Daikin Nepura -mallisto Pohjolaan

heebo1974

Aktiivinen jäsen
Uudet sulatusennätykset pohjolaan sopivalla nepuramallistolla.
1770365590181.png

8 sulatusta putkeen ja ajallisesti klo 21.30 -> 01.30. Ihan jees.

Onneksi tuo takuuhommelli nytkähti eteenpäin ja parin viikon päästä tulee asentaja ihmettelemään onko jotain vikaa.
Kovasti sanoin, että laite kyllä ns. toimii ihan hyvin. Lämmittää jne. paitsi silloin kun iskee tuo sulatussirkus.
Sanoivat, että pitää poissulkea asioita kylmäainaepuolella esim. anturit ja ilmankierto jne.

Luukku

Vakionaama
Toisaalta ilman pohjavastusta, ei pysty johtamaan sulatusvesiä viemäriin ? Minulla on Stylish viemäröity, joten ei tarvitse mitään jääharkkkoja kuskailla mihinkään.
Onnistuuhan se viemäröinti erillisellä kokooja-altaalla, mutta vaatii siihen sen vastuksen. Toisaalta, jos vastukseen tule häiriö niin pumpun pohjaan ei jäädy vaan se jäätyy siihen kaukaloon. Itse pidän tätä "kelluvaa kennoa" erinomaisena ratkaisuna. Harmi, kun eivät tee enää.

MJKA

Aktiivinen jäsen
Onnistuuhan se viemäröinti erillisellä kokooja-altaalla, mutta vaatii siihen sen vastuksen. Toisaalta, jos vastukseen tule häiriö niin pumpun pohjaan ei jäädy vaan se jäätyy siihen kaukaloon. Itse pidän tätä "kelluvaa kennoa" erinomaisena ratkaisuna. Harmi, kun eivät tee enää.
Meillä on Daikin R32 malli FVXM25FV1B ns. lattiamalli. Sen ulkoyksikössä ei ole kennon alla pohjaa, eli ei tarvitse mitään pohjavastusta. Meillä 2-kerroksessa ja lähinnä kesällä viilennykseen mutta nyt ollut osittain lämmittäjänäkin. Aluksi kun laitoin lämmitysmoodiin niin ihmettelin kanssa tuota sulatusrumbaa vaikka ei näennäisesti tarvetta. Sitten hoksasin, että pyyntii liian pieni ja nostin 23C:n. Sitten alkoi toimia normaalisti. Hiljaisella moodilla kun sisäyksikkö makuuhuoneessa, ääni ei haittaa mutta joskus ollut turhankin lämmin. No, sitten vain mylly seis niin viilenee.

Back
Ylös Bottom