C lämpöä?
Onko Onecta käytössä? Sieltä voi asettaa haluamansa lämpötilan vaikka joka tunnille erikseen tai lämmitys, jäähdytys tai pois päältä. Riippumatta mitä kaukosäätimestä on valittu. Sitten kun koskee kaukosäätimen säätöihin niin ne aktivoituu uudelleen mitä siihen oli valittuna. Nuo ajastukset on mielestäni selvempiä tehdä Onectassa. Kuva Onectasta.Perfera H 40 kysymys.
En ole käyttöopasta ehtinyt juuri lukemaan, kysymys ajastuksesta.
Mulla illalla laite puhaltanut yleensä koko päivän +20 C lämpöä, nukkumaan mennessäni olen yöksi naputellut kaukosäätimestä esim +17 C yöksi jotta vähän sähköä säästyisi... samalla pistänyt laitteen lämmittämään aamulla esim 07:00 eteenpäin.... missä määritetään se lämpötila että minkä lämpöistä ilmaa se alkaa aamulla 07:00 puhaltamaan?
Jos nostan lämpötilan ensin +21 C, sitten ajastustoimintoa päälle ja tämän jälkeen tiputus kaukosäätimestä yöksi esim +16 niin rupeaako näin aamulla klo 17 puhaltamaan +21 C lämpöä?
Kaukosäätimestä asetetaan tavoitelämpötila huoneelle ja kone tekee sitten omat päätöksensä minkä lämpöistä ilmaa puhaltaa, että tavoite saavutetaan.
PS. Sulla ei ilmeisesti oo pörssisähkösopparia tai kulutusvaikutteista sopparia, jos tarkoituksella säästät sähköä halvoilla tunnella ja kulutat sitä kalleilla tunneilla? Jos on niin kannattaisi tehdä juuri päin vastoin, eli yöllä lisää lämpöä ja päivällä vähemmän.
^^^ Onectassa on nyt myös ajastuksen viikkonäyttö puhelin vaakatasossa, suht tuore päivitys Playssa.
Ok, tosi outo logiikka omasta mielestäKiinteä soppari 5,2 snt/kWh.
Tarkoitus olisi ohjelmoida toi laite niin, että esim. 00:00-07:00 kun nukutaan niin lämpötilan voisi tiputtaa vaikka 15 C ja aamulla klo 07:00 laite taas puhaltamaan +20 C lämpöä.
Ok, tosi outo logiikka omasta mielestä.. Eikö se olis kiva herätä lämpimään kämppään mieluummin kuin kylmään jota alkaa sitten pikkuhiljaa lämmittään? Ja tosiaan sitä lämpöä mitä laite puhaltaa ei pysty itse säätään. Aika kauan menisi 20C puhalluksella lämmittää 15C->20C huonelämpötilaksi.
Teet Onectalla kuvan mukaisen ajastuksen ja kopioit sen haluamallesi päiville ja laitat sen aktiiviseksi. Ei mahdu ajastuksen vrk yhteen kuvaan niin siksi kaksi kuvaa.Lähinnä sitä tässä kyselen, että jos yöksi tiputtaa lämpötilan esim. 16 C niin miten saan klo 07:00 puhaltamaan 21 C ilmaa?
Koita tuota M mallia, eikös siinä lue Perfera?Mulla malli FTXTM40R2V1B
Kun menen ONECTA sovellukseen niin onko tuo minun laite R/S vai M/N malli? Molempia M ja R kirjaimia löytyy tuosta mallinimestä
Sitten toinen... kun ONECTA kysyy Key/SSID niin syötänkö siihen kotiverkon reitittimen tiedot vai lämpöpumpusta löytyvät vastaavat?
Jos jälkimmäinen niin ei löydä laitetta. Tai sitten mulla toi R/S tai M/N valinta virheellinen.
LN 35 sulatteli tuolloin pahimmillaan 45-55 min välein. Muuten mennyt 2h40min-1h50min.Perjantaina, myös torstaina, oli kastepiste ja ulkolämpötila "päällekkäin", sulatteli tiheästi. Lauantaista lähtien pitkiä siivuja taas veteli sulattamatta. Ulkolämpötila -14, kastepiste -15,5.
