Enpä juuri, automaatio lukee Oumanilta tiedon siitä mitä Ouman haluaisi menoveden lämpötilaksi, pumpun pyynti on sitten tuo + yksi aste, kuitenkin vähintään +32 °C.Teetkö ylilämpöä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Enpä juuri, automaatio lukee Oumanilta tiedon siitä mitä Ouman haluaisi menoveden lämpötilaksi, pumpun pyynti on sitten tuo + yksi aste, kuitenkin vähintään +32 °C.Teetkö ylilämpöä?
Koska Pana raportoi ainoastaan 200W portaissa ja tais olla suht poikkeuksetta ylöspän.Tuota en oo keksinyt mikä tuon eron sähkönkulutuksessa selittää. Noh parempi näin päin.
Tuossa COP on vaihdellut noin välillä 1.8 - 1.9, ei tuo sen parempaan pysty muutenkaan noilla parinkympin pakkasilla. Kyllä tuo kannattaa, hintaero on niin valtava.Tää on kyllä hyvää keli tutkia mihin pumppu pystyy.
Mulle on jotenkin iskostunut päähän, että jos päästää lämpötilan tippumaan niin sen kiinni kurominen vie vielä enemmän energiaa. Tää on ei pörssiläisen vinkkelistä katsottu.
Mulla Heishamon sanoo edelleen, että vastustunnit ovat nollissa. Muutenhan mulla on 6 kW varavastustehoa, aktivoituu automaattisesti jos lämmityskierron shuntti on ihan selällään. Nyt käänsin nekin pois päältä rääkätäkseni pumppua.Mulla toi vastuskäyttö on sallittu kokoajaan, mutta yllättävän harvoin Pana niihin turvautuu. Oon huomannu tämän liittyvän vain sulatusprosessin loppuvaiheeseen, tuon näkee selvästi niiden mittarista.
Toi vastus on kyllä hiukan mysteeri, että miksi se käynnistyy jokaisessa kompurasulatuksessa alkuun noin ~90s ajaksi.
Mulla kävi viime perjantain kovemmilla pakkasilla niin, että öljypoltin sammutettiin illalla, kun sähkö halpeni. Sitten kun varaajassa tippui lämpö sen verran, että se laittoi Panan hommiin, niin alkuunhan kone spurttaa vesipumppua ja se sitten sotki lisää varaajaa. Lisäksi pistin manuaalisen sulatuksen, koska oli mennyt levolle öljyn tullessa peliin kenno täysin tukkoisena. Sen verran tuossa ehti tulla lämpövajetta, että vastus käynnistyi. Hyvin harvinaista herkkua nähdä vastus päällä lämmityskäytössä. Eipä tuostakaan ollut kuin ensimmäinen porras, eli 1kW käytössä, mutta oli se noin 50min päällä.
Tainnut edellisetkin hetkelliset vastuskäytöt osua just kovilla pakkasilla johonkin saunapäivien suihkutteluihin, jolloin lkv-kierukat jäähdyttää varaajaa ja samaan aikaan tulee sulatus.
Tähän malliin käynnistyy sulatuksen alkuun:
katso liitettä 113462
Mullakin oli ekat kolme? talvea nollissa, kunnes tajusin aktivoida sen oikeasta kohdasta valikoista. Olikohan niin, että se oli mulla kyllä olevinaan jostain aktivoituna, mutta ei oikeasta kohdasta.Mulla Heishamon sanoo edelleen, että vastustunnit ovat nollissa. Muutenhan mulla on 6 kW varavastustehoa, aktivoituu automaattisesti jos lämmityskierron shuntti on ihan selällään. Nyt käänsin nekin pois päältä rääkätäkseni pumppua.
On, mutta vaikkei olisikaan, niin ei sekään täysin selitä tuota toimintaa. Sanoisin ennemminkin, että tuo on ohjelmoitu noin.Onko lämmönvaihtimelle menevässä putkessa oleva sensori eristetty? Tuon sensorin mukaan päättää avustaako sulatusta sähköllä, tai siis sitä ettei veden lämpötila laske liian alas sulatuksen aikana
Pretor sanoi:Tuostahan tuo selviää miksi vastus käynnistyy ainoastaan 90s ajaksi sulatuksessa. Koska kompurasulatuksessa vesipumppu sammutetaan, niin sen takia sammutetaan vastuskin. Onhan tuo sitten tavallaan pieni softabugi, jos se käynnistetään heti sulatuksen aluksi, koska vesipumppu pyörii vielä pienen hetken sulatuksen aktivoituessa, mutta sammutetaan heti perään, koska vesipumppu sammutetaan.
Koskee siis kompurasulatusaluetta kovemmilla pakkasilla.
Mulle on jotenkin iskostunut päähän, että jos päästää lämpötilan tippumaan niin sen kiinni kurominen vie vielä enemmän energiaa.
Tuo vajeen kurominen käytännössä näkyy niin, että VILP käy täysillä, kun lähtevän veden lämpötila ei yllä tavoitteeseen. Tuleva vesikin on niin haaleaa, että teho ei vaan riitä. Pumpun ottoteho alkaa laskea vasta, kun saavutetaan tavoitelämpötila.
Sepä juuri. Välijohto on entinen ja sitä ei saa vara-osanaEn uutta, mutta käytetyn. H-sarjan monoblock-laitteessa johtosarjassa on liitin ihan vesipumpun vieressä.
Lattiakierrossa on painevaihtelua, niin pitäis tarkistaa paisuntasäiliön venttiili