pökö
Kaivo jäässä
Nollilla meneePitääkö myynnistä maksaa marginaali vai meneekö 0c/kWh?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nollilla meneePitääkö myynnistä maksaa marginaali vai meneekö 0c/kWh?
En usko että paljon enään nousee, päivät lämpenee ja se laskee tehokkuutta. Minä jännitän meneeko 50 kWh rikki vaikka tässäkin on ihan tarpeeksi.Eilen hätyyteltiin taas 45 kWh rajaa, saas nähdä mennäänkö siitä yli kun päivä vielä pitenee.
Molempia on tarjolla. Fortum halusi vetää välistä niin vaihdoin Eletraan, joka ei vedä.Pitääkö myynnistä maksaa marginaali vai meneekö 0c/kWh?
Onko pitkä matka viiteenkymppiin?En usko että paljon enään nousee, päivät lämpenee ja se laskee tehokkuutta. Minä jännitän meneeko 50 kWh rikki vaikka tässäkin on ihan tarpeeksi.
400W, eli ei paljon. Varmasti ylittyy mutta aletaan olla tapissa...Onko pitkä matka viiteenkymppiin?
Joo, molemmista kokemusta...nyt 0.3 marginaali.Molempia on tarjolla. Fortum halusi vetää välistä niin vaihdoin Eletraan, joka ei vedä.
Hmm.... latasit autoa niin että meni omakäytöön. Itsellä päivän käyrät meni näinArvaako kukaan mikä stuntti onnistui tuossa 16-19 välillä niin ettei ostosähköä käytännössä kulunut ?![]()
No ei ihan noin noloa.Hmm.... latasit autoa niin että meni omakäytöön.
minulla kellarista on aivan toisenlainen käsitys ja käytännössäkin täysin erilainen toimintaperiaate..........Sillä aikaa systeemi lämmitti kattilavettä ja kellaria jos kattila menee liian lämpimäksi.
ei tarvinnut, varaaja nyt puolillaan ja kaikki on mennyt yhä käyttöön, omaan käyttöön.Kannattaa jo laskea kuumat vedet pois ja kylmät tilalle![]()
Minulla on kellarikerroksessa vain yksi eristetty huone, joka pysyy viileämpänä, mutta ei siitä jääkaapiksi silti olisi. Kun tuota lämmittää kesän ilmaisella aurinkoenergialla niin se on pysynyt lämpimänä pitkälle talveen asti ja sitä kautta vähentää asuinkerroksen lämmitystarvetta.minulla kellarista on aivan toisenlainen käsitys ja käytännössäkin täysin erilainen toimintaperiaate.
meillä pyritään kellari pitämään niin kylmänä että tuotteet siellä säilyvät. se on helppoa kun luonnon oma toiminta hoitaa sen minun tekemättä mitään kun vain muistaa pitää ovet suljettuna kesällä sekä talvella. tämä on sitä ilmaista energiaa, sopiva lämpötila ympäri vuoden.
suomessa on muuten ilmaista jääkaappilämpötilaa ilman kellariakin puolenvuotta, harva hyödyntää tätä ominaisuutta
Paneelisähköllä tulee lempeämmät löylyt.No ei ihan noin noloa.
Tuossa onnistui ekaa kertaa saunoa ilman ostosähköä pilari kiukaalla
Eihän se näillä hinnoilla ole euroina iso juttu mutta psykologisesti iso juttu tällaiselle tosi harrastajalle![]()
Juu näin varmaan jos sähkö on se "normaali" tapa muutenkin tehdä se kyseinen "työ", jos normivaihtoehto on esim. pökkö niin sitten sen takuutuotto hinta.Itse olen etuoikeutettu ja saan harrastaa Elenian verkossa joten takuu tuotto on se 8,8snt per kwh![]()
Hyvät prosentit. Onko arviota minkä verran tuotannolle tulee about euromääräisesti arvoa ?
Itse olen etuoikeutettu ja saan harrastaa Elenian verkossa joten takuu tuotto on se 8,8snt per kwh
Toukokuun ekat 22päivää tuottanut euromääräisesti jo 55euroa. joten koko kuukaudesta voisi irrota se 75eur
Täytyykin alkaa tutkii miten saan itselle HA netotuksenEilisestä pilveilystä huolimatta 28kWh. Hienosti tuo HA:n Balance Neto osaa tuon netotuksen. Nyt näkyy myyntiin meneväkin reaaliaikaisena.
Kaikki luvut täsmää nyt datahubin kanssa.
Balance netolla helpoin. Saahan sen myös apureilla tehtyä, mutta itse en osannut niin hyvin, että olis lukemat täsmännyt datahubiin. Nyt täsmää.Täytyykin alkaa tutkii miten saan itselle HA netotuksen
Sain laitettua. Harmi vain että hukkasi energia sivulta vanhat kulutus historian kun vaihtoi sensorit sinne. Täytyy nyt seurailla täsmääkö datahubiinBalance netolla helpoin. Saahan sen myös apureilla tehtyä, mutta itse en osannut niin hyvin, että olis lukemat täsmännyt datahubiin. Nyt täsmää.
Mulla kyllä sinne ilmestyy P1 meterin lukemat, kun lisää sen sensoriksi. Eli voi pitää molempia sensoreita näkyvissä, jos haluaa.Sain laitettua. Harmi vain että hukkasi energia sivulta vanhat kulutus historian kun vaihtoi sensorit sinne. Täytyy nyt seurailla täsmääkö datahubiin
Eikös se silloin näytä kulutuksen tuplana kun sielä on kaksi sensoria seuraamassaMulla kyllä sinne ilmestyy P1 meterin lukemat, kun lisää sen sensoriksi. Eli voi pitää molempia sensoreita näkyvissä, jos haluaa.
Juu kyllä se lukemat vääristää näköjään.Eikös se silloin näytä kulutuksen tuplana kun sielä on kaksi sensoria seuraamassa
Sehän tuli äkkiä.1 MWh raja ylitetty 23.4 käyttöön otetulla 6.97 kWp setillä.
Ei ole pelkoa, että pääsisi tavoitteeseen. Tänään illasta pitää lipastaa paneelit talliin, jotta kattopinnoitus tulee paneelien allekkin.Hyvät prosentit. Onko arviota minkä verran tuotannolle tulee about euromääräisesti arvoa ?
Itse olen etuoikeutettu ja saan harrastaa Elenian verkossa joten takuu tuotto on se 8,8snt per kwh
Toukokuun ekat 22päivää tuottanut euromääräisesti jo 55euroa. joten koko kuukaudesta voisi irrota se 75eur
Hyvin on paistellu. Täällä samassa ajassa 849,69kWh 6,56kWp voimalalla.1 MWh raja ylitetty 23.4 käyttöön otetulla 6.97 kWp setillä.
Tuli yllättäen. 1 alle 10 kWh päivä, 2 alle 20 kWh päivää ja muut päivät 20 - 45 kWhSehän tuli äkkiä.
Oot muistaakseni saanut vastauksen jo tähän. Joudut.Huomenna klo 14-15 on pörssihinta -0,94 snt/kwh. Jos menee myyntiin, niin joudunko maksamaa Oomille?
katso liitettä 107139