Kuurasäät ovat hankalia; esimerkiksi ilmanvaihtokoneiden ulkoilmaritilät voivat muuraantua umpeen.
-SS-
Paljoko ottaa juissia verkosta per vrk?Hyvin jaksaa Daikin Perfera 30 pitää lämmöt melkein yksinään (kylppärissä pieni lattialämmitys). Enimmillään oli -24c ulkolämpötila ja silti sisällä 22-23c. Entinen Panasonic jaksoi n.-15c asteeseen. Paritalo -04 ,100m2. Olen erittäin positiivisesti yllättynyt.
Sama juttu täällä, -15C ja todella puuskainen sivutuuli niin teki taas muutaman turhan sulatuksen. Ko. anturi on siellä ulkoyksikön sisällä ja käytännössä paras tapa estää ongelma on joku pieni tuulensuoja avoimelle sivulle. Minulla on ollut siinä pleksi, mutta on jäänyt laittamatta vielä tälle lämmityskaudelle.Joku tuulisuoja pitäisi kyllä viimein rakentaa omaan. Nyt kun on kunnon puhuri niin sulattelee 30min välein ja alkaa tulla vilu.
Vai olisiko tässäkin joku anturi jota voisi uudelleen sijoittaa paremmin?
Edit: Muillakin näemmä samoja kokemuksia ylempänä. Itse olen aina yhdistänyt tiheät sulatukset kovaan tuuleen enemmän kuin kosteuteen.
Pic or didn't happen?Kyllä hyvin pelittää laittamani tuulensuojat. Tässä myräkässä 3-4 tunnin sulatusvälit,ilman turhia sulatuksia.
Muuta et saa kuin puhalluslämpöloggausta.Pic or didn't happen?
En osaa sanoa, kun tuo Onecta näköjään on kadottanut pumpun juuri ennen kovia pakkasia.Paljoko ottaa juissia verkosta per vrk?
Pienellä pystyt ajeleen, meillä ei riittäis lämpö. Perfera on ajellu nyt ilman tarveohjausta vaikka uuniakin on lämmitetty illallla, nytkin puhisee 2-3/5 tuolla olohuoneessa vaikka viereisten huoneiden uunit hohkaa vielä illan lämmityksen jäljiltä. Ottoteho ollu 450-700W. Nyt ollut kyllä aika kylmää ulkona ja sisällä mukavan lämmintä. Kylmien päivien sähkönkulutus oli 78kWh/vrk josta autoon 15kWh, ilpit otti 28kWh, PH-lattia 8kWh, poreallas 9kWh + muut. Enemmän meni kyllä sähköpatterien kanssa ennen. Klapia pari pesällistä päivässä.Kivan tasaisesti jurskutti menemään eilen, tarveohjaus 40%. Tänään tehnyt yhden sulatuksen koko päivänä ja melkein tauotta tehnyt hommia. Kenno oli kyllä kevyessä kuurassa kun tarkistin sen tuossa lumitöitä tehdessä.
katso liitettä 90864
Tuo hoitaa vain osan lämmityksestä ja aikanaan lähinnä jäähdytyskäyttöön hommattu laite. Kuitenkin huomaa hyvin, jos sen laittaa pois päältä, eli sen verran alemmas olen saanut tuota kaukolämmön käyrää laitettua. Ennen tarveohjauksen aikaa kone ryntäili aika paljon mutta nyt käy todella tasaisesti ja puhaltaa maksimissaan kolmosella (asetus 4/5).Pienellä pystyt ajeleen, meillä ei riittäis lämpö. Perfera on ajellu nyt ilman tarveohjausta vaikka uuniakin on lämmitetty illallla, nytkin puhisee 2-3/5 tuolla olohuoneessa vaikka viereisten huoneiden uunit hohkaa vielä illan lämmityksen jäljiltä. Ottoteho ollu 450-700W. Nyt ollut kyllä aika kylmää ulkona ja sisällä mukavan lämmintä. Kylmien päivien sähkönkulutus oli 78kWh/vrk josta autoon 15kWh, ilpit otti 28kWh, PH-lattia 8kWh, poreallas 9kWh + muut. Enemmän meni kyllä sähköpatterien kanssa ennen. Klapia pari pesällistä päivässä.