Liian monta varastoa missä kamat saattaisi olla. Siivouspäivänä löytyy kaikenlaista. Rullamittoja esim.Kaikenlaiset lootat estää aika tehokkaasti sekaantumista. Toki se mun "paras" vasara o jossai hukassa myös.katso liitettä 112463
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Liian monta varastoa missä kamat saattaisi olla. Siivouspäivänä löytyy kaikenlaista. Rullamittoja esim.Kaikenlaiset lootat estää aika tehokkaasti sekaantumista. Toki se mun "paras" vasara o jossai hukassa myös.katso liitettä 112463
Tuo o varsinen laite myös, tai sitten en osaa vain käyttää sitäLiian monta varastoa missä kamat saattaisi olla. Siivouspäivänä löytyy kaikenlaista. Rullamittoja esim.

Prässiä en ole koskaan hommannut ja tarvetta taitaa viimeisen 10v aikana olla ollut 2-3 kertaa. Muutan kaikki on saanut hoidettua jotenkin toisella tavalla.Tossa suurin osa, loput vielä siellä täällä. Talli vielä vaiheessa niin teen paremmat systeemit sitten aikanaan, nyt näyttää ulkopuolisen silmään varmasti sekavalta. Ihme kyllä mitään ei tarvi etsiä, muistan mitä kaluja löytyy ja mistä. Pariin vuoteen ei ole enää tarvinnut juurikaan työkaluja lisää ostella, kaikkea alkaa löytymään hommaan kuin hommaan.
Ostin tuon kun omaan autoon piti etulaakeri vaihtaa. Prässi maksoi 550 euroa, vaihtotyö laakereineen olisi ollut 350 euron luokkaa jos auton olisi pajalle vienyt. Tietty halvempi jos vie navan pajalle, mutta tuo on niin nopea homma itse vaihtaa ja autoa tarvin melkein päivittäin, niin en jaksanut purkaa ja pajalla käydä. Muutenkin olen allerginen korjaamoille. Toinen puoli menee vaihtoon jossain kohtaa, niin sitten on maksanut itsensä takaisin. Kaverille vaihdoin myös etulaakerin tuolla sekä toiselle mopon moottorin laakerit irrottelin ja uudet laitoin paikoilleen. Joskus prässiä kaipaillut puslia vaihdellessa, nyt löytyy siihenkin hommaan.Prässiä en ole koskaan hommannut ja tarvetta taitaa viimeisen 10v aikana olla ollut 2-3 kertaa. Muutan kaikki on saanut hoidettua jotenkin toisella tavalla.
Joo, saa nähdä tuleeko itse ostettua tuota koskaan. Tilaa se ainakin vie.Ostin tuon kun omaan autoon piti etulaakeri vaihtaa. Prässi maksoi 550 euroa, vaihtotyö laakereineen olisi ollut 350 euron luokkaa jos auton olisi pajalle vienyt. Tietty halvempi jos vie navan pajalle, mutta tuo on niin nopea homma itse vaihtaa ja autoa tarvin melkein päivittäin, niin en jaksanut purkaa ja pajalla käydä. Muutenkin olen allerginen korjaamoille. Toinen puoli menee vaihtoon jossain kohtaa, niin sitten on maksanut itsensä takaisin. Kaverille vaihdoin myös etulaakerin tuolla sekä toiselle mopon moottorin laakerit irrottelin ja uudet laitoin paikoilleen. Joskus prässiä kaipaillut puslia vaihdellessa, nyt löytyy siihenkin hommaan.
Tuollaisella puristelen syksyisin omenamehua. Hyvin toimii.Ostin tuon kun omaan autoon piti etulaakeri vaihtaa. Prässi maksoi 550 euroa, vaihtotyö laakereineen olisi ollut 350 euron luokkaa jos auton olisi pajalle vienyt. Tietty halvempi jos vie navan pajalle, mutta tuo on niin nopea homma itse vaihtaa ja autoa tarvin melkein päivittäin, niin en jaksanut purkaa ja pajalla käydä. Muutenkin olen allerginen korjaamoille. Toinen puoli menee vaihtoon jossain kohtaa, niin sitten on maksanut itsensä takaisin. Kaverille vaihdoin myös etulaakerin tuolla sekä toiselle mopon moottorin laakerit irrottelin ja uudet laitoin paikoilleen. Joskus prässiä kaipaillut puslia vaihdellessa, nyt löytyy siihenkin hommaan.
nyt näyttää ulkopuolisen silmään varmasti sekavalta. Ihme kyllä mitään ei tarvi etsiä, muistan mitä kaluja löytyy ja mistä.
Samaa pelkään minäkin. Pitää vaan töykeästi varata yksi seinäpaikka lenkkiavaimille yms. Toinen hyllykkö isommille työkaluille. Kolmas erikoistyökaluille. Neljäs sekalaisille... Eli samana tapana kuin nyt nuo vetolaatikostot on järjestelty. Ongelmia joka tapauksessa tiedossa kun kaikki uusilla paikoillaanMonta vuotta katselin tallin hyllyjä ja niiden sekamelskaa ja tuon tuosta tuli ajatus, että pitäs ryhdistäytyä ja siivota kaikki turha roina pois ja järjestellä niin työkalut kuin muukin tavara siististi loogiseen järjestykseen. Viimein sen tein, VIRHE!!! Sen jälkeen en piiiiiitkään aikaan löytänyt ikinä sitä mitä oisin tarvinnu. Siitä sekamelskasta piirtyi ajan kans mieleen sen verran tarkka pakanamaan kartta, että aika tarkkaan tiesi mitä missäkin on. Nyt hyllyt on ollu muutaman vuoden uudessa järjestyksessään ja sen aiheuttama sekamelska päässäni alkaa vihdoin piirtymään jonkinlaiseksi kartaksi, enkä enää ole niin hukassa uuden "hienon ja loogisen" järjestyksen kanssa.
Törmäsin itse vastaaviin ja vaikka ne oli "edulliset" ei ollut riittävästi rahaa, oli nimittäin autokorjaamon työkalut kaapeissaPari vuotta sitten parin heitin nuukuuden hetkeksi taka-alalle. Kaikki vuosien aikana kerätyt vanhat vaate-ja keittiökaapit kierrätykseen autotallista ja peltikaapit tilalle. Nyt työkalut ainakin toistaiseksi järjestyksessä. Sen verta kuitenkin säästin että tarjouksesta ostin![]()

Riittikö 5ke kaappeihin?Pari vuotta sitten parin heitin nuukuuden hetkeksi taka-alalle. Kaikki vuosien aikana kerätyt vanhat vaate-ja keittiökaapit kierrätykseen autotallista ja peltikaapit tilalle. Nyt työkalut ainakin toistaiseksi järjestyksessä. Sen verta kuitenkin säästin että tarjouksesta ostin![]()
Itsellä kiinnitti huomion tuo laattalattia. Minulla on ikuisuusprojekti hioa, oikaista ja maalata/pinnoittaa tallin lattia. Nyt rupesi mietityttämään että voisihan sen laatoittaakin..Pari vuotta sitten parin heitin nuukuuden hetkeksi taka-alalle. Kaikki vuosien aikana kerätyt vanhat vaate-ja keittiökaapit kierrätykseen autotallista ja peltikaapit tilalle. Nyt työkalut ainakin toistaiseksi järjestyksessä. Sen verta kuitenkin säästin että tarjouksesta ostinkatso liitettä 112510
Ei pidä sitte pudotella jakoavaimia.Itsellä kiinnitti huomion tuo laattalattia. Minulla on ikuisuusprojekti hioa, oikaista ja maalata/pinnoittaa tallin lattia. Nyt rupesi mietityttämään että voisihan sen laatoittaakin..
Kun heti tekee kunnolla niin pääsee halvemmalla.Itsellä kiinnitti huomion tuo laattalattia. Minulla on ikuisuusprojekti hioa, oikaista ja maalata/pinnoittaa tallin lattia. Nyt rupesi mietityttämään että voisihan sen laatoittaakin..
Riitti helposti. Suurin osa kaapeista tuli palasina joten kokoamiseen meni pari iltaa. Seinäkaappeja erikokoisia oli yht. 12 kpl, 2 korkeaa kaappia ja 2kpl vetolaatikostoja ja metallinen työtaso. Toimituskuluineen oli n. 2100€ tarjouksessa . Mainostaa en kehtaa mutta kaapit löytyy hakusanalla Hard head ihan suomesta.Riittikö 5ke kaappeihin?
Komeathan tuollaiset ovat, mutta en tiedä raskisiko sijoittaa noihin rahaa niin paljon kuin mitä ne maksavat. Seuraavaksi pitäisi saada laatikoihin sopivat pehmusteet ja paikat avaimille.
Minulla oli autotallissa maalattu lattia joka oli monttuja täynnä. Tasoitteluun ja maalaamiseen ei riittänyt mielenkiinto. Laatat ostin paikallisesta rautakaupan poistomyynnistä 5€/m2 joten väriä ei päässyt valkkaamaan. Yllättäen samalla laatalla tuli myös varaston lattiaItsellä kiinnitti huomion tuo laattalattia. Minulla on ikuisuusprojekti hioa, oikaista ja maalata/pinnoittaa tallin lattia. Nyt rupesi mietityttämään että voisihan sen laatoittaakin..
Kattelin Kiinasta suoraan vastaavia settejä, sais ihan järkihintaan, mut toimitus kulut likaa yhtä settiä varten. Eli jos porukkaa kiinostais kimppa tilaus ni saisikohan kuluja alemmas?Riitti helposti. Suurin osa kaapeista tuli palasina joten kokoamiseen meni pari iltaa. Seinäkaappeja erikokoisia oli yht. 12 kpl, 2 korkeaa kaappia ja 2kpl vetolaatikostoja ja metallinen työtaso. Toimituskuluineen oli n. 2100€ tarjouksessa . Mainostaa en kehtaa mutta kaapit löytyy hakusanalla Hard head ihan suomesta.
Eivät näytä olevan vieläkään kovin kalliita. Yksi valintakriteeri oli minulla se että sai koostaa näistä kaapeista haluamansa kokonaisuuden joka sopi seinälle. Toki kaapit eivät ole protasoa mutta mm. kaasujouset yläkaapeissa valmiina![]()
Mattoliikkeestä tyyliin sopivia itämaisia mattoja tai visumpana Ikean poistolaarista öljyä imeviä lattiakankaita, jotka epäilyttävästi muistuttavat mattoa.Laatta on muuten hyvä autotallissa mutta öljy yms sotku jää saumoihin kiinni joten on tarve suojata lattia tarpeen mukaan.
Mulla olis myös tarvetta uusia laakereita kohtuu monestakin paikasta ja sama pähkäily on päällä. Liukuvasarasarja on kyllä eri pikkulaakereiden poistoon, mutta järeämmät ei taida sillä onnistua. Tuo minkä laitoit vaikuttaisi kohtuu laajalta valikolta, mutta mistä tuo on peräisin. Ja onko mikä sarja sitten sellainen erinomainen ostos, joka riittää. Tilantarve penkille ei oikein enää kiinnosta, kun tavaraa löytyy ihan tarpeeksi. Jos joku tietää hyvän pöytämallin, jossa rutistusta riittää tarpeeksi, niin saa vihjata. Samoin nuo ruuvattavat sarjat, että minkä ottaa ja mistä. 3 peräkärryä ja 10 laakerit on nyt ensalkuun jonossa. Ja mikä olisi se tonnimäärä, millä pitää ettiä puristinta?Joo, saa nähdä tuleeko itse ostettua tuota koskaan. Tilaa se ainakin vie.
Laakereita on tullut vaihdeltua tälläisellä värkillä moniin autoihin. Prässin heikkoutena pidän sitä että olka-akseli tai vastaava pitää purkaa kokonaan irti. Paikallaan vaihtamalla säästyy siltä.
katso liitettä 112474
Tälläinen on tuo setti. Sillä on tullut vaihdettua jo aikas moneen autoon pyöränlaakerit. Vastaavaa löytyy myös varmaan biltemasta yms.Mulla olis myös tarvetta uusia laakereita kohtuu monestakin paikasta ja sama pähkäily on päällä. Liukuvasarasarja on kyllä eri pikkulaakereiden poistoon, mutta järeämmät ei taida sillä onnistua. Tuo minkä laitoit vaikuttaisi kohtuu laajalta valikolta, mutta mistä tuo on peräisin. Ja onko mikä sarja sitten sellainen erinomainen ostos, joka riittää. Tilantarve penkille ei oikein enää kiinnosta, kun tavaraa löytyy ihan tarpeeksi. Jos joku tietää hyvän pöytämallin, jossa rutistusta riittää tarpeeksi, niin saa vihjata. Samoin nuo ruuvattavat sarjat, että minkä ottaa ja mistä. 3 peräkärryä ja 10 laakerit on nyt ensalkuun jonossa. Ja mikä olisi se tonnimäärä, millä pitää ettiä puristinta?
Kiitos infosta! Löytyikin tuollainen Bilteman 10 t versio ihan naapurista satasella. Varasin sen ja käyn hakemassa. Kokeillaan nyt alkuun sillä, kun koko on just passeli nykyisen metallijyrsimen viereen pöydälle. Aina himoittaisi, että pitää ottaa joku 100 t vehje, että pärjää ihan varmasti, kun ei ole mitään kokemusta reaali paineilmaisuista, että millä lähtee mitäkin.20 tonnia riittänee kaikkeen diy-hommaan. Auton etulaskerin irrotuksessa taisi neula käväistä 14 tonnissa ennen kuin ulkokoolinki pamahti liikkeelle, toisessa tapauksessa riitti 10 tonnia. Ite otin 30t mallin kun siinä runko jämäkämpi vs 20t näytti lähinnä "pellistä" kasatulta vaikka varmasti asiansa ajaakin. Hintaeroa taisi olla joku 150e luokkaa.
Jotain pöytämallejakin tuli vastaan prässiä etsiessä, niissä taisi voimaa löytyä 6-10 tonnin luokkaa, mutta niihin ei sitten ihan kaikki palikat mahdu työalueen sisään.
Esim tuollainen:
Tai:
![]()
Korjaamopuristin, 10000 kg
Hydraulinen korjaamopuristin siirrettävällä puristusmännällä, ihanteellinen pieneen verstaaseen. Vastepöydän korkeutta voi säätää työkappaleen koon mukaan. ...www.biltema.fi
Kiitos linkistä. Nyt löytyi oikea kanava.Tälläinen on tuo setti. Sillä on tullut vaihdettua jo aikas moneen autoon pyöränlaakerit. Vastaavaa löytyy myös varmaan biltemasta yms.
![]()
Front Wheel Hub Drive Bearing Removal And Installation Car Repair Tool Kit Set | eBay.de
Entdecke Front Wheel Hub Drive Bearing Removal And Installation Car Repair Tool Kit Set in großer Auswahl ✓ Vergleichen Angebote und Preise ✓ Online kaufen bei eBay.de ✓ Kostenlose Lieferung für viele Artikel!www.ebay.de
Napa tietty pitää ensin nykäistä irti. Mulla on siihen tuollainen itse viritetty versio vetovasarasta joka ainakin kestää. Siinä on samassa kikkareessa muutama eri pulttijako. Samaan osaan saa kiinni hydraulisen ulosvetäjän, jolla voi työntää vetarin irti.
katso liitettä 112553
Nyt työn alla onkin hieman pientä ja sippoisempaa, eli pari sähköfillarin moottoria.
katso liitettä 112554
Kiitos linkistä. Nyt löytyi oikea kanava.
Vasarasarja mulla onkin jo, mutta noihin oikeisiin laakereihin pitää ottaa nyt tuollainen pöytäprässi, josko sillä saisi hoidettua. Tuo sun linkki noihin ruuvattaviin avasi kyllä kummasti ajatuksia, kun sovittimiakin löytyy aikamoinen määrä noista sarjoista, eikä ole hinnankiroissa. Säilytyksestä nyt puhumattakaan tuollaisessa hyllylle nostettavassa kotelossansa. Täytyy nyt alkuun vetää tuolla satasen prässillä nämä hätäisimmät pois alta ja voi ehkä myöhemmin vaihtaa tuollaiseen ruuvattavaan sarjaan.
Tuollain vaihtuu laakeri tuollaisella sarjalla.Kiitos linkistä. Nyt löytyi oikea kanava.
Vasarasarja mulla onkin jo, mutta noihin oikeisiin laakereihin pitää ottaa nyt tuollainen pöytäprässi, josko sillä saisi hoidettua. Tuo sun linkki noihin ruuvattaviin avasi kyllä kummasti ajatuksia, kun sovittimiakin löytyy aikamoinen määrä noista sarjoista, eikä ole hinnankiroissa. Säilytyksestä nyt puhumattakaan tuollaisessa hyllylle nostettavassa kotelossansa. Täytyy nyt alkuun vetää tuolla satasen prässillä nämä hätäisimmät pois alta ja voi ehkä myöhemmin vaihtaa tuollaiseen ruuvattavaan sarjaan.
Mä olen ostanut valmiita holkkeja sarjat. Löytyy yleensä aina sopiva kilkkeet sitten. Tuollaiset sarjat on melko edullisia, jos vähänkin turaa enemmän.Kannattaa jemmailla vanhojen laakereiden ulko- ja sisäkehiä jemmaan, niillä on hyvä painella uusia vastaavan kokoisia paikoilleen.
Joo, tuo ei ole laakerin vaihtoon tarkoitettu suoranaisesti, kun holkia mihin laakerit uppoaa puuttuvat. Lisäksi tuollaisen sarjan kiekkojen halkaisijat ovat vähän pienempia, kuin esim tälläisessä laakeri sarjassa.Taidanpa tilata tuolta Hollolasta tuon sarjan. Ulkomailta tulee rahtia, niin hintaero on aika pieni tuohon. Tuosta tosin puuttuu se pultti ja on vissiin tarkoitettu pelkästään prässiin, tai lekalla hakattavaksi.
![]()
Laakerin asennussarja 52 osaa, Yato - maceakauppa.fi
Laakerin asennussarja sisältää 49 erikokoista painolevyä, kaksi ohjaustappia, kuusiokoloavaimen ja soveltuu laakereiden, holkkien ja puslien turvalliseen asennukseen. Sarja sopii käytettäväksi hydrauliprässin kanssa, mahdollistaen tarkan ja monipuolisen työskentelyn eri komponenttien kanssa.www.maceakauppa.fi
Voi olla aika toivotonta hommaa yrittää nuijia napaa irti jarrulevystä paukuttamalla. Kyllä melkein hommaisin jonkun tälläisen vastaavan. Näitähän on monessa paikassa myynnissä ja hintahaarukka lienee 50 - 150 tms. hyvin samannäköisille sarjoille.Mulla olis Corollan etulaakerin vaihto edessä ja topikin innoittamana ehdin tilata Puolasta tuon laakerinvaihtosetin joka olisi näköjään maksanut tasan saman summan suomesta tilattuna
Muuten löytyy kaikki työkalut hommaan, mutta liukuvasara puuttuu. Lähtisiköhän napa liikeelle jos pulttaa vanhan jarrulevyn paikalleen ja antaa takapuolelta pajavasaralla kyytiä? Vai hommaanko vaan suosiolla sen satasen liukuvasarasetin?
Tein nyt kuitenkin oman virityksen ja hain läheisestä romukaupasta pätkän 32mm akselia ja sen päälle sopivaa ainesputkea. Hitsailin lattaraudan pätkien avulla kiinni vanhaan jarrulevyyn. Hintaa tuli 7e ja painoa on kolme kertaa enemmän kuin noissa halpakauppojen kiinalaisversioissa.Voi olla aika toivotonta hommaa yrittää nuijia napaa irti jarrulevystä paukuttamalla. Kyllä melkein hommaisin jonkun tälläisen vastaavan. Näitähän on monessa paikassa myynnissä ja hintahaarukka lienee 50 - 150 tms. hyvin samannäköisille sarjoille.
Jos lähistöllä on romuttamo tai kirppis käy ensin sielläVai hommaanko vaan suosiolla sen satasen liukuvasarasetin?
Tuo mun omatekele on 16 tai 20mm kierretankoa ja siinä on jonkinmoinen klöntti myös painona. Muttereilla saa helposti mitä vaan kiinni siihen.Tein nyt kuitenkin oman virityksen ja hain läheisestä romukaupasta pätkän 32mm akselia ja sen päälle sopivaa ainesputkea. Hitsailin lattaraudan pätkien avulla kiinni vanhaan jarrulevyyn. Hintaa tuli 7e ja painoa on kolme kertaa enemmän kuin noissa halpakauppojen kiinalaisversioissa.