Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei oo samaa ongelmaa näkynyt.Hola!
Oma Daikin Perfera 40 ollut varmaan jo kuukauden ”tauolla” kun omassa kivitalossa asun niin ei tarvitse viilentää eikä lämmittää tähän vuodenaikaan.
Laitoin sen kuitenkin eilen päälle, tai yritin laittaa mutta se ONECTA sovellus oli kadottanut tuon pumpun eikä saanut yhteyttä.
Muilla tehnyt samaa jos ollut pumppu pidempään ”OFF” tilassa? , Nyt esim siinä ei pala mitään valoja.
Heitetään ihan tällainen... Oletko kenties ko. kk aikana tehnyt jotain Wifi verkollesi ? Tuli todettua itse sellainen homma, että oman Daikinin wifi palikka ei tajua ainakaan Ubiquitin "Fast roaming" asetusta. Jos se on päällä, putoaa Daikin wifistä eikä siihen saa enää yhdistettyä, ennenkuin asetuksen poistaa käytöstä.Hola!
Oma Daikin Perfera 40 ollut varmaan jo kuukauden ”tauolla” kun omassa kivitalossa asun niin ei tarvitse viilentää eikä lämmittää tähän vuodenaikaan.
Laitoin sen kuitenkin eilen päälle, tai yritin laittaa mutta se ONECTA sovellus oli kadottanut tuon pumpun eikä saanut yhteyttä.
Muilla tehnyt samaa jos ollut pumppu pidempään ”OFF” tilassa? , Nyt esim siinä ei pala mitään valoja.
Mulla sellainen duunin maksama 5G purkki (ZTE) muistaakseni jota siirrellään Stadin ja mökin välillä missä lie ollaankaan. Ainakaan puhelimet ei tuota verkkoa ole kadottaneet aikaisemmin vaan kun töpsölin lyö seinään niin langaton verkko kyllä löytyy.Heitetään ihan tällainen... Oletko kenties ko. kk aikana tehnyt jotain Wifi verkollesi ? Tuli todettua itse sellainen homma, että oman Daikinin wifi palikka ei tajua ainakaan Ubiquitin "Fast roaming" asetusta. Jos se on päällä, putoaa Daikin wifistä eikä siihen saa enää yhdistettyä, ennenkuin asetuksen poistaa käytöstä.
Käynnistä kakella ja katso tapahtuuko jotain.
Kyllä se voi olla, kai? Daikinissa on kylläkin tarveohjaus, millä voi "rajoittaa" tehoa. Meillä on 30H alakerrassa n.75m2 ja ei kyllä katkoile turhaan, pitää olla aika lämmin keli, että katkolle heittää. Talviaikaan lämmittää tasaisesti. 40 mallista ei mitään kokemusta.Nopea kysymys, voiko sisäyksikkö olla "liian tehokas"?
Joo, tuota tarveohjausta pohdinkin että sillä voisi asiaa helpottaa, mutta hankala arvioida tartteeko se sitten olla aina -50% tjsp, joka tuntuisi vähän hölmöltäKyllä se voi olla, kai? Daikinissa on kylläkin tarveohjaus, millä voi "rajoittaa" tehoa. Meillä on 30H alakerrassa n.75m2 ja ei kyllä katkoile turhaan, pitää olla aika lämmin keli, että katkolle heittää. Talviaikaan lämmittää tasaisesti. 40 mallista ei mitään kokemusta.
Kannattaa tsekata Comfora. Mielestäni siinä on sama ulkoyksikkö (fyysisesti) kuin Perferassa, ohjainkortti tietenkin eri.Molemmissa on sama ulkoyksikkö eli käytännössä operoi suunnilleen samaan malliin, taitaa suurin ero toimivuuteen tulla liikutettavasta ilmamäärästä.
Joo, on mulla siitäkin tarjous, mutta wifiyksiköllä lisättynä taitaa hintaero jäädä n. 300e tienoille, niin pistää miettimään että mitä jos ottaisi vaan lippulaivaa.Kannattaa tsekata Comfora. Mielestäni siinä on sama ulkoyksikkö (fyysisesti) kuin Perferassa, ohjainkortti tietenkin eri.
Saako Comforan tilattuna myös ilman wifiä ? Olin siinä luulossa että Wifi on Daikineissa nykyisin aina mukana.Joo, on mulla siitäkin tarjous, mutta wifiyksiköllä lisättynä taitaa hintaero jäädä n. 300e tienoille, niin pistää miettimään että mitä jos ottaisi vaan lippulaivaa.
Taitaa tosiaan ILPeissä olla vakiona, mites ns. Cool-mallit?Saako Comforan tilattuna myös ilman wifiä ? Olin siinä luulossa että Wifi on Daikineissa nykyisin aina mukana.
Pumppu olisi enimmäkseen viilennyskäytössä ja satunnaisesti lämmittelyä syksyllä, kun takkakausi ei ole vielä kunnolla lähtenyt käyntiin. Kahdesta eri paikasta olen saanut nyt suosituksen nimenomaan 30 -sarjasta, että olisi riittävä käyttööni.Ota suosiolla nelikymppinen etenkin jos haet pienempää ääntä. Noilla neliöillä muutenkin varmasti parempi valinta.
Mihin hintaan laitetta tällä hetkellä saa?Perfera N40 laitettiin tilaukseen kuitenkin. Varmasti pärjätään. Kiitos vastauksista.
Se, että laite pystyy toimimaan pienellä teholla voi olla todella tärkeä ominaisuus.Nopea kysymys, voiko sisäyksikkö olla "liian tehokas"? Että tulisi katkokäyntiä tms epäoptimaalista käytöstä, kun neliöitä 2. Krs vain n. 60m2. Mietin siis päätöstä Perferan 30 ja 40 mallien välillä.
Ajatuksena olisi koettaa pärjätä vain yläkerran yksiköllä sekä lämmitys ja viilennyskäytössä, alakertaan sitten toista yksikköä myöhemmin jos ei tunnu ilma portaikosta kulkevan.
Pohjakuvat yms täältä https://lampopumput.info/foorumi/threads/ulkoyksikön-haastava-sijoitus-2-krs-paritalon-yläkerran-pumpulle.37170/
Tämä on totta, koska se voi vähentää katkokäyntiä merkittävästi ja se näkyy myös sähkönkulutuksessa. Oma vanhempi P40 näyttää ottavan jäähdytyksessä minimissään noin 160 watin tehot ja lämmityksessä 300 wattia.Se, että laite pystyy toimimaan pienellä teholla voi olla todella tärkeä ominaisuus.
Minkälaisia tarveohjauksia käyttelette näin jäähdytyksessä ?Tämä on totta, koska se voi vähentää katkokäyntiä merkittävästi ja se näkyy myös sähkönkulutuksessa. Oma vanhempi P40 näyttää ottavan jäähdytyksessä minimissään noin 160 watin tehot ja lämmityksessä 300 wattia.
En käytä lainkaan, koska sitä ei tarvi. Pyynti on pääosin 23,5 tai 24 ja vetelee pitkiä jaksoja minimitehoilla vaikka lämpökuormaa kyllä riittää.Minkälaisia tarveohjauksia käyttelette näin jäähdytyksessä ?
N40 tulee tännekin Tampereella, 8m putkituksilla vähän haastavan asennuspaikan vuoksi laitteen hinta näytti kahdessa eri tarjouksessa olevan karvan alle 1500e ja hieman päälle 1900e. Asennuksineen molemmat 2600e tienoilla, ja siitä kotitalousvähennykset sitten pois.Mihin hintaan laitetta tällä hetkellä saa?![]()
Jos pilkkua viilataan, niin kyllä saa. Ei kerroksia sentään toisistaan eristetty ole...Yläkerran pumpulla et kyllä alakertaan taida saada lämpöä pätkääkään...
Mulla oma softa optimoi tota hinnana mukaan kuten myös lattialämpöjä. Pitäis vaan ruvata koodaamaan kun käytän vielä vanhaa apia mikä loppuu kohta. Omaa koodia joten enempää neuvoa en osaa sanoa. Tässä vain vertaan nykyistä ja seuraavaa tuntia. Lattialämmöissä pidempi horisontti.Moi,
Onko joku kikkaillut jotenkin Spot-hinta API:n avulla Daikiniin automatiikkaa? Olisi kiva saada esim. 5 kalleinta tuntia 21 asteeseen, loppupäivä 23 astetta. Säästö ei ole iso, joten mitään ulkoisia IR ohjaimia ei ole järkeä ostaa.
P30 pitäisi mennä 10A sulakkeella. P40:llä olen päässyt ns. hemmotestissä 2,5 kilowatin tehoon, mutta en usko, että kone ottaa tuota jatkuvasti. 16A sulake on toki suositeltava (itsellä 10A).Vaatiiko Daikin Perfera 30 ja 40 16 A sulakkeen? Paljonko on ottoteho jos puhaltaa ja lämmittää täysillä?
Ei näy Onectassa, HA:n kautta näkyy.Näkyykö muilla onectassa myös ilmankosteus? Käytössä Perfera n30 ja onectassa näkyy sisä ja ulkolämpötila.
Vielä lisäkysymys; jos saman sulakkeen takana on muitakin laitteita niin pitääkö vetää sähkökeskuksesta lähtien uusi johto? En itse niitä vedä mutta sähköhenkilön kustannuksia mietin. Meidän nykyinen Mitsu FD25 on saman 10 A sulakkeen takana kuin vedenkeitin joka ottaa hetkellisesti 2 kWP30 pitäisi mennä 10A sulakkeella. P40:llä olen päässyt ns. hemmotestissä 2,5 kilowatin tehoon, mutta en usko, että kone ottaa tuota jatkuvasti. 16A sulake on toki suositeltava (itsellä 10A).