Daikin Nepura -mallisto Pohjolaan

heebo1974

Aktiivinen jäsen
Uudet sulatusennätykset pohjolaan sopivalla nepuramallistolla.
1770365590181.png


8 sulatusta putkeen ja ajallisesti klo 21.30 -> 01.30. Ihan jees.

Onneksi tuo takuuhommelli nytkähti eteenpäin ja parin viikon päästä tulee asentaja ihmettelemään onko jotain vikaa.
Kovasti sanoin, että laite kyllä ns. toimii ihan hyvin. Lämmittää jne. paitsi silloin kun iskee tuo sulatussirkus.
Sanoivat, että pitää poissulkea asioita kylmäainaepuolella esim. anturit ja ilmankierto jne.
 

Luukku

Vakionaama
Toisaalta ilman pohjavastusta, ei pysty johtamaan sulatusvesiä viemäriin ? Minulla on Stylish viemäröity, joten ei tarvitse mitään jääharkkkoja kuskailla mihinkään.
Onnistuuhan se viemäröinti erillisellä kokooja-altaalla, mutta vaatii siihen sen vastuksen. Toisaalta, jos vastukseen tule häiriö niin pumpun pohjaan ei jäädy vaan se jäätyy siihen kaukaloon. Itse pidän tätä "kelluvaa kennoa" erinomaisena ratkaisuna. Harmi, kun eivät tee enää.
 

MJKA

Aktiivinen jäsen
Onnistuuhan se viemäröinti erillisellä kokooja-altaalla, mutta vaatii siihen sen vastuksen. Toisaalta, jos vastukseen tule häiriö niin pumpun pohjaan ei jäädy vaan se jäätyy siihen kaukaloon. Itse pidän tätä "kelluvaa kennoa" erinomaisena ratkaisuna. Harmi, kun eivät tee enää.
Meillä on Daikin R32 malli FVXM25FV1B ns. lattiamalli. Sen ulkoyksikössä ei ole kennon alla pohjaa, eli ei tarvitse mitään pohjavastusta. Meillä 2-kerroksessa ja lähinnä kesällä viilennykseen mutta nyt ollut osittain lämmittäjänäkin. Aluksi kun laitoin lämmitysmoodiin niin ihmettelin kanssa tuota sulatusrumbaa vaikka ei näennäisesti tarvetta. Sitten hoksasin, että pyyntii liian pieni ja nostin 23C:n. Sitten alkoi toimia normaalisti. Hiljaisella moodilla kun sisäyksikkö makuuhuoneessa, ääni ei haittaa mutta joskus ollut turhankin lämmin. No, sitten vain mylly seis niin viilenee.
 

heebo1974

Aktiivinen jäsen
Uudet sulatusennätykset pohjolaan sopivalla nepuramallistolla.
katso liitettä 113638

8 sulatusta putkeen ja ajallisesti klo 21.30 -> 01.30. Ihan jees.

Onneksi tuo takuuhommelli nytkähti eteenpäin ja parin viikon päästä tulee asentaja ihmettelemään onko jotain vikaa.
Kovasti sanoin, että laite kyllä ns. toimii ihan hyvin. Lämmittää jne. paitsi silloin kun iskee tuo sulatussirkus.
Sanoivat, että pitää poissulkea asioita kylmäainaepuolella esim. anturit ja ilmankierto jne.
Tähän keissiin sellainen päivitys, että asentajahan kävi jo aikoja sitten toteamassa, että oudosti käyttäytyy ja mittailemassa että kaikki vaikutti olevan kunnossa. Arvelivat, että jos jotain tehdään, niin vaihdetaan piirikortti. Tekivät reklamaation Daikinille, mutta sieltä ei sen koommin ole mitään kuulunut. Pumppu sinänsä toimii ihan hyvin varsinkin nyt kun mitään sulatteluja ei juurikaan edes tule. Veikkaan, etten kuule enää koko asiasta.
 

heebo1974

Aktiivinen jäsen
Tähän keissiin sellainen päivitys, että asentajahan kävi jo aikoja sitten toteamassa, että oudosti käyttäytyy ja mittailemassa että kaikki vaikutti olevan kunnossa. Arvelivat, että jos jotain tehdään, niin vaihdetaan piirikortti. Tekivät reklamaation Daikinille, mutta sieltä ei sen koommin ole mitään kuulunut. Pumppu sinänsä toimii ihan hyvin varsinkin nyt kun mitään sulatteluja ei juurikaan edes tule. Veikkaan, etten kuule enää koko asiasta.
Uusi päivitys. Ulkoyksikköön vaihdettiin piirikortti tänään. Eli ensi talvena sitten nähdään auttoiko mitään.
 

Pumppi

Jäsen
Kysytäänpä täälläkin sama jonka kysyin yleisessä Perfera-ketjussa: Kolmivuotiaan Perfera H 40:n sisäyksikön tilalle tuli takuuseen Nepuran uusi sisäyksikkö FTXTM40A2V1B. Se tuntuu toimivan H-mallin ulkoyksikön kanssa muuten yhteen, mutta ainakin nyt tällaisella +13 asteen kesäkelillä puhallin sammuu lämmitystilassa kokonaan, kun lämpötila saavutetaan. Ainut tapa saada puhallin pysymään päällä on laittaa Tulisija-tila päälle, jolloin se puhaltaa max 2-teholla, mutta ei toisaalta sitten nopeutta tiputakaan asetetusta. Nepuran käyttöohjeen mukaan tämän ei pitäisi olla sen logiikka missään tilanteessa, joten ei tuo yhteensopivuus nyt taida ihan 100% olla.

Daikin vastasi minulle näin, eli heidän mukaansa tuo puhaltimen totaalinen sammutus on ihan normaalia:
"Jos koneessa ei ole takkatoimintoa tai jos se ei ole päällä niin sisäyksikön puhallin pysähtyy kun se saavuttaa asetusarvon. Ihan normaali toiminta siis."
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Pumppi

Jäsen
Joo, pitää kokeilla tuota asetusta. Tuo olikin aiemmin Perfera 40 H:n kanssa päällä, miten lie sitten vaikuttaa lämmityksessä.

Mutta onko täällä ketään Nepuran omistajaa, joka voi joko vahvistaa tai kiistää tuon Daikinin esittämän näkemyksen, että myös ilman tuon asetuksen mahdollista vaikutusta puhallin sammuu kokonaan, kun lämmityksen tavoitelämpötila on saavutettu? 40H kun ei kokonaan sitä koskaan sammuttanut.
 

tuna

Vakionaama
Onko jollakulla muulla tällä hetkellä ongelmia Onecta-yhteyden kanssa? Laite näkyy kyllä wifi-routerilla, mutta yhteydet pilven kautta ei onnistu; Onecta-sovellus päätyy gateway timeouttin.
 
Back
Ylös Bottom