Kaikki hyviä kommentteja. Minulla ei ensinnäkään ole mitään käryä paljonko keskimääräinen sähköautoilija lataisi vuorokaudessa/viikossa. Itse ajattelin, että esim. viikon vuokrauksen aikana latausta voisi tulla vaikkapa 30€ edestä (tullaan melko tyhjällä akulla ja lähdetään täydellä + paikalliset liikkumiset). Sähkön lisäksi tietysti itse infrakin maksaa. Sukolatausta ei tietenkään voi estää, mutta täyssähkärin akku ei sillä hirveän nopeasti täyty. On helppo sanoa, että korottaa vaan vuokraa, mutta kaikki korotukset vähentävät aina kysyntää jossain - vaikka pienessäkin - määrin. Toki voidaan sitten keskustella, että pitäisikö kaikkien asioiden olla lisämaksullisia; mökillä on myös soutuvene, suppilaudat, polkupyörä jne jotka sisältyvät vuokraan. Nämä tietysti eroavat siinä, että niistä on vain hankintakulu, niiden käytöstä ei käytännössä tule muuttuvia kuluja.
Kaiken kaikkiaan sähköauton latauksen veloittamiseen ei ole yhtä selkeästi oikeaa tapaa, ja juuri siksi kysyinkin mielipiteitä. Kiitos niistä, saa kertoa lisää